AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Det kan man si. Men jeg tenker det er rart at NAV ville ha han på AAP mens han ennå går på VGS. Her er det noe som ikke stemmer, for å si det pent.Anonymkode: a8089...0f1Minstemann her i huset fikk tilbud om både AAP og leilighet da han gikk på VGS så det gjør de i spesielle tilfelle. Nå svarte jeg nei takk fordi jeg ikke ville ha ham inn i NAV-systemet for jeg har egentlig dårlig erfaring med NAV og jobb selv så han bor fremdeles hjemme og akkurat nå er han ute i lære og tjener 8000 kr i mnd. NAV gir meg en uggen følelse og det er virkelig et sted man bør holde seg unna hvis det kan unngås. Jeg vil virkelig at han skal føle seg på lik fot med de andre gutta. Anonymkode: c488e...8dc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409090-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-julegaver-til-barna-deres/page/3/#findComment-3668549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Jeg tror jeg misforsto deg da jeg svarte først. Du mener kjøpe sammen med kjæresten ? Det kunne jeg kanskje ha begynt med, men det har jeg ikke tenkt på enda. Når det gjelder foreldrene våre gjør vi det slik: Jeg kjøper til mine foreldre og skriver på hans navn. Han kjøper til sine foreldre og skriver på mitt navn.Ja, jeg mente sammen med kjæresten ja, ikke eksen. Hos oss er det bare jeg som har barn og det var vel bare den første og kanskje andre jula vi ikke kjøpte gaver sammen tror jeg. Til foreldrene våre gjør vi som dere.Nå er jo ikke jeg i situasjonen med ny partner, men jeg synes det virker litt kunstig at gaven til barna også er fra ny kjæreste, med mindre det er en reell steforeldersituasjon.Vi bor riktignok ikke sammen, men siden vi tross alt har vært i lag i over 10 år så hadde det virket rart å kjøpe alt av gaver til ungene hver for oss. Jeg kan kjøpe noe tull og tøys bare fra mamma (eller fra et kosedyr eller noe...), men hovedgave(ne) er fra oss begge to (han er med på å betale også altså). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409090-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-julegaver-til-barna-deres/page/3/#findComment-3668554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Vær glad for at du selv er selvstendig, tenker fornuftig og slipper å være avhengig av hjelp fra andre Ser at du stadig vekk irriterer deg over ting Madelenemie skriver, men alt er kanskje ikke slik det kan virke på trykk noen ganger.Jepp, en del av det hun skriver provoserer meg. Og jeg er veldig glad og takknemlig over at jeg klarer meg selv, både praktisk og økonomisk, det skal jeg love! Det har alltid vært viktig for meg å klare ting selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409090-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-julegaver-til-barna-deres/page/3/#findComment-3668555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Jeg tror du må prøve å la være hisse deg opp slik over alt som skrives. En dag er det luksus og dyre merkeklær og en annen dag er det jakt etter billigvarer i butikkhyllene. Dette har nok med diagnosen Asperger å gjøre. De henger seg opp i ting og får det plutselig for seg at ting skal være slik og sånn. De tenker detaljer og greier kanskje ikke å se helheten alltid.For oss vil det virke meningsløst å saumfare butikkene etter pakker med surkål for ei krone for deretter å bruke 7000 tusen på ei merkeveske, ikke sant ?Vær glad for at du selv er selvstendig, tenker fornuftig og slipper å være avhengig av hjelp fra andre Ser at du stadig vekk irriterer deg over ting Madelenemie skriver, men alt er kanskje ikke slik det kan virke på trykk noen ganger. Hm,Der forstår du bedre enn meg, og oppsummerer det bra hvordan det nok kan hengen sammen.Men uavhengig av det, liker jeg bedre prisbevissthet enn kjøpe vesker på Høyer til den prisen. Jeg bad en rabatt, noe jeg ikke fikk, derfor gikk jeg til flere butikker og spurte om avslag/rabatt osv, men ingen ga meg noen rabatt, Men jeg kjøpte vesken til slutt et sted der