Gå til innhold

Hva skal du gjøre i helga?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men jeg skrev da ikke at vi skulle lukke øynene, eller at verden er et trygt og hyggelig sted - bare at ikke alle tråder trenger å dyrke det negative og pessimistiske?

Jeg kunne til en viss grad forstått deg hvis du hadde skrevet noe av typen "jeg skal være frivillig på flyktningmottaket hele helgen, og det burde dere også, i stedet for å spise pizza og begrave dere i egosentrisk kos".  Men det er jo ikke noen aktiv handling for å gjøre verden bedre du er ute etter, bare å frata folks lille glede over at det er helg?  Kan du ikke heller svare noen av de som skriver gjentatte, navlebeskuende innlegg her om hvor ille de har det i boblen sin, og minne dem på at i den store sammenhengen kunne det vært verre? 

Trådstarter og jeg har til sammen fem barn som skal drive samfunnet videre. Hvordan ruster vi dem best til det, tror du - ved å holde hverdagen i gang og vise dem hvordan man kan glede seg over små og store opplevelser selv om det skjer forferdelige ting i verden, eller ved passiv jamring over at alt går til helvete?

Planlegge for fremtiden, for eksempel ved å kjøpe inn hermetikk, batterier, drivstoff og skytevåpen.

Anonymkode: 57ceb...440

Vi er mange som jobber for å endre dagens politikk før det er for sent.

Ja, det er mulig, men det var ikke deg jeg spurte ;) med mindre du har fått ny kode da.

Men når du tar det opp så.... dere som jobber med å endre politikken, gjør dere aldri noe annet? Har dere ikke lov til å kose dere litt i helgene, dere som jobber for en endring?

Jeg skal bake pepperkaker. Mannen min har lyst til å pynte til jul... jeg kunne tenkt meg å vente en uke men... nå har snøen endelig kommet og det er jo litt julestemning ute.... så kanskje det blir litt julepynt :)

Anonymkode: 58dce...98d

Planlegge for fremtiden, for eksempel ved å kjøpe inn hermetikk, batterier, drivstoff og skytevåpen.

Mener du det seriøst? Det ville jo bare skapt enda flere kriser. Hamstring har aldri vært bra for samfunnet. Du husker vel meieristreikene og tomme melkehyller og ingen smør å få tak i. Så endte det med at melka gikk i vasken fordi folk hamstret, men rakk ikke drikke opp alt. Så kunne det egentlig vært melk og smør nok til alle om folk bare hadde holdt seg til sitt normale forbruk. Om hermetikksalget plutselig går opp så vil det påvirke produksjonen. Produksjonen øker, folk blir ansatt, og plutselig så stopper det opp. Folk må sies opp og det blir dårligere tider. Skal folk hamstre drivstoff så ender det med at det plutselig ikke er nok så folk får kommet seg til og fra jobben. Å kjøpe skytevåpen er jo nesten en direkte støtte til all krig. Eller, kanskje ikke jaktvåpen så mye. Men det er klart at produsenter av våpen og ammunisjon tjener fett på krig.

Annonse

Mener du det seriøst? Det ville jo bare skapt enda flere kriser. Hamstring har aldri vært bra for samfunnet. Du husker vel meieristreikene og tomme melkehyller og ingen smør å få tak i. Så endte det med at melka gikk i vasken fordi folk hamstret, men rakk ikke drikke opp alt. Så kunne det egentlig vært melk og smør nok til alle om folk bare hadde holdt seg til sitt normale forbruk. Om hermetikksalget plutselig går opp så vil det påvirke produksjonen. Produksjonen øker, folk blir ansatt, og plutselig så stopper det opp. Folk må sies opp og det blir dårligere tider. Skal folk hamstre drivstoff så ender det med at det plutselig ikke er nok så folk får kommet seg til og fra jobben. Å kjøpe skytevåpen er jo nesten en direkte støtte til all krig. Eller, kanskje ikke jaktvåpen så mye. Men det er klart at produsenter av våpen og ammunisjon tjener fett på krig.

Hei!

Dette er noe feks mange høyreekstreme både klu klux klan, andre rasister og fundamentalist-kristne driver med i USA, de hamstrer mat, ammunisjon, våpen, medisiner,  lærer sine barn at enden er nær, eller rasekrigen igang osv...livet deres handler om frykt, hat, mistenkeliggjøring, 

det er triste liv, liv der gledene vi feks opplever hver dag bare ved å gå en tur, sånne gleder er de blinde for.

Her står vi overfor den største økonomiske krisen i manns minne, en organiser og planlagt flyktningstrøm ute av kontroll kombinert med religiøse galninger som før eller siden kommer til å spenge en atombome. Du kan lukke øynene så mye du bare klarer men fremtiden ser alt annen enn lys ut.

