Gå til innhold

DOL før og nå..osv..


morsan

Anbefalte innlegg

Hva med innvandringsinnvasjonen og hvordan dette påvirker velferdsstatens fremtid?

Anonymkode: f4fd2...ba0

Synes det er så mye av det på diverse nettsider. Orker ikke engasjere meg i det her. Blir så fort krasse fronter og sure oppgulp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er så mye av det på diverse nettsider. Orker ikke engasjere meg i det her. Blir så fort krasse fronter og sure oppgulp.

En dag er det for sent. Nettopp fordi folk ikke gidder/orker engasjere seg.

Anonymkode: f3e36...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet ikke hvem svigermora til laguna er? men ellers så liker ikke jeg heller retningen feks flyktningedebatter tar (eller andre debatter inni mellom)...uenighet er jo ok, men man må beholde gjensidig respekt, og evt beklage om man har en dårlig periode.

Ellers har jeg fått mange gode råd og tips, om utstyr, løsninger, halloween, råd, kritikk, forklaringer, omsorg, hyggelige pm, hyggelige mail, m.m. 

Ikke minst mer perspektiv på alt fra Groruddalen til de mellommenneskelige rellasjoner:-)

Vi har vært i en kjempeinnviklet nabokrangel:-) men den løste seg så spesielt og til manges latter at jeg må skrive den på pm eller som anonym, :-)

Det var en gjenganger her en periode der laguna fortalte om svigermor. Ble kjempelange tråder og masse kommentarer.

Og ja, mye fint og interessant fortsatt, men er mindre av det enn før.

Og sikkert ikke så dumt å holde visse deler utenfor offentlige innlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å sitere riktig, så kopierer inn det jeg mente å sitere fra Påskeliljes innlegg:

 

Men hva skal vi diskutere da, som ikke er psykiatri, og som ikke er for utleverende av privatlivet? Hmmmm.....

  • Positive og negative virkninger i nabolaget av løsgående katter, høner eller kaniner?
  • Forslag til aktiviteter på jobbfest eller julebord eller 30/40/50-års fest? Evt argumenter for hvorfor vi IKKE bør ha aktivteter?
  • Hvilke julekaker skal du lage?
  • Hva ønsker du deg til jul?
  • Anbefalinger av filmer eller julekonserter?

 

GJEESP - sier jeg da!  Juletråder har vi nok av, med mindre de dreier seg om følelser og relasjoner.

 

Mindre fakta - mer følelser - så blir det DOL i god gammel ånd! :)

Endret av Xtra
klipping ble helt feil!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende hvordan dere som klager på aktiviteten her inne så og si ALDRI selv starter noen tråder!

Å, som jeg har strevd med å holde i gang aktivitet her inne og starte mange innlegg! Etter en større omlegging for noen år siden, der drøssevis av DOL'erne gikk ut og startet sitt eget, alternative forum, følte jeg nesten at jeg hadde det som min samfunnsoppgave å holde liv i DOL, sammen med noen får andre! ;-) Men det er gernser for hvor lenge man orker å dra i gang når reponsen ikke er som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som de sa på Brille sist ang 40-50-åringer, de har en forunderlig måte å si sin alder på:-)

ikke: jeg er 50 år, men "Jeg er faktisk 50 år jeg", så virker de selv overrasket og de andre svarer da, "jøss er du det?":-)

 

HAHAHA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en gjenganger her en periode der laguna fortalte om svigermor. Ble kjempelange tråder og masse kommentarer.

Og ja, mye fint og interessant fortsatt, men er mindre av det enn før.

Og sikkert ikke så dumt å holde visse deler utenfor offentlige innlegg :-)

:-)

Da skal jeg fortelle deg om det på pm, det er en skikkelig hyggelig historie, og jeg ble så glad, og enda gladere da andre ble så glade at de lo en latter, av den typen, jeg er rørt latter. De sa jeg burde skrive en innlegg i avisen om denne geniale løsningen, men jeg kan ikke gjøre det, nabomannen kanskje blir gjenkjent, og det har jeg et ansvar for. Derfor svarte jeg ikke på oppfordringen, for jeg greide ikke forklare at det kan jeg ikke bare gjøre.

takk for oppklaring om laguna og svigermor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har vel blitt mye mer forsiktige med å legge ut private ting her - og dermed har forumet blitt temmelig tannløst og blast... Men noen av oss er jo her fremdeles, og det hender jo noen ganger i året at det blir en skikkelig DOL-tråd, med humor og digresjoner ;-) Savner Lagunas svigermorinnlegg, ja!!! Jeg hadde jo også noen temmelig utleverende innlegg om diverse familiemedlemmer som jeg fikk mange råd om hvordan jeg skulle takle - men jeg står over å repetere dem her.

Men hva skal vi diskutere da, som ikke er psykiatri, og som ikke er for utleverende av privatlivet? Hmmmm.....

  • Positive og negative virkninger i nabolaget av løsgående katter, høner eller kaniner?
  • Forslag til aktiviteter på jobbfest eller julebord eller 30/40/50-års fest? Evt argumenter for hvorfor vi IKKE bør ha aktivteter?
  • Hvilke julekaker skal du lage?
  • Hva ønsker du deg til jul?
  • Anbefalinger av filmer eller julekonserter?