den kostet ca 700 kr mindre enn de fleste steder, men jeg ble sliten, men min datter skrek av glede julaften, og alle skjønte da at det var verdt det :-)Min mann er kjempefornøyd med julaften, og siden vi har fri 1 juledag, serverer jeg han kaffe, engelsk julekake jeg lager med brandy:-) kjeempegod:-) og en baylis med is, så tidlig som kl 14.30:-) og juleblader:-) Han sitter i en stol med benene på puffen og hviler:-) Det er omtrent en dag i året det skjer. Men han liker slappe av, han har bare som regel mye å gjøre.Jeg liker når det er så enkelt å glede andre, som å få høre, "Hei nå hadde det vært godt med kaffe", og jeg vet det betyr, "kan du lage kaffe?", og enda mer vet jeg at kaffe på en sånn dag, er enda bedre med en kald baylies, eller en god wisky etc...Så fikk jeg endelig laget den spesielle og engelske julekaken som bare blir bedre og bedre med tiden:-) så da fikk han det også:-)Håper du hadde en fin julaften:-) Min snille søte rare autismeekspert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409090-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-julegaver-til-barna-deres/page/3/#findComment-3668698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Jeg synes du er snar til å dømme. Du vet ikke mer om MM's liv og familie enn det hun skriver her. Hun kunne sikkert skrevet enda mer om alle utfordringene i hverdagen.Hei!Ja jeg kunne nok det,men jeg tror det er litt sånn som andre sier, de forstår ikke at jeg henger sammen og er så glad, jeg tror det har muligens noe med innstilling å gjøre, personlighet og at jeg ser mine vansker som mindre tross alt, enn feks de menneskene jeg har vært hos som virkelig strever uten å ha noe sikkeretsnett i form av feks norsk samfunnsstruktur og sikkerhetsnett i bunn.I tillegg sier min mann at jeg er den verste ambasadør for meg selv, jeg kan forklare det, men som NT menneske tror jeg du forstår hva han mener. (han mener jeg forklarer ting på en så dårlig måte og lite i min egen favør, at jeg bare alltid vil ende med å tape) (det er jo ikke hyggelig, men siden min mann er ærlig, kan det være sant, han er stort sett ærlig, men min mann lyver også mye, men han lyver ikke mye i andres ører, det er mer isolert til mine ører, som har å gjøre med min oppfattelse av løgn og ærlighet, dvs man må forstår dette i lys av min bokstavelighet og oppfattelse, kontra det mer normale. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409090-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-julegaver-til-barna-deres/page/3/#findComment-3668702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Det var bra å høre at han har fått seg jobb. Det kan dere være stolte av :-) Hei!Ja :-)startlønn er en ting, men at han får dette tilbudet er som min naboes sønner sa, trolig fordi han er "verdt" det dobbelte.Jeg er veldig stolt, over at han står tidlig opp hver dag, drar på jobb, trofast i alle ferier, hver dag nå også, blir tilkalt på helligdager, I tillegg er jeg takknemlig for at de har gitt han denne muligheten, innefor hans interesseområde, han er virkelig kjeempeflink innen nettverskbygging. Det kan faktisk hende han nå skal studere redusert da de vil ha han på heltid, han er den flinkeste de har hatt:-)jeg er stolt, men jeg er enda mer glad på hans vegne, over ansvarligheten jeg ser dette nok også har gitt han, at han alltid svarer arbeidsgiver, hiver seg i en taxi, eller vi kjører, ved kriser, og videre, ansvarligheten han viser i forholdet, hvordan han pynter seg, innretter seg og hører mine sin kjæreste. Sønnen min er jo litt nerd, så han trenger den normaliteten hun gir, og at han er lydhør, og retter seg etter feks kleskodeks er befriende for meg. Det gjorde han ikke før..men nå hører han veeldig på henne:-) puh, og han er like forelsket og lykkelig:-) 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409090-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-julegaver-til-barna-deres/page/3/#findComment-3668705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.