Gå til innhold

DOL før og nå..osv..


morsan

Anbefalte innlegg

Mitt bløte hjerte er godt skjult langt inne i isdronningdrakten. 

Jeg savner også Laguna og svigermortrådene, men det er nok mest fordi de har vært borte så lenge at jeg har glemt hvor irriterende de egentlig var:) 

Ja, irriterende er jo nesten synonymt med engasjerende;-) Husker jeg ble ganske upopulær da jeg i noen sammenhenger forsvarte svigermoren litt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, irriterende er jo nesten synonymt med engasjerende;-) Husker jeg ble ganske upopulær da jeg i noen sammenhenger forsvarte svigermoren litt... 

Det kan jeg ikke huske at du gjorde, men man blir gjerne det når man mener noe annet enn trådstarteren legger opp til at man skal. Jeg som alltid har vært litt svak for underdogs begynte å heie på svigermor når hatklubben vokste seg stor. Synd ingen tipset svigermor om Dol. Det kunne blitt tidenes rabalder hvis hun også kom på banen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island vil jeg til en gang!!! Prøvde å lære meg islandsk for hundre år siden, men jeg kom ikke så langt :-P

 

Var veldig flott natur og mye deilig mat! Vil gjerne tilbake sommerstid og dra andre steder enn det jeg fikk sett nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt flere ganger, men får lite svar på trivielle hverdagsting...

Anonymkode: 52ab7...63d

Var nok ikke "svare på det folk lurer på" som fenget mange her inne tidligere, men tråder som ble som samtaler mellom folk som man over tid fikk et visst forhold til. Småprat-aktig, avsporinger, oppfølging av tidligere historier osv. I en slik setting er det viktig med faste nick som folk husker og forholder seg til. Økt bruk av anonyme innlegg gjør ikke det mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dol har jo blitt kjempekjedelig. Det er stort sett bare psykiatri med mange av de samme gamle som bor der inne, enten for å gi råd eller å få råd. Jeg kikker innom en gang i blant, men det er svært sjelden jeg skriver noe. 

Anonymkode: 18d41...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelmen husker du, men du husker ikke trusetråden ? ;-)

Trusetråden er det jeg husker best selv og er nok noe jeg aldri kommer til å glemme .

Husker jeg var helt skjelven da jeg skrev den og at jeg ikke kom i gang med jobbinga pga av manglende konsentrasjon.Det tok litt tid før jeg greide å le av den selv :)

eneste trusetråd jeg husker er den med labans sønn og truseinnlegget! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eneste trusetråd jeg husker er den med labans sønn og truseinnlegget! ;) 

Jeg tror jeg husker trusetråden til Nicklaus, men jeg hadde aldri kommet på den hvis hun ikke hadde nevnt den selv.  Jeg vet ikke om hun vil at andre enn hun selv skal referere den eller om jeg husker riktig.  Jeg tror det handlet om et uhell (og da mener jeg ikke "sånn" truse-uhell) - noe med "gårsdagens" underbukse som hadde blitt liggende inni et (delvis) vrengt plagg, slik at hun dro på jobb med en synlig truse utenpå det øvrige antrekket. 

Når det gjelder min den gang lille, uskyldige sønn og fotball-ordforrådet, husker jeg aller best hans forklaring på begrepet "borgerkrig": Det er klubblag, ikke landslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke lest boka om Ove. Hvordan bok er det?

 

"En mann ved navn Ove" - en fantastisk bok om en gretten gammel gubbe i et borettslag - som kanskje ikke er så gretten når det kommer til stykket. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også best en del av de diskusjonene som handlet om følelser og relasjoner, kanskje særlig relasjoner som også involverte barn. Litt sært hvilke diskusjoner som engasjerte meg så mye av jeg fortsatt husker dem, noen eksempler er kjøp av ny hjelm til Nickløs sin sønn, prust sitt mellomste barn som ikke alltid ville det prust ville, utredningen av Dorthes sønn, labans fotballgutt, lillemus sin skilsmisse (inklusive både hennes og eksens nye partner), Elextras zeroski, tonies overraskende bløte hjerte, madelenemies indignasjon over at mannen hennes ikke ville ha hanen i stuen da den var syk - og mer nylig, morsans glede over livet etter skilsmissen.

Jeg savner også diskusjonene som engasjerte og som kunne vare i flere dager. Jeg tror det er flere grunner til at dol ikke er hva det engang var, noe har å gjøre med at det er færre "synlige" brukere enn før samt større bevissthet om å ikke utlevere sine nærmeste. Samtidig er det fortsatt slik at om noen velger å skrive om noe som betyr noe for dem på dol, så synes jeg den gamle dolånden ikke er helt borte.

Enig i at vi kunne trengt laguna og svigermoren til å få opp engasjementet igjen;-)

 

Jeg husker også det meste av dette. Du verden, så mye vi har delt med hverandre opp gjennom årene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En mann ved navn Ove" - en fantastisk bok om en gretten gammel gubbe i et borettslag - som kanskje ikke er så gretten når det kommer til stykket. Anbefales!

