Gå til innhold

NHD: Fall i lithiummengde i blodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper du har mulighet til å svare meg på dette.

Jeg er i midten av 30-årene og har Bipolar lidelse 1, og bruker lithium, seroquel, og lamictal. (+ Vallergan ved behov)

Nå har jeg fått påvist t4 under referanseområde, samt at konsentrasjon av lithium har halvert seg (fra 0,8 til 0,4). Har brukt lithium i 5 år nå, og aldri opplevd dette før,- jeg har derimot lagt svært stabilt i konsentrasjon og medisinmengde. Jeg har tatt mine medisiner som tidligere, har fordøyelse som tidligere osv. Har muligens pneumoni, venter på rtg.-svar.

Jeg skjønner at t4 kan skyldes lithiumbruken, og at dette evt reguleres med stoffskiftemedisiner, men kan også et lavere stoffskifte påvirke opptak av f.eks. lithium?

Jeg synes dette er litt guffent, da jeg svært gjerne vil unngå mani. Er ellers som vanlig nøye med null alkohol, god søvnhygiene osv.

På forhånd takk for svar!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Håper du kan svare, dette er fortsatt aktuelt. Har økt dosene, og serumkonsentrasjonen øker bare såvidt, og mye senere enn før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...