Anonymkode: 6e22c...52f

Du burde se denne: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Life_Is_Beautiful

Aldri er det viktigere for en selv og dem rundt å spre varme og trygghet enn når man opplever fare eller en trussel. Og det høres det ut som du gjør nå. 

Gjest Gargamel

Du burde se denne: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Life_Is_Beautiful

Aldri er det viktigere for en selv og dem rundt å spre varme og trygghet enn når man opplever fare eller en trussel. Og det høres det ut som du gjør nå.

Den er absolutt severdig, ja.

Selv om det er mye å bekymre seg for synes jeg både terror og flyktningkrise blir blåst helt ut av proporsjon.

Jeg er sikker på at de aller fleste flyktningene kommer hit fordi de vil bo i et trygt, moderne demokrati og få det bedre materielt, ikke for å drive terror. Når det gjelder terror må man bare vende seg til at det alltid er en viss risiko for å dø, og så la politiet og myndighetene stå for bekymringen. 

Selv om det er mye å bekymre seg for synes jeg både terror og flyktningkrise blir blåst helt ut av proporsjon.

Jeg er sikker på at de aller fleste flyktningene kommer hit fordi de vil bo i et trygt, moderne demokrati og få det bedre materielt, ikke for å drive terror. Når det gjelder terror må man bare vende seg til at det alltid er en viss risiko for å dø, og så la politiet og myndighetene stå for bekymringen. 

Veldig enig med deg. Mediene gjør akkurat som nett-trollene i denne sammenhengen; de løper terroristenes ærend og sprer frykt.

Når jeg leser innleggene dine tenker jeg som jeg gjør når det smeller i USA; Påfallende hvor sterk sammenhengen er mellom det å betrakte våpen som en løsning og det å ALDRI skulle fått våpen i hånd.

Endret av Kayia

Bananboller? Det hørtes spennende ut. Hva slags oppskrift bruker du på de? Hvordan er konsistensen/teksturen på sånne?

Nå er bananbollene bakt (se oppskrift i egen tråd). Jeg hadde forventet en klissete deig, men den var god og smidig. Slik den blir når jeg har oppi et beger crème fraîche i gjærbaksten min. Det hverken luktet eller smakte sterkt av bollene, men luftige og gode boller (med litt mer rosiner enn hva det sto i oppskriften) ble det i hvert fall! Mmmm... :)

Annonse

Nå er bananbollene bakt (se oppskrift i egen tråd). Jeg hadde forventet en klissete deig, men den var god og smidig. Slik den blir når jeg har oppi et beger crème fraîche i gjærbaksten min. Det hverken luktet eller smakte sterkt av bollene, men luftige og gode boller (med litt mer rosiner enn hva det sto i oppskriften) ble det i hvert fall! Mmmm... :)

Så bra at det ble så vellykket. Da skal jeg notere meg den oppskriften og prøve den en dag jeg har noen jeg kan bake til. :)

Jeg drikker noen sider, som har stått så¨lenge att de har gått ut på dato. tenkte jeg skulle drikke de før de ble for gamle til å drikkes. Jeg skal slutte å kaste så mye, så da drikker jeg i kveld. Jepp, ellers har jeg det bra.. Ellers i helgen skal jeg slappe av, som vanlig.... Jeg er ikke noe særlig ut på byen type, og ellers er jeg ikke særlig sosial.

Jeg tenkte på deg og andre hallansvarlige som er så snille å åpne hallen for oss som kommer på tidligkamper! Tidlig nok å møte 8.20,  synes jeg 

Hallvaktansvaret er det jeg savner minst fra tiden da junior spilte håndball i tillegg til fotballen.  Guttelag er ofte små, så det er ikke så mange foreldre å fordele jobbene på.  Her er en typisk tråd:

http://forum.doktoronline.no/topic/374759-enkel-smakstilsetning-til-toros-lyse-muffins/?page=1

Men det blir ingen barneidrett hvis ingen stiller opp, og man slipper i hvert fall å fryse ;)

Hei!

Dette er noe feks mange høyreekstreme både klu klux klan, andre rasister og fundamentalist-kristne driver med i USA, de hamstrer mat, ammunisjon, våpen, medisiner,  lærer sine barn at enden er nær, eller rasekrigen igang osv...livet deres handler om frykt, hat, mistenkeliggjøring, 

det er triste liv, liv der gledene vi feks opplever hver dag bare ved å gå en tur, sånne gleder er de blinde for.

Det handler vel om å planlegge for fremtiden og være forbedret på det værste. Omtrent som å tegne livsforsikring.

Anonymkode: 6e22c...52f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...