Gå til innhold

nå skal jeg sove 24/7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg ikke orker mer

Anonymkode: f3c8a...162

Hva slags respons ønsker du deg når du skriver slike ting?

Skrevet

Ikke så lett hvis man ikke tørr ha kontakt med andre mennesker på grunnn av ansgst.

Anonymkode: dfac1...c9c

Men er det noen som har sagt at det er lett å leve vanskelige liv? Ofte vil det jo særlig i begynnelsen være snakk om å velge pest eller kolera; det meste kjennes umulig. Samtidig kjennes det også umulig ut å fortsette som nå, er det enkelte som sier. I så fall kan man kanskje like gjerne velge å gjøre noe vanskelig, siden det er vanskelig uansett?

Skrevet

Ikke så lett hvis man ikke tørr ha kontakt med andre mennesker på grunnn av ansgst.

Skrevet

Men er det noen som har sagt at det er lett å leve vanskelige liv? Ofte vil det jo særlig i begynnelsen være snakk om å velge pest eller kolera; det meste kjennes umulig. Samtidig kjennes det også umulig ut å fortsette som nå, er det enkelte som sier. I så fall kan man kanskje like gjerne velge å gjøre noe vanskelig, siden det er vanskelig uansett?

Enkelte ting er umulig. Du kan ikke klatre opp en fjellvegg hvis du er lam. 

Skrevet

Hva slags respons ønsker du deg når du skriver slike ting?

Trøst?

Skrevet

Dét synes jeg var en dårlig sammenligning. Det er forskjell når fysiske ting begrenser en, men når det kommer til det psykiske har man tross alt et valg om å være der man er eller jobbe  mot å få det bedre.

PS: Lamme kan også klatre med riktige hjelpemidler.

Skrevet

Selv om enkelte ting er umulig, så er ikke alt umulig. Det gjelder å gjøre noe som ligger innenfor mulighetenes rekkevidde.

Skrevet

Selv om enkelte ting er umulig, så er ikke alt umulig. Det gjelder å gjøre noe som ligger innenfor mulighetenes rekkevidde.

For noen er det nok å orke å stå opp og stelle seg hver dag

Gjest lurtepå
Skrevet

jeg orker ikke 'stå' å pusse tenna, ofte må jeg sette meg ned på gulvet å pusse. men hvem vet hvorfor

orker heller ikke å stå i dusjen å dusje så jeg har alltid bare sitte på gulvet å dusjet (har ikke dusjkabinett)

men jada ellers så er det bare for oss med sosial angst å hoppe i en sosial sammenheng

og viss det ikke går, så synd for deg (meg)

Skrevet

men jada ellers så er det bare for oss med sosial angst å hoppe i en sosial sammenheng

og viss det ikke går, så synd for deg (meg)

Sånn svada hører man normalt bare fra folk som ikke selv har erfaring med dette.

Skrevet

Ja, for noen kan det være slik, særlig i enkelte perioder.

Noen ønsker ikke å gjøre noe som helst som utfordrer angsten, andre orker litt mer - kanskje i håp om å få litt mer mening i hverdagen.

Skrevet

Dét synes jeg var en dårlig sammenligning. Det er forskjell når fysiske ting begrenser en, men når det kommer til det psykiske har man tross alt et valg om å være der man er eller jobbe  mot å få det bedre.

PS: Lamme kan også klatre med riktige hjelpemidler.

Jeg har klatret i en klatrevegg flere ganger så det har du rett i,

Skrevet

Deadbeat

A deadbeat is a person over the age of 18 with no direction, no job, no ambition. taking a shower daily is a huge accomplishment! A deadbeat doesn't want to work, yet still try and convince young gulliable girls that he does. He will spend their money, and make them work while they play video games. They make other's feel sorry for their deadbeat asses because they talk a good story. Deadbeats do not pay their own way. They sponge off their families, their friends, and any other person dumb enough to give them money. They are a lethal cancer to everyone near them.

You know who you are...you deadbeat!!!

You stay home and play video games, deadbeat!
You eat Taco Bell for dinner..deadbeat!
You drink Dr. Peper ....deadbeat!
You have no gas( that goes in a car)..deadbeat!
You have no job( thus, why you are a deadbeat).
You have no education( thus, why you have no job)
You have no life!

http://nb.urbandictionary.com/define.php?term=deadbeat

Anonymkode: eb4bf...aa6

Skrevet

Deadbeat

Er rart det med usa de lager et system hvor det er nesten umulig å lykkes uten å ha flaks med foreldre, samtidig som de mener at de som ikke lykkes bare er late. Vi har selvsagt noen av de samme holdningene til samfunnets tapere her men heldigvis (evt desverre dersom en skal være kulturnøytral/pk/alle kulturer er like gode/berikelser/etc) i mye mindre grad, foreløpig. Men dersom du oppfatter det slik så forklarer det jo hvorfor du er som du er da og det er synd :( 

Anonymkode: ea6b9...520

Skrevet

Ja, for noen kan det være slik, særlig i enkelte perioder.

Noen ønsker ikke å gjøre noe som helst som utfordrer angsten, andre orker litt mer - kanskje i håp om å få litt mer mening i hverdagen.

Det er grenser for hvor mange ganger man orker å prøve for man forstår det er nyttesløst.

Anonymkode: 826c5...a9a

Skrevet

Det er grenser for hvor mange ganger man orker å prøve for man forstår det er nyttesløst.

Jeg tenker at akkurat som folk som får omfattende fysisk funksjonsnedsettelse som regel har en mulighet til å trene opp noe funksjon - bare de tar tiden til hjelp - så gjelder det samme for mennesker med psykiske lidelser. Dessverre er det ikke like utbredt med rehabilitering i forhold til psykisk funksjon som det er ved fysiske funksjonsnedsettelser.

Skrevet

Jeg tenker at akkurat som folk som får omfattende fysisk funksjonsnedsettelse som regel har en mulighet til å trene opp noe funksjon - bare de tar tiden til hjelp - så gjelder det samme for mennesker med psykiske lidelser. Dessverre er det ikke like utbredt med rehabilitering i forhold til psykisk funksjon som det er ved fysiske funksjonsnedsettelser.

Nei, det skal gudene vite. Det er ikke måte på hvor mye hjelp og støtte enkelte får (virker det som), mens andre får tilbud om null og nada. Det er forskjell på folk.

Skrevet

jeg orker ikke 'stå' å pusse tenna, ofte må jeg sette meg ned på gulvet å pusse. men hvem vet hvorfor

orker heller ikke å stå i dusjen å dusje så jeg har alltid bare sitte på gulvet å dusjet (har ikke dusjkabinett)

Jeg har også vært der at det er for tungt fysisk å stå å pusse tennene eller å stå i dusjen, men det har som regel en årsak. Hos meg var det overmedisinering og depresjon. Det kan også være et tegn på at man gjør for lite i løpet av en dag, som da er tegn på at man bør tvinge seg til mer aktivitet i hverdagen. Jeg kan sammenlikne det med et øye; om øyet ikke brukes over lang tid, svekkes synet på det øyet og det kan kanskje ikke være mulig å trene det fullt opp igjen.

Og, jo, det er faktisk "bare" å hoppe i det når man har sosial angst. Kanskje ikke hoppe ut i det vanskeligste først, men begynne i det små. Unnviker man for angsten, gjør man angsten større og mer skremmende.

Skrevet

I'm a deadbeat. I'm a fucking deadbeat...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...