Gå til innhold

DOL før og nå..osv..


morsan

Anbefalte innlegg

Hvis jeg filtrerer bort (ja kun mentalt, aner ikke om det går å gjøre det på ekte) innlegg om psykiatri (der jeg ikke har mye å bidra med) og om flyktninger (der jeg ikke orker den type 'debatt' som typisk oppstår der) så er det neimen ikke mye å lese her inne.

Hvor er svigermora til laguna når du trenger en god historie?! Ja, eller en nabokrangel eller sånn. Bring it on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg filtrerer bort (ja kun mentalt, aner ikke om det går å gjøre det på ekte) innlegg om psykiatri (der jeg ikke har mye å bidra med) og om flyktninger (der jeg ikke orker den type 'debatt' som typisk oppstår der) så er det neimen ikke mye å lese her inne.

Hvor er svigermora til laguna når du trenger en god historie?! Ja, eller en nabokrangel eller sånn. Bring it on!

Jaaaa! Savner gamle DOL!  (Hvor er svigermora til laguna når du trenger en god historie?! --> *knegg!*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa! Savner gamle DOL!  (Hvor er svigermora til laguna når du trenger en god historie?! --> *knegg!*)

Fnis! Ja, det var tråder som fikk en til å føle seg superfornøyd med svigermor, gitt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører gjerne en reprise på noen av mine faste innlegg på denne tiden av året - i kortform.  Det er litt tidlig, men på gamle DOL var det vintertøy-tråder i august og juletråder i oktober...  Så derfor:

- Det er "Julekongen" som er årets NRK-julekalender, reprise fra 2012.  Skomakergata kommer aldri tilbake, men den finnes på DVD og som bok.

- Barna klarer seg fint uten pakkekalendre, men foreldrene bestemmer selvsagt dette selv.  Imidlertid kan det være lurt å ikke gå altfor hardt / dyrt ut med denne tradisjonen hvis du har tenkt å få flere barn.  En toåring forlanger ikke 24 nye smådingser i desember, og det kan hende du irriterer deg over å måtte kjøpe og pakke 72 atskillig større dingser om ti år.

- Aktivitetskalender er et godt alternativ, men du skal ikke forlange av ungene dine at de skal være like begeistret over innhold av typen "i dag skal vi vaske kjøkkenet" når de er halvvoksne som da de gikk i barnehagen. Kjøp Flax-kalender til tenåringen og spør om h*n vil tjene litt ekstra til jul ved å overta noen av de forberedelsene du selv liker minst.

- Hvis du er med og bestemmer over en foreldredrevet aktivitet for barn: Denikke nødvendigvis ha juleavslutning, i hvert fall ikke den typen der foreldrene skal ha med seg hele julen inn i et uegnet lokale.  Det går an å arrangere "kick-off" når aktiviteten starter igjen i januar eller en hyggelig sammenkomst før vinterferien i stedet.

- Du trenger ikke delta i medias julemesterskap, det finnes ikke noe julepoliti.  Finn noen tradisjoner din familie liker.  Det er også helt greit å være alene på julaften eller reise fra hele greia, hvis det er det du helst vil.

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg filtrerer bort (ja kun mentalt, aner ikke om det går å gjøre det på ekte) innlegg om psykiatri (der jeg ikke har mye å bidra med) og om flyktninger (der jeg ikke orker den type 'debatt' som typisk oppstår der) så er det neimen ikke mye å lese her inne.

Hvor er svigermora til laguna når du trenger en god historie?! Ja, eller en nabokrangel eller sånn. Bring it on!

Hei!

Jeg vet ikke hvem svigermora til laguna er? men ellers så liker ikke jeg heller retningen feks flyktningedebatter tar (eller andre debatter inni mellom)...uenighet er jo ok, men man må beholde gjensidig respekt, og evt beklage om man har en dårlig periode.

Ellers har jeg fått mange gode råd og tips, om utstyr, løsninger, halloween, råd, kritikk, forklaringer, omsorg, hyggelige pm, hyggelige mail, m.m. 

Ikke minst mer perspektiv på alt fra Groruddalen til de mellommenneskelige rellasjoner:-)

Vi har vært i en kjempeinnviklet nabokrangel:-) men den løste seg så spesielt og til manges latter at jeg må skrive den på pm eller som anonym, :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg filtrerer bort (ja kun mentalt, aner ikke om det går å gjøre det på ekte) innlegg om psykiatri (der jeg ikke har mye å bidra med) og om flyktninger (der jeg ikke orker den type 'debatt' som typisk oppstår der) så er det neimen ikke mye å lese her inne.

