Gå til innhold

Angst og rarhet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykepleieren var her i dag, han er overbevist om at rarheten min er angst. Han snakket at om at vi kunne gå på cafe, da fikk jeg hetta. Neste gang han kommer skulle vi gå en liten tur, og jeg skulle gå ut å hente posten hver dag og gå med bosset. Det er jo litt rart da at rarheten er angst, men det er jo godt mulig. Flere som føler seg rar når de har angst? Han mente jeg kunne kalle det angst, for å føle seg rar kunne jo være noe farlig og det. Angst var ikke farlig. Men jeg føler meg jo rar, gruer meg til å handle i dag og gå på apoteket. Må ta to vival da, han mente jeg måtte bare ta en. Men tror ikke det hjelper. 

Skrevet

Hva mener du med rar?  

Det er vanskelig å forklare, men blir så rar i hodet og alt blir så fjernt og uvirkelig. Det er vanskelig å gå og jeg er redd for å dette sammen, alt blir forsterket og jeg tåler ingenting. Biler som kjører blir for mye for meg, det samme med folk som snakker. 

Skrevet

Jeg vet nøyaktig hva du mener.  Har det sånn jeg å innimellom.  Ikke  moro nei. Da pleier jeg å holde meg hjemme.  Vet ikke hvilken diagnose du har men i mitt tilfelle  syns jeg ikke det hjelper å eksponere meg for  angsttriggere som f eks sosial angst da det kommer i dårlige perioder uansett.  Bipolar her

Skrevet

Jeg vet nøyaktig hva du mener.  Har det sånn jeg å innimellom.  Ikke  moro nei. Da pleier jeg å holde meg hjemme.  Vet ikke hvilken diagnose du har men i mitt tilfelle  syns jeg ikke det hjelper å eksponere meg for  angsttriggere som f eks sosial angst da det kommer i dårlige perioder uansett.  Bipolar her

Godt noen kjenner seg igjen, nei det er ikke moro. Det er helt pyton i grunn. Pleier å holde meg hjemme jeg og, men sykepleieren mente jeg måtte eksponere meg. Gruer meg til det, det er jo forferdelig. Schizoaffektiv her. Spørs om det hjelper med eksponering, jeg tror ikke det i grunn. 

Skrevet

Hmmjo skjønner det der. Greit å være for seg selv fordi dumme mennesker må man jo tilpasse seg til og ta stilling til og vise omsorg for og forstå deres væremåte/synspunkter etc. Møkk lei av det av og til, foretrekker å treffe folk når man kan drive med en felles aktivitet og fokusere på det. For mye sosialisering i stor gruppe blir fort til et slags normdiktatur og etter hvert en støttegruppe for sytere synes jeg. urgh.     

Dyrker rarheten min jeg whistling.gif

Skrevet

Hmmjo skjønner det der. Greit å være for seg selv fordi dumme mennesker må man jo tilpasse seg til og ta stilling til og vise omsorg for og forstå deres væremåte/synspunkter etc. Møkk lei av det av og til, foretrekker å treffe folk når man kan drive med en felles aktivitet og fokusere på det. For mye sosialisering i stor gruppe blir fort til et slags normdiktatur og etter hvert en støttegruppe for sytere synes jeg. urgh.     

Dyrker rarheten min jeg whistling.gif

Men blir du dårlig av rarheten?

Skrevet

Kommer angsten din å i bølger stjernestøv? Jeg har bedt psykiaten om vival eller sobril men får ikke det!  Kjenner at jeg blir sint på folk hvis jeg MÅ ut. Føler de ser rart på meg

Skrevet

Kommer angsten din å i bølger stjernestøv? Jeg har bedt psykiaten om vival eller sobril men får ikke det!  Kjenner at jeg blir sint på folk hvis jeg MÅ ut. Føler de ser rart på meg

Ja den kommer i bølger, mest når jeg skal ut av huset. Synd du ikke får noe for det, jeg får vival av legen min. Hadde aldri fått det av psykiateren. 

Skrevet

Men blir du dårlig av rarheten?

Nei, det var værre før da jeg ikke dyrket den (og jeg trodde fremdeles at de fleste mennesker var fornuftige logiske skapninger) men så ille har det ikke vært.

Skrevet

Nei, det var værre før da jeg ikke dyrket den (og jeg trodde fremdeles at de fleste mennesker var fornuftige logiske skapninger) men så ille har det ikke vært.

Kanskje jeg skulle begynne å dyrke den? Nei jeg liker ikke rarheten/angsten...

Skrevet (endret)

Kanskje jeg skulle begynne å dyrke den? Nei jeg liker ikke rarheten/angsten...

Det er uansett bra å komme seg ut litt blant folk, dyrking eller ei :)

Weird-wallpaper-10490711.jpg

Endret av Maglor
Skrevet

Har begynt å bli vant til å gjøre ingenting nå selv om det er kjedelig, er jo tryggest å holde seg inne. 

Skrevet

Kanskje jeg skal høre med legen da i stedet. Fikk sånt av gamlelegen...hadde trengt det idag for huseier sendte melding til meg og ville snakke med meg.  Har bodd i leiligheten min i snart ett år og må jeg flytte nok en gang så går det til h....har en guttunge å.  Er skjelven og urolig og vanskelig å puste og å samle tankene. Kjenner at jeg er sint på sjebnen...ønsker et forutsigbart og trygt liv...

Skrevet

Kanskje jeg skal høre med legen da i stedet. Fikk sånt av gamlelegen...hadde trengt det idag for huseier sendte melding til meg og ville snakke med meg.  Har bodd i leiligheten min i snart ett år og må jeg flytte nok en gang så går det til h....har en guttunge å.  Er skjelven og urolig og vanskelig å puste og å samle tankene. Kjenner at jeg er sint på sjebnen...ønsker et forutsigbart og trygt liv...

Forstår at du er stressa da ja, lykke til med det. Får ikke håpe dere må flytte. 

Jeg har prøvd eksponering før ja, har vært mye plaget med angst hele livet. Da blir det mye eksponering. 

Skrevet

Kanskje lurt å få snakket med utleieren så snart så mulig slik at du slipper å lure på hva han vil. Det kan jo være mye annet enn oppsigelse som er relevant å snakke om. Håper du slipper å flytte, for det er utrolig slitsomt.

Skrevet

Jeg har snakket med huseier og min største frykt ble avklart.  Må ut innen 15 nov. Kjenner meg nummen og likegyldig akkurat nå. Vurderer nesten å få guttungen "omplassert" til jeg får livet mitt på stell.  Men tenker at hva er da sjansen for å få han tilbake. Er drilei av å måtte flytte gang på gang.  Og om det er så bra for ungen?  Han har slått røtter her nå med venner og han ska begynne på skole neste år. Sånn er det vel å leie. Man vet aldri. ..

Skrevet

Forstår at du er stressa da ja, lykke til med det. Får ikke håpe dere må flytte. 

Jeg har prøvd eksponering før ja, har vært mye plaget med angst hele livet. Da blir det mye eksponering. 

Eksponering har aldri fungert for meg.

Skrevet

Takk stjernestøv :)  håper du får en bedre periode snart...angst er jævlig.  Sykepleier n min tipsa meg om at hvis angsten river når jeg er ute blandt folk om å  prøve å fokusere på forskjellige ting,  for eks telle brostein på gata eller en spesiell farge på biler osv. Bare for en kort stund ihvertfall for å få flytta tankene bort fra angsten. Fikk det til en gang og  det hjalp faktisk litt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...