Gå til innhold

Hvordan skal nyttårsaften feires?

Hvor mange blir du/dere på nyttårsaften?  

14 stemmer

1. 1. Hvor mange blir du/dere på nyttårsaften?

• 1 (kun meg)
      7
    • 2
      3
    • 3-5
      1
    • 6-10
      1
    • Fler enn 10
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skuddår er et årstall som er delelig på 4, men ikke århundrene med mindre årstallet er delelig på 400.

Anonymkode: f0606...db7

Ja. Det er delelig med 4, ikke sant?

2100 er ikke skuddår men da lever vel ikke du! :lol:

db7 - Ett enkelt ja eller nei hadde vært fint :P Og si ikke det, slik denne levealderen utvikler seg og hvor seigliva gener jeg er arving av, så kan det vel, desverre, hende jeg blir 120 år. Men, nja, det er vel lite sannsynlig ja. Hvorfor er ikke 2100 skuddår?

laban - Jeg visste ikke at det skulle være delelig med 4. Altså, jeg visste ikke om verden startet med skuddår, hadde det 2. året, 3. året eller 4. året, men da vet jeg det nå :)

db7 - Ett enkelt ja eller nei hadde vært fint :P Og si ikke det, slik denne levealderen utvikler seg og hvor seigliva gener jeg er arving av, så kan det vel, desverre, hende jeg blir 120 år. Men, nja, det er vel lite sannsynlig ja. Hvorfor er ikke 2100 skuddår?

laban - Jeg visste ikke at det skulle være delelig med 4. Altså, jeg visste ikke om verden startet med skuddår, hadde det 2. året, 3. året eller 4. året, men da vet jeg det nå :)

Wiki er en fin ting: https://no.wikipedia.org/wiki/Skudd%C3%A5r

Anonymkode: e9f22...e9c

Annonse

Annonse

2100 er ikke skuddår men da lever vel ikke du! :lol:

Jeg vet at hundreår må være delelige med 400, men siden Trine tydeligvis ikke kunne eller husket regelen i det hele tatt, ville jeg ikke skape forvirring. Det er jo lenge til vi får bruk for hundreårs-unntaket.

Det blir nok ikke jeg som minner om at 2100 ikke er skuddår i desember 2099.  Jeg får kanskje med meg 2050 hvis jeg er heldig.

Jeg vet at hundreår må være delelige med 400, men siden Trine tydeligvis ikke kunne eller husket regelen i det hele tatt, ville jeg ikke skape forvirring. Det er jo lenge til vi får bruk for hundreårs-unntaket.

Det blir nok ikke jeg som minner om at 2100 ikke er skuddår i desember 2099.  Jeg får kanskje med meg 2050 hvis jeg er heldig.

Takk :) Jeg kunne ikke regelen og liker ikke forvirringer ;)

Tror jeg slipper 2100 jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...