Gå til innhold

Kyssesyke, stiv nakke og hodepine

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 21 år og fikk påvist kyssesyke for en uke siden. Da hadde jeg vært forkjølet med feber en uke først, før jeg fikk hovne mandler og vondt for å svelge. Da reiste jeg til legen. Siden jeg fikk påvist kyssesyke, fikk jeg beskjed om at eneste måten var å være i ro/hvile og drikke rikelig med vann. Dette har jeg gjort og halsen ble normal igjen på fem dager og slapp føler jeg meg ikke. Problemet er nå at de siste tre dagene har jeg våknet med en ekstremt stiv nakke som har videreutviklet seg til en ekstrem hodepine i løpet av dagen. Dette skjer altså hver dag. Smertestillende har ingen effekt og derfor har jeg også sluttet å ta dem. Hadde det ikke vært for denne stive nakken og hodepinen hadde jeg følt meg i tipp topp form. Jeg vet med meg selv fra før at hvis jeg ikke beveger nok på meg, så får jeg ekstremt hodepine, men dette har jeg ikke turt å gjøre med tanke på kyssesyken. Derfor lurte jeg på om det er noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å kvitte meg med den stive nakken og hodepinen? Kan jeg se på det som bare en hodepine eller må jeg tenke på det sammen med kyssesyken (kanskje dumt spørsmål, men jeg lurer)? Jeg har lest at hodepine kan komme i fra å sove for mye og spise sukker (ja, det har blitt litt sukker pga at det er jul). Kan dette være noe jeg skal tenke på? Eller skal jeg bare se på det som en kyssesyke og gjøre det jeg fikk beskjed om av legen? Jeg takker for alle svar, siden alt jeg leser på nettet ofte er veldig triste historier og gjør at jeg også tenker det verste.

Anonymkode: 6893d...641

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409155-kyssesyke-stiv-nakke-og-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...