Aha....skal lese den om jeg får orden på konsentrasjonen :) Jeg hadde en sånn nabo. Han klaget på alt det var å klage på. Jeg kan vel ikke gå i detalj her, men da jeg flyttet sa han at han håpet det kom noen nye som var like stille og rolige som meg :P Jeg syns ikke han hadde gjort annet enn å klage på at jeg bråket. Men etterhvert forsto jeg grunnen (som jeg ikke kan skrive her). Men jeg smiler og prater med disse gretne gubbene og de syns jeg er snill og hyggelig. Men jeg vil jo bare være anonym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelmen husker du, men du husker ikke trusetråden ? ;-)

Trusetråden er det jeg husker best selv og er nok noe jeg aldri kommer til å glemme .

Husker jeg var helt skjelven da jeg skrev den og at jeg ikke kom i gang med jobbinga pga av manglende konsentrasjon.Det tok litt tid før jeg greide å le av den selv :)

Jeg husker trusetråden :-D

Husker at du var dødsflau i lang tid etterpå ;-)

Husker for så vidt også hjelmtråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg husker trusetråden til Nicklaus, men jeg hadde aldri kommet på den hvis hun ikke hadde nevnt den selv.  Jeg vet ikke om hun vil at andre enn hun selv skal referere den eller om jeg husker riktig.  Jeg tror det handlet om et uhell (og da mener jeg ikke "sånn" truse-uhell) - noe med "gårsdagens" underbukse som hadde blitt liggende inni et (delvis) vrengt plagg, slik at hun dro på jobb med en synlig truse utenpå det øvrige antrekket. 

Når det gjelder min den gang lille, uskyldige sønn og fotball-ordforrådet, husker jeg aller best hans forklaring på begrepet "borgerkrig": Det er klubblag, ikke landslag :D

hahaha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Følelser" er viktigere enn fakta altså.

Kjerring-pjatt med andre ord. 

Men at fremtiden til deres barn går i dass pga korrupte og inkompetente politikere, det gidder dere ikke diskutere!!Anonymkode: f3e36... 

Hehe. Samme gjorde jeg med en nylonstrømpebukse en gang, som ble hengende ut av ene buksebenet til jeg var godt ute av huset. Kanskje et ørlite hakk bedre enn en brukt truse, men likevel.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg tror jeg husker trusetråden til Nicklaus, men jeg hadde aldri kommet på den hvis hun ikke hadde nevnt den selv.  Jeg vet ikke om hun vil at andre enn hun selv skal referere den eller om jeg husker riktig.  Jeg tror det handlet om et uhell (og da mener jeg ikke "sånn" truse-uhell) - noe med "gårsdagens" underbukse som hadde blitt liggende inni et (delvis) vrengt plagg, slik at hun dro på jobb med en synlig truse utenpå det øvrige antrekket. 

Når det gjelder min den gang lille, uskyldige sønn og fotball-ordforrådet, husker jeg aller best hans forklaring på begrepet "borgerkrig": Det er klubblag, ikke landslag :D

Nesten helt riktig :) Den ramlet på gulvet da jeg var på vei til kaffemaskina og på vei tilbake til kontoret igjen sier en ung mannlig kollega : - Her ligger det ei truse :o

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg husker trusetråden til Nicklaus, men jeg hadde aldri kommet på den hvis hun ikke hadde nevnt den selv.  Jeg vet ikke om hun vil at andre enn hun selv skal referere den eller om jeg husker riktig.  Jeg tror det handlet om et uhell (og da mener jeg ikke "sånn" truse-uhell) - noe med "gårsdagens" underbukse som hadde blitt liggende inni et (delvis) vrengt plagg, slik at hun dro på jobb med en synlig truse utenpå det øvrige antrekket. 

Når det gjelder min den gang lille, uskyldige sønn og fotball-ordforrådet, husker jeg aller best hans forklaring på begrepet "borgerkrig": Det er klubblag, ikke landslag :D

Det med borgerkrig kunne min pode også ha kommet med :)

I voksen (?) alder begrunnet han sin kunnskap om valuta og pundets ganske nøyaktige verdi mot norske kroner med at han hadde lagt merke til overgangssummer i begge valutaer ;) For ikke å snakke om tidsforskjellen til England...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten helt riktig :) Den ramlet på gulvet da jeg var på vei til kaffemaskina og på vei tilbake til kontoret igjen sier en ung mannlig kollega : - Her ligger det ei truse :o

Opppppssss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dol har jo blitt kjempekjedelig. Det er stort sett bare psykiatri med mange av de samme gamle som bor der inne, enten for å gi råd eller å få råd. Jeg kikker innom en gang i blant, men det er svært sjelden jeg skriver noe. 

Anonymkode: 18d41...80b

Vi som bruker psykiatri skriver for vi sliter og trenger råd. Det er vel det forumet i utgangspunktet er til trodde jeg.

Ønsker dere mer av noe annet så må dere jo sørge for det selv. Det er mange kategorier på forumet som passer til mye annet enn psykiatri. Men da må dere som klager på at vi skriver for mye på psykiatri skrive om tema dere selv er opptatt av. Ikke la oss føle oss som en belastning.

Anonymkode: cd51c...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...