Hvor er svigermora til laguna når du trenger en god historie?! Ja, eller en nabokrangel eller sånn. Bring it on!

Det er påfallende hvordan dere som klager på aktiviteten her inne så og si ALDRI selv starter noen tråder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er: Var det DOL som hadde gullalderen på 90 tallet, eller var det vi......

På 90-tallet bygde jeg "PC" av papp og teip. Det var dårlig med internett og ikke noe DOL på den, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke du født på 90-tall

Var ikke du født på 90 tallet?? Er du 15 år:-S 

;)

har kommet i den alderen der jeg trekker fra noen år:-)

som de sa på Brille sist ang 40-50-åringer, de har en forunderlig måte å si sin alder på:-)

ikke: jeg er 50 år, men "Jeg er faktisk 50 år jeg", så virker de selv overrasket og de andre svarer da, "jøss er du det?":-)

Ok, så er jeg født på 80 tallet da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

;)

har kommet i den alderen der jeg trekker fra noen år:-)

Ok, så er jeg født på 80 tallet da:D

Hvis du ikke var født på 90-tallet hadde kombinasjonen av at du har barn og studerer ved universitetet vært spesielt imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

DOL var bedre når ikke epostvarslene fra forumet gikk i søppelpost filteret, og når man kunne se hvem som leste innleggene, syns jallefall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra 70-tallet.

Da hadde du nok din gullalder på forum på 90-tallet, ja. Også har du gullalder for å være voksen nå: En grei dose livserfaring og visdom, ung nok til fortsatt å være åpen og tilpasningsdyktig. Det er hvert fall mitt inntrykk av folk fra 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har vel blitt mye mer forsiktige med å legge ut private ting her - og dermed har forumet blitt temmelig tannløst og blast... Men noen av oss er jo her fremdeles, og det hender jo noen ganger i året at det blir en skikkelig DOL-tråd, med humor og digresjoner ;-) Savner Lagunas svigermorinnlegg, ja!!! Jeg hadde jo også noen temmelig utleverende innlegg om diverse familiemedlemmer som jeg fikk mange råd om hvordan jeg skulle takle - men jeg står over å repetere dem her.

Men hva skal vi diskutere da, som ikke er psykiatri, og som ikke er for utleverende av privatlivet? Hmmmm.....

  • Positive og negative virkninger i nabolaget av løsgående katter, høner eller kaniner?
  • Forslag til aktiviteter på jobbfest eller julebord eller 30/40/50-års fest? Evt argumenter for hvorfor vi IKKE bør ha aktivteter?
  • Hvilke julekaker skal du lage?
  • Hva ønsker du deg til jul?
  • Anbefalinger av filmer eller julekonserter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra 70-tallet.

Jeg også. Greit det! Nå for tiden jobber jeg sammen med noen unge folk - og de var jo faktisk ikke født da jeg var russ - og når de påpeker det, føler jeg meg litt gammel - men ellers er jeg ung til sinns, tror jeg i alle fall sjøl :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har vel blitt mye mer forsiktige med å legge ut private ting her - og dermed har forumet blitt temmelig tannløst og blast... Men noen av oss er jo her fremdeles, og det hender jo noen ganger i året at det blir en skikkelig DOL-tråd, med humor og digresjoner ;-) Savner Lagunas svigermorinnlegg, ja!!! Jeg hadde jo også noen temmelig utleverende innlegg om diverse familiemedlemmer som jeg fikk mange råd om hvordan jeg skulle takle - men jeg står over å repetere dem her.

Men hva skal vi diskutere da, som ikke er psykiatri, og som ikke er for utleverende av privatlivet? Hmmmm.....

  • Positive og negative virkninger i nabolaget av løsgående katter, høner eller kaniner?
  • Forslag til aktiviteter på jobbfest eller julebord eller 30/40/50-års fest? Evt argumenter for hvorfor vi IKKE bør ha aktivteter?
  • Hvilke julekaker skal du lage?
  • Hva ønsker du deg til jul?
  • Anbefalinger av filmer eller julekonserter?

Hva med innvandringsinnvasjonen og hvordan dette påvirker velferdsstatens fremtid?

Anonymkode: f4fd2...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...