Gå til innhold

Tror du på Gud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 17.12.2015 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Nei, det er slettes ikke verst synes jeg! Jeg har valgt og tro på denne guden, så får andre tro på hva de vil for meg. Det er den enkeltes valg. For meg er det iallefall deilig og befriende og tro at jeg har en kjærlig Gud å gå til med mine vanskeligheter og gleder. Jeg føler meg aldri alene fordi jeg tror ham som sier: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke. Jeg er også så heldig at jeg også kan be for andre enn meg selv. Men det beste av alt er at jeg tror på en som har levd det perfekte livet for meg, uten synd. Og at jeg får del i hans rettferdighet når jeg tror og tar imot ham som min frelser. Hans rettskafne liv og leven blir mitt, og rettferdighet blir min ved troen på ham, omvendelsen og tiilgivelsen for mine synder.

Som forklart tidligere er ikke kristne nødvendigvis bedre enn andre. Men vi har en til å rettlede og veilede oss i livet slik at vi i alle ting kan gjøre gode valg. Og så har vi hele tiden mulighet for tilgivelse når vi trår feil. Det er deilig det! :)

Anonymkode: d6c9f...068

Vi ønsker alle tilgivelse når vi trår feil...

Anonymkode: aef80...4a6

Fortsetter under...

10 minutter siden, slabbedask skrev:

Det må man gjerne tro, men bevisene mangler så det ser jeg ikke helt poenget med.

Det er ikke så lett å bevise det som bor i hjertet alltid. Det finnes en Gud i mitt hjerte og jeg får mye selvhjelp ut av det. Jeg er ikke typisk bibelsk kristen, for meg passer det ikke inn. Jeg har lest Himmelske Samtaler og da med stor skepsis. Den boka gav mening for meg da jeg fikk svar på alt jeg har tenkt på innenfor kristendom og åndelighet.

Annonse

Worrisome Plenty

Jeg tror på han Lucifer. 

Ellers er jeg ikke særlig religiøs. Tror ikke på liv etter døden, muligens lever man det samme livet om og om igjen, hvis tiden er permanent. 

jeg var kristen, fikk skikkelig avsmak, det er en hyklersk og selvutslettende religion. Huff, savner ikke å tro på han Jesus altså....

AnonymBruker

Både og. Jeg føler meg ofte hjelpeløst " sprikende staur" på dette relgiøse området og hva som er et relgiøse og godt liv.  På en måte tror jeg at " Guds veier er uransakelige" men alle syn og relgiøse tanker gir ikke mening for meg i mitt liv. Derfor er jeg ikke medlem av noe trossamfunn akkurat nå og føler mye at tro er noe veldig privat men også veldig viktig med trosfrihet for alle.

Samtidig selv om jeg aldri har hørt i den " kristne folden" så synes jeg det er veldig trist at kirker og relgiøse hus blir slettet med jorden eller brukt til helt verdslige formål. Jeg føler det galt og at der er mye umistelige kulturarv som forsvinner men jeg ser også at vi trenger ikke mye av dette og har jo som samfunn ikke penger til alt.

Anonymkode: 4473d...f55

AnonymBruker
18 timer siden, Soletti skrev:

Det er ikke så lett å bevise det som bor i hjertet alltid. Det finnes en Gud i mitt hjerte og jeg får mye selvhjelp ut av det. Jeg er ikke typisk bibelsk kristen, for meg passer det ikke inn. Jeg har lest Himmelske Samtaler og da med stor skepsis. Den boka gav mening for meg da jeg fikk svar på alt jeg har tenkt på innenfor kristendom og åndelighet.

Tro gjerne på gud, men det er ikke kristendom når du ikke følger bibelen, eller bare plukker ut de delene du liker.

Anonymkode: 1d192...799

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tro gjerne på gud, men det er ikke kristendom når du ikke følger bibelen, eller bare plukker ut de delene du liker.

Det finnes mange grener innen kristendommen. Jeg har funnet godt samhold og felles syn innen en av de mindre som du sjeldent hører om.

AnonymBruker
51 minutter siden, Soletti skrev:

Det finnes mange grener innen kristendommen. Jeg har funnet godt samhold og felles syn innen en av de mindre som du sjeldent hører om.

Rart det skal finnes så mange sekter når alle tilber samme gud.

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart det skal finnes så mange sekter når alle tilber samme gud.

Sekter ja. Det er heldigvis få relgiøse organisasjoner som kvalifiserer som setter da. 

Ja i bunn så tror jeg at alle tilber den samme Gud men så er de uenige om dåp og homofile og tolkningen av div bibelvers.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...