Gå til innhold

Hjelp! Trenger råd om steking av ribben!

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått det slik at ribben skal stekes på 200 grader uansett størrelse. Men hvor lang tid skal den steke? Ribben jeg skal steke er liten, 830 gram (7 x 25 cm, 4 cm høy). Jeg antar at en såpass liten ribbe skal stekes kortere tid enn det som vanligvis står oppgitt. Er det noen måte jeg kan se utenpå ribben om den er ferdig? Må erkjenne at jeg aldri har stekt ribbe før...

Anonymkode: 2db2f...071

Fortsetter under...

Hva er tynnribbe og hva er familieribbe? Er det tynnribbe hvis den er 4 cm tjukk?

Familieribben har kotelettkam (fint for de som ikke liker så mye fett), ellers er det det samme.

Anonymkode: c04e7...c5c

Jeg har forstått det slik at ribben skal stekes på 200 grader uansett størrelse. Men hvor lang tid skal den steke? Ribben jeg skal steke er liten, 830 gram (7 x 25 cm, 4 cm høy). Jeg antar at en såpass liten ribbe skal stekes kortere tid enn det som vanligvis står oppgitt. Er det noen måte jeg kan se utenpå ribben om den er ferdig? Må erkjenne at jeg aldri har stekt ribbe før...

Neste gang langtidssteker du den, mellom 10 og 20 timer.

Annonse

Neste gang langtidssteker du den, mellom 10 og 20 timer.

Det kan jeg også anbefale. Sist jeg lagde ribbe stekte jeg den på 80º. Først to timer med svoren ned, så 5 timer med svoren opp. Kunne godt tålt 2-3 timer til. Men fy søren så godt og saftig det ble! Beste svineribba jeg noen gang har spist.

Det kan jeg også anbefale. Sist jeg lagde ribbe stekte jeg den på 80º. Først to timer med svoren ned, så 5 timer med svoren opp. Kunne godt tålt 2-3 timer til. Men fy søren så godt og saftig det ble! Beste svineribba jeg noen gang har spist.

Ikke sant, så ufattelig mye bedre enn det tradisjonelle kjøttstykket med hjelm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...