Gå til innhold

DOL før og nå..osv..


morsan

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

ok,

jeg skjønner det, og jeg er enig, veldig,

men du kan jo huske på at jeg er i et samliv og kan trenge støtte og gode råd, da er det fint med deg m.fl.

det er en usynlig men viktig samfunnsfunksjon du og mange har, av de seriøse, ikke kranglefanter og trolletroll, men de som kjenner på ansvar og har erfaringer å bidra med, jeg er mye, ja faktisk ganske alene...jeg er ikke lei meg, men virkelig, jeg har ingen andre enn dere, og min mann, og han...(han kan alt, og dere har hjulpet meg med å kunne selv.....vite noe som han ikke forståpr hvordan jeg vet..sånn har det føltes.)

Jeg savner Toglie, og kaylie, Dorte, og av til til surpumper som lillemus og trollmor m.fl. 

lillemus er av og til sur og av og til hyggelig, kanskje hun bare er som meg, direkte og at jeg misforstår henne,

men jeg vil ikke at dere blir borte, 

Det forstår jeg og jeg blir ikke helt borte, men jeg prioriterer kjæreste og yngstedatter i helgene mye nå. Skjønt yngstedatter krever mindre og mindre av meg hun også :) Hun begynner å bli stor og venner er artigere å være sammen med enn mora naturlig nok :) 

Jeg har fått mer fritid og er på mer på farten. Ellers har jeg en veldig morsom hobby som jeg bruker mye tid på. Ikke kan jeg bruke tid på dol i arbeidstiden heller, da jeg har mye mer å gjøre nå enn jeg hadde tidligere .

Nå kan det gå flere dager før jeg stikker nesa innom dol, men plutselig dukker jeg opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus er av og til sur og av og til hyggelig, kanskje hun bare er som meg, direkte og at jeg misforstår henne,

men jeg vil ikke at dere blir borte, 

Jeg liker at du er ærlig. :) Og etter å ha blitt "kjent" med deg her inne har jeg faktisk innsett at jeg har en del asperger-trekk selv, uten at noen ville funnet på å gi meg den diagnosen - men trekkene ser jeg tydelig selv. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende hvordan dere som klager på aktiviteten her inne så og si ALDRI selv starter noen tråder!

Har forsøkt flere ganger, men får lite svar på trivielle hverdagsting...

Anonymkode: 52ab7...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at du er ærlig. :) Og etter å ha blitt "kjent" med deg her inne har jeg faktisk innsett at jeg har en del asperger-trekk selv, uten at noen ville funnet på å gi meg den diagnosen - men trekkene ser jeg tydelig selv. ;) 

 da er det ikke rart jeg liker deg;)

Det er nettopp det ganske mange har, et eller annet, noen få, eller mange trekk:-), for vi er jo ikke bare det helt ene av en ekstremitet, (litt jeg iblant, var vel derfor måtte diagnostiseres:huh::-) (men jeg har humor:-) 

så det er et spekter, noen av trekkene har nok de fleste i seg:-) og noen i litt større grad:-)

ærlighet er i vetfall greiest og mest realt:-) og det liker nok de fleste når alt kommer til alt og vi bare er de vi er,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folks forsiktighet, særlig etter oppslag på forsiden etc, er også av stor betydning.

 

Tråder kan være om hva som helst egentlig, det var jo "avsporingene" som var morsomme. F eks hadde jeg en tråd om Island tidligere. I gamle dager ville dne nok ha sporet av til å handle om alt mulig annet enn reisetips. :-)

Island vil jeg til en gang!!! Prøvde å lære meg islandsk for hundre år siden, men jeg kom ikke så langt :-P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Løse katter er plagsomt. Folk klager over at folk ikke plukker opp dritten etter hunder, men katter driter jo overalt. Løse gamle gubber er også ganske plagsomt. De prater så mye.

 

Løse hunder synes jeg er plagsomt. Løse katter er helt greit. Løse gamle gubber kan være hyggelig, men ser at de også kan være plagsomme. Har du forresten lest boka om Ove?

Løse kaniner er fabelaktig!!!!!

Kaniner som hopper og spretter får folk til å smile - bortsett fra noen gretne naboer da... De aller fleste synes det er fantastisk at det går an å ha kaniner med god tumleplass, uten bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island vil jeg til en gang!!! Prøvde å lære meg islandsk for hundre år siden, men jeg kom ikke så langt :-P

 

:-)

Island er mitt drømmeland.

Løse hunder synes jeg er plagsomt. Løse katter er helt greit. Løse gamle gubber kan være hyggelig, men ser at de også kan være plagsomme. Har du forresten lest boka om Ove?

Løse kaniner er fabelaktig!!!!!

