Gå til innhold

Angst og rarhet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snakket med huseier og min største frykt ble avklart.  Må ut innen 15 nov. Kjenner meg nummen og likegyldig akkurat nå. Vurderer nesten å få guttungen "omplassert" til jeg får livet mitt på stell.  Men tenker at hva er da sjansen for å få han tilbake. Er drilei av å måtte flytte gang på gang.  Og om det er så bra for ungen?  Han har slått røtter her nå med venner og han ska begynne på skole neste år. Sånn er det vel å leie. Man vet aldri. ..

Å det var trist, rart de bare kan be deg flytte sånn uten videre. 

Skrevet

Eksponering har aldri fungert for meg.

Nei det fungerer ikke på meg heller, angsten er der den. 

Skrevet

Takk stjernestøv :)  håper du får en bedre periode snart...angst er jævlig.  Sykepleier n min tipsa meg om at hvis angsten river når jeg er ute blandt folk om å  prøve å fokusere på forskjellige ting,  for eks telle brostein på gata eller en spesiell farge på biler osv. Bare for en kort stund ihvertfall for å få flytta tankene bort fra angsten. Fikk det til en gang og  det hjalp faktisk litt

Tenker nå mest på deg jeg nå og den flyttingen, det er jo så slit å flytte og når en sliter i tilegg. Uff, syns det var dårlig gjort av huseier. 

Sykepleieren her sa det samme sist han var her, kunne telle ting inni butikken f.eks for å få fokus over på noe annet. Gjorde det i går, men jeg var rar fordet. Kanskje det må øves opp. 

Skrevet

Jeg har snakket med huseier og min største frykt ble avklart.  Må ut innen 15 nov. Kjenner meg nummen og likegyldig akkurat nå. Vurderer nesten å få guttungen "omplassert" til jeg får livet mitt på stell.  Men tenker at hva er da sjansen for å få han tilbake. Er drilei av å måtte flytte gang på gang.  Og om det er så bra for ungen?  Han har slått røtter her nå med venner og han ska begynne på skole neste år. Sånn er det vel å leie. Man vet aldri. ..

Det var en ganske kort frist, synes jeg. Hva sier kontrakten din om dette? 

Det er neppe spesielt bra for sønnen din med hyppige flyttinger, men bra at det tross alt skjer før skolestart.

Skrevet

Nei, det skal ikke være sånn å leie.

Husleieloven har bestemmelser for å verne leietaker mot slike brå endringer. Minste oppsigelsestid er 3 måneder (med mindre boligen er en hybel) - og det kan ikke gjøres avtaler mellom partene som er dårligere for leietaker enn loven sier.

3 måneder betyr utløpet av gjeldende måned + 3 hele kalendermåneder. Altså, ikke utflytting før 01.01.16.

Skrevet

Nei, det skal ikke være sånn å leie.

Husleieloven har bestemmelser for å verne leietaker mot slike brå endringer. Minste oppsigelsestid er 3 måneder (med mindre boligen er en hybel) - og det kan ikke gjøres avtaler mellom partene som er dårligere for leietaker enn loven sier.

3 måneder betyr utløpet av gjeldende måned + 3 hele kalendermåneder. Altså, ikke utflytting før 01.01.16.

Husleielovens §9-6 sier at annet kan avtales mellom partene, så jeg mener det er hva som står i kontrakten som her er avgjørende.

Skrevet (endret)

Husleielovens §9-6 sier at annet kan avtales mellom partene, så jeg mener det er hva som står i kontrakten som her er avgjørende.

Men §1-2 sier at loven ikke kan fravikes til noe som er mindre gunstig for leietaker enn det loven bestemmer.

Ikke helt lett å vite hva som er riktig her.

Men jeg mener det kan fravikes i avtale hvis det er begrunnet (f.eks at det varsles på forhånd at eier selv skal bo i boligen)

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Men §1-2 sier at loven ikke kan fravikes til noe som er mindre gunstig for leietaker enn det loven bestemmer.

Ikke helt lett å vite hva som er riktig her.

Men jeg mener det kan fravikes i avtale hvis det er begrunnet (f.eks at det varsles på forhånd at eier selv skal bo i boligen)

Når det i §9-6 som omhandler oppsigelsesfrister tydeliggjøres at det kan avtales andre frister enn lovens bestemmelser, så gjelder denne regelen over den generelle regelen i 1-2. Den spesielle bestemmelsen går foran.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei.  Har ikke orka å være på...har funnet meg en ny leilighet,  men er mye surr rundt alt dette. Bor fortsatt i gamle leiligheten,  har ikke en gang fått brevet om oppsigelse!  Hun har sine svin på skogen.  Men jeg har krevd det lenge nå. Vært mye krangling. Får ikke samla huet om dagen pga dyp depresjon.  Bl a fordi min bestevenn, med samme sykdom tok sitt liv for ikke lenge siden :( klem til  dere <3 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...