Ja, folks forsiktighet, særlig etter oppslag på forsiden etc, er også av stor betydning.

 

Tråder kan være om hva som helst egentlig, det var jo "avsporingene" som var morsomme. F eks hadde jeg en tråd om Island tidligere. I gamle dager ville dne nok ha sporet av til å handle om alt mulig annet enn reisetips. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å sitere riktig, så kopierer inn det jeg mente å sitere fra Påskeliljes innlegg:

 

Men hva skal vi diskutere da, som ikke er psykiatri, og som ikke er for utleverende av privatlivet? Hmmmm.....

  • Positive og negative virkninger i nabolaget av løsgående katter, høner eller kaniner?
  • Forslag til aktiviteter på jobbfest eller julebord eller 30/40/50-års fest? Evt argumenter for hvorfor vi IKKE bør ha aktivteter?
  • Hvilke julekaker skal du lage?
  • Hva ønsker du deg til jul?
  • Anbefalinger av filmer eller julekonserter?

 

GJEESP - sier jeg da!  Juletråder har vi nok av, med mindre de dreier seg om følelser og relasjoner.

 

Mindre fakta - mer følelser - så blir det DOL i god gammel ånd! :)

"Følelser" er viktigere enn fakta altså.

Kjerring-pjatt med andre ord. 

Men at fremtiden til deres barn går i dass pga korrupte og inkompetente politikere, det gidder dere ikke diskutere!

Tullinger!

Anonymkode: f3e36...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folks forsiktighet, særlig etter oppslag på forsiden etc, er også av stor betydning.

 

Tråder kan være om hva som helst egentlig, det var jo "avsporingene" som var morsomme. F eks hadde jeg en tråd om Island tidligere. I gamle dager ville dne nok ha sporet av til å handle om alt mulig annet enn reisetips. :-)

Det er sant! Interessante diigresjoner eller avsporinger kan (kunne) komme i de mest saklige tråder.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har vel blitt mye mer forsiktige med å legge ut private ting her - og dermed har forumet blitt temmelig tannløst og blast... Men noen av oss er jo her fremdeles, og det hender jo noen ganger i året at det blir en skikkelig DOL-tråd, med humor og digresjoner ;-) Savner Lagunas svigermorinnlegg, ja!!! Jeg hadde jo også noen temmelig utleverende innlegg om diverse familiemedlemmer som jeg fikk mange råd om hvordan jeg skulle takle - men jeg står over å repetere dem her.

Men hva skal vi diskutere da, som ikke er psykiatri, og som ikke er for utleverende av privatlivet? Hmmmm.....

  • Positive og negative virkninger i nabolaget av løsgående katter, høner eller kaniner?
  • Forslag til aktiviteter på jobbfest eller julebord eller 30/40/50-års fest? Evt argumenter for hvorfor vi IKKE bør ha aktivteter?
  • Hvilke julekaker skal du lage?
  • Hva ønsker du deg til jul?
  • Anbefalinger av filmer eller julekonserter?

-Løse katter er plagsomt. Folk klager over at folk ikke plukker opp dritten etter hunder, men katter driter jo overalt. Løse gamle gubber er også ganske plagsomt. De prater så mye.

-Har ikke noe festlig liv så der kan jeg ikke svare :P

-Ingen

-En mobil som tåler min klomsethet

-Kommer ikke på noe ;)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også gamle DOL.  Jeg leser, men svarer ikke på noe som har med psykiatri og gjøre.  Og har heller ikke lyst til å utlevere så mye personelig lenger siden ingen andre gjør det.  Ikke har jeg byttet nick heller så hele livet mitt de siste 18 årene ligger her etter å ha skrevet over 48 000 innlegg.

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, folks forsiktighet, særlig etter oppslag på forsiden etc, er også av stor betydning.

 

Tråder kan være om hva som helst egentlig, det var jo "avsporingene" som var morsomme. F eks hadde jeg en tråd om Island tidligere. I gamle dager ville dne nok ha sporet av til å handle om alt mulig annet enn reisetips. :-)

Hei:-)

Jeg er jo god på avsporringer;-)

Jeg er ikke så glad for det alltid selv, når jeg skjønner irritasjonen, noen blir irriterte, og jeg vil, egentlig ikke irritere, jeg vil være snill.

Da kan jo avsporringer være litt ok også:-)

i vertfall er det lett å skrive til meg, som mange har gjort at, stopp, nok, etc...det er jo greit å bli stoppet i sin egen kvern om noe man kommer mer og mer på ettersom man skriver og fordi man tenker litt mye i karusell, om du skjønner,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en gjenganger her en periode der laguna fortalte om svigermor. Ble kjempelange tråder og masse kommentarer.

Og ja, mye fint og interessant fortsatt, men er mindre av det enn før.