Kaniner som hopper og spretter får folk til å smile - bortsett fra noen gretne naboer da... De aller fleste synes det er fantastisk at det går an å ha kaniner med god tumleplass, uten bur.

vi hadde en eneste nabo, heldigvis flyttet:-) som sa, "Jeg blir livredd når den gedigne kaninen ligger på trappen min",

det ble litt komisk for skulle jo tro vi hadde en sånn:

3a957bbf-4d78-486d-8166-cebdc44d76ef.jpg

Eller en rottweiler:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løse hunder synes jeg er plagsomt. Løse katter er helt greit. Løse gamle gubber kan være hyggelig, men ser at de også kan være plagsomme. Har du forresten lest boka om Ove?

Løse kaniner er fabelaktig!!!!!

Kaniner som hopper og spretter får folk til å smile - bortsett fra noen gretne naboer da... De aller fleste synes det er fantastisk at det går an å ha kaniner med god tumleplass, uten bur.

Jeg syns løse katter er plagsomme. Jeg stoler ikke på dem. Løse hunder er koselig :)

Har ikke lest boka om Ove. Hvordan bok er det?

Jeg syns det er fantastisk om kaninen har mye plass og slipper å være i bur :) Ingen dyr er laget for å stå i bur hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GJEESP - sier jeg da!  Juletråder har vi nok av, med mindre de dreier seg om følelser og relasjoner.

Mindre fakta - mer følelser - så blir det DOL i god gammel ånd! :)

Jeg husker også best en del av de diskusjonene som handlet om følelser og relasjoner, kanskje særlig relasjoner som også involverte barn. Litt sært hvilke diskusjoner som engasjerte meg så mye av jeg fortsatt husker dem, noen eksempler er kjøp av ny hjelm til Nickløs sin sønn, prust sitt mellomste barn som ikke alltid ville det prust ville, utredningen av Dorthes sønn, labans fotballgutt, lillemus sin skilsmisse (inklusive både hennes og eksens nye partner), Elextras zeroski, tonies overraskende bløte hjerte, madelenemies indignasjon over at mannen hennes ikke ville ha hanen i stuen da den var syk - og mer nylig, morsans glede over livet etter skilsmissen.

Jeg savner også diskusjonene som engasjerte og som kunne vare i flere dager. Jeg tror det er flere grunner til at dol ikke er hva det engang var, noe har å gjøre med at det er færre "synlige" brukere enn før samt større bevissthet om å ikke utlevere sine nærmeste. Samtidig er det fortsatt slik at om noen velger å skrive om noe som betyr noe for dem på dol, så synes jeg den gamle dolånden ikke er helt borte.

Enig i at vi kunne trengt laguna og svigermoren til å få opp engasjementet igjen;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns løse katter er plagsomme. Jeg stoler ikke på dem.

 

bare å ignorrere dem. Innpåslitme løsne hunder er merr plsgsommme.

Anonymkode: f3e36...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt flere ganger, men får lite svar på trivielle hverdagsting...

Anonymkode: 52ab7...63d

Hvem gidder å diskutere trivielle hverdagsting?

Anonymkode: f3e36...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å ignorrere dem. Innpåslitme løsne hunder er merr plsgsommme.

Anonymkode: f3e36...aa2

Det kommer vel an på om det er katter eller hunder man liker. En gang kom en katt bort til meg og ville kose, den gnei seg mot bena mine. Jeg lot den gjøre det for det så ut som den likte det. Men plutselig så klorer den meg og løper. Etter det har jeg ikke hatt så mye til overs for katter. Pene dyr, men det stopper der. Jeg syns katter slipper unna med så mye som ikke er greit for hunder. I bunn og grunn er de begge rovdyr. Hvorfor er det ikke båndtvang på katter f.eks? De dreper langt mer enn hundene gjør. Og hvorfor får de drite overalt? Nei, jeg møter heller en løs hund enn en katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg husker også best en del av de diskusjonene som handlet om følelser og relasjoner, kanskje særlig relasjoner som også involverte barn. Litt sært hvilke diskusjoner som engasjerte meg så mye av jeg fortsatt husker dem, noen eksempler er kjøp av ny hjelm til Nickløs sin sønn, prust sitt mellomste barn som ikke alltid ville det prust ville, utredningen av Dorthes sønn, labans fotballgutt, lillemus sin skilsmisse (inklusive både hennes og eksens nye partner), Elextras zeroski, tonies overraskende bløte hjerte, madelenemies indignasjon over at mannen hennes ikke ville ha hanen i stuen da den var syk - og mer nylig, morsans glede over livet etter skilsmissen.

Jeg savner også diskusjonene som engasjerte og som kunne vare i flere dager. Jeg tror det er flere grunner til at dol ikke er hva det engang var, noe har å gjøre med at det er færre "synlige" brukere enn før samt større bevissthet om å ikke utlevere sine nærmeste. Samtidig er det fortsatt slik at om noen velger å skrive om noe som betyr noe for dem på dol, så synes jeg den gamle dolånden ikke er helt borte.

