AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Datteren min på 7 får så lett buser. De størkner fort og blir grønne... og det tetter seg fort i nesen. Dette er nesten kronisk, verst på høst/vinter.På våren er det kanskje pollenallergi, men hun har påvist støvallergi og, så kanskje det som gjør det? Hun er ikke forkjølet hele tiden for å si det sånn. I tillegg har hun atopisk eksem. Jeg er så redd folk skal tro hun er ustelt, det er hun ikke, men hun er hyperfølsom og det blir med tvang om jeg skal ta busene hennes, prøver å få henne til å ta de selv, men hun blir kvalm av buser og vegrer seg veldig, og det er litt derfor jeg heller ikke får tatt de, men jeg pleier å ta de etter at hun har dusjet, da har hun fått litt vann i nesen og det er lettere å ta de ut med en fuktig klut... men det jeg merker er at de fort kommer tilbake. Før kunne jeg sende henne i barnehagen og ha tatt busene på morgenen, men etter få timer kom de igjen. Det renner ikke så mye fra nesen, men blir fort til tørkede buser!Hvorfor skjer dette? er det pga allergien? Lillesøsteren pleier ikke få det, når hun er forkjølet renner det i nesen, men hun får aldri grønne buser... Jeg får ikke tatt nesespray på 7 åringen heller pga hun er så hyperfølsom ( har alle symptomene på hyperfølsomt barn.... vanskelig å trøste, vil trekke seg tilbake til tider, men er samtidig sosial og vil være med barn når hun føler for det, men foretrekker å være sammen med en om gangen, gråter lett, blir lett fornærmet, er hyperkilen! og er veldig følsom for smerte, det skal lite til før hun får vondt)...så det med nesespray er tortur for henne, må i så fall holde henne fast, og det gjør jo bare vondt verre.... ikke lett dette Hun har alltid vært en utfordring pga hyperfølsomheten sin, og når hun i tillegg er plaget med disse busene...Det går greit på natten å puste, jeg tenker litt at det er vanskelig å puste med så tett nese, bare at hun snorker litt pga busene da.Kan det være polypper? At de gir buser? Anonymkode: f4c16...c06 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409259-gr%C3%B8nne-buser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.