Og sikkert ikke så dumt å holde visse deler utenfor offentlige innlegg :-)

Hun er nå Lagunas eks-svigermor. Sant altså. Vi fikk bare høre den ene siden av saken i de trådene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hvis jeg filtrerer bort (ja kun mentalt, aner ikke om det går å gjøre det på ekte) innlegg om psykiatri (der jeg ikke har mye å bidra med) og om flyktninger (der jeg ikke orker den type 'debatt' som typisk oppstår der) så er det neimen ikke mye å lese her inne.

Hvor er svigermora til laguna når du trenger en god historie?! Ja, eller en nabokrangel eller sånn. Bring it on!

Det er vel bare en naturlig utvikling. Vi har blitt eldre og det er vel begrenset hvor mange år vi gidder å diskutere de samme temaene om igjen og om igjen. :D Det e ikke så spennende lenger og generasjonen etter oss har andre ting å gjøre. Dol har gått ut på dato.

I det siste har jeg brukt dol bare når jeg virkelig trenger det slik som doktorspørsmål. Men doktoronline fungerer ikke så bra på det området synes jeg, så har gitt opp det også.  

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nå Lagunas eks-svigermor. Sant altså. Vi fikk bare høre den ene siden av saken i de trådene der.

Det var nyheter. Kunne håpe Laguna tok turen innom og oppdaterte alle oss som engasjerte seg i situasjonen hennes 😊.

Selvsagt har saken to sider; det har den for de fleste av oss.

o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare en naturlig utvikling. Vi har blitt eldre og det er vel begrenset hvor mange år vi gidder å diskutere de samme temaene om igjen og om igjen. :D Det e ikke så spennende lenger og generasjonen etter oss har andre ting å gjøre. Dol har gått ut på dato.

I det siste har jeg brukt dol bare når jeg virkelig trenger det slik som doktorspørsmål. Men doktoronline fungerer ikke så bra på det området synes jeg, så har gitt opp det også.  

Hei!

Jeg er jo her og kan svare deg:-) jeg syns det er veldig fint når du er innom og mange andre faste, hvis du/dere blir borte,...da blir jeg også borte, så jeg er her bare pga av dere "gamlingene", også Trine da, (hun var en skikkelig skrikerunge, og nå er hun blitt ca 5 år som meg:-) vi er ferdig med trassalderen:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hei!

Jeg er jo her og kan svare deg:-) jeg syns det er veldig fint når du er innom og mange andre faste, hvis du/dere blir borte,...da blir jeg også borte, så jeg er her bare pga av dere "gamlingene", også Trine da, (hun var en skikkelig skrikerunge, og nå er hun blitt ca 5 år som meg:-) vi er ferdig med trassalderen:-)

 

Tusen takk M.Det er jo veldig hyggelig at du er her og kan svare meg, men jeg har skjønt at sjansen for å svare feil er større enn 90 % når det gjelder legespørsmål. :)

Enkle og generelle spørsmål går det an å stille.

Det er bortkastet tid og energi og forfatte lange innlegg . Det er frustrerende når ingen kan svare skikkelig og kan begrunne svaret. Nettet kan ikke brukes til slikt. Man må til lege, noe du selv har erfaring med ;-)

Jeg vil sikkert spørre en og annen gang, men da bare stille enkle, generelle spørsmål.

Ellers har  ikke jeg så mange problemer i livet mitt lenger etter at jeg byttet ut mannen, så ikke bidrar jeg på samliv heller. I gamle dager bidro jeg en god del mer :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk M.Det er jo veldig hyggelig at du er her og kan svare meg, men jeg har skjønt at sjansen for å svare feil er større enn 90 % når det gjelder legespørsmål. :)

Enkle og generelle spørsmål går det an å stille.

Det er bortkastet tid og energi og forfatte lange innlegg . Det er frustrerende når ingen kan svare skikkelig og kan begrunne svaret. Nettet kan ikke brukes til slikt. Man må til lege, noe du selv har erfaring med ;-)

Jeg vil sikkert spørre en og annen gang, men da bare stille enkle, generelle spørsmål.

Ellers har  ikke jeg så mange problemer i livet mitt lenger etter at jeg byttet ut mannen, så ikke bidrar jeg på samliv heller. I gamle dager bidro jeg en god del mer :-)

 

ok,

jeg skjønner det, og jeg er enig, veldig,

men du kan jo huske på at jeg er i et samliv og kan trenge støtte og gode råd, da er det fint med deg m.fl.

det er en usynlig men viktig samfunnsfunksjon du og mange har, av de seriøse, ikke kranglefanter og trolletroll, men de som kjenner på ansvar og har erfaringer å bidra med, jeg er mye, ja faktisk ganske alene...jeg er ikke lei meg, men virkelig, jeg har ingen andre enn dere, og min mann, og han...(han kan alt, og dere har hjulpet meg med å kunne selv.....vite noe som han ikke forståpr hvordan jeg vet..sånn har det føltes.)

Jeg savner Toglie, og kaylie, Dorte, og av til til surpumper som lillemus og trollmor m.fl. 

lillemus er av og til sur og av og til hyggelig, kanskje hun bare er som meg, direkte og at jeg misforstår henne,

men jeg vil ikke at dere blir borte, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...