Enig i at vi kunne trengt laguna og svigermoren til å få opp engasjementet igjen;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg husker også best en del av de diskusjonene som handlet om følelser og relasjoner, kanskje særlig relasjoner som også involverte barn. Litt sært hvilke diskusjoner som engasjerte meg så mye av jeg fortsatt husker dem, noen eksempler er kjøp av ny hjelm til Nickløs sin sønn, prust sitt mellomste barn som ikke alltid ville det prust ville, utredningen av Dorthes sønn, labans fotballgutt, lillemus sin skilsmisse (inklusive både hennes og eksens nye partner), Elextras zeroski, tonies overraskende bløte hjerte, madelenemies indignasjon over at mannen hennes ikke ville ha hanen i stuen da den var syk - og mer nylig, morsans glede over livet etter skilsmissen.

Jeg savner også diskusjonene som engasjerte og som kunne vare i flere dager. Jeg tror det er flere grunner til at dol ikke er hva det engang var, noe har å gjøre med at det er færre "synlige" brukere enn før samt større bevissthet om å ikke utlevere sine nærmeste. Samtidig er det fortsatt slik at om noen velger å skrive om noe som betyr noe for dem på dol, så synes jeg den gamle dolånden ikke er helt borte.

Enig i at vi kunne trengt laguna og svigermoren til å få opp engasjementet igjen;-)

 

Hjelmen husker du, men du husker ikke trusetråden ? ;-)

Trusetråden er det jeg husker best selv og er nok noe jeg aldri kommer til å glemme .

Husker jeg var helt skjelven da jeg skrev den og at jeg ikke kom i gang med jobbinga pga av manglende konsentrasjon.Det tok litt tid før jeg greide å le av den selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelmen husker du, men du husker ikke trusetråden ? ;-)

Trusetråden er det jeg husker best selv og er nok noe jeg aldri kommer til å glemme .

Husker jeg var helt skjelven da jeg skrev den og at jeg ikke kom i gang med jobbinga pga av manglende konsentrasjon.Det tok litt tid før jeg greide å le av den selv :)

Jeg husker heller ikke trusetråden - påminn oss litt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelmen husker du, men du husker ikke trusetråden ? ;-)

Trusetråden er det jeg husker best selv og er nok noe jeg aldri kommer til å glemme .

Husker jeg var helt skjelven da jeg skrev den og at jeg ikke kom i gang med jobbinga pga av manglende konsentrasjon.Det tok litt tid før jeg greide å le av den selv :)

Husker ingen trusetråd - hva handlet den om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også best en del av de diskusjonene som handlet om følelser og relasjoner, kanskje særlig relasjoner som også involverte barn. Litt sært hvilke diskusjoner som engasjerte meg så mye av jeg fortsatt husker dem, noen eksempler er kjøp av ny hjelm til Nickløs sin sønn, prust sitt mellomste barn som ikke alltid ville det prust ville, utredningen av Dorthes sønn, labans fotballgutt, lillemus sin skilsmisse (inklusive både hennes og eksens nye partner), Elextras zeroski, tonies overraskende bløte hjerte, madelenemies indignasjon over at mannen hennes ikke ville ha hanen i stuen da den var syk - og mer nylig, morsans glede over livet etter skilsmissen.

Jeg savner også diskusjonene som engasjerte og som kunne vare i flere dager. Jeg tror det er flere grunner til at dol ikke er hva det engang var, noe har å gjøre med at det er færre "synlige" brukere enn før samt større bevissthet om å ikke utlevere sine nærmeste. Samtidig er det fortsatt slik at om noen velger å skrive om noe som betyr noe for dem på dol, så synes jeg den gamle dolånden ikke er helt borte.

Enig i at vi kunne trengt laguna og svigermoren til å få opp engasjementet igjen;-)

 

Hehe, husker trådene jeg også - utrolig hvor godt de sitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at du er ærlig. :) Og etter å ha blitt "kjent" med deg her inne har jeg faktisk innsett at jeg har en del asperger-trekk selv, uten at noen ville funnet på å gi meg den diagnosen - men trekkene ser jeg tydelig selv. ;) 

Hun har jo ikke asperger. Hun har infantil autisme.. eller høyfungerende, husker ikke, men samma det.

Anonymkode: 199c4...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også best en del av de diskusjonene som handlet om følelser og relasjoner, kanskje særlig relasjoner som også involverte barn. Litt sært hvilke diskusjoner som engasjerte meg så mye av jeg fortsatt husker dem, noen eksempler er kjøp av ny hjelm til Nickløs sin sønn, prust sitt mellomste barn som ikke alltid ville det prust ville, utredningen av Dorthes sønn, labans fotballgutt, lillemus sin skilsmisse (inklusive både hennes og eksens nye partner), Elextras zeroski, tonies overraskende bløte hjerte, madelenemies indignasjon over at mannen hennes ikke ville ha hanen i stuen da den var syk - og mer nylig, morsans glede over livet etter skilsmissen.

 

 

Mitt bløte hjerte er godt skjult langt inne i isdronningdrakten. 

Jeg savner også Laguna og svigermortrådene, men det er nok mest fordi de har vært borte så lenge at jeg har glemt hvor irriterende de egentlig var:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...