Gå til innhold

Hvor lenge varer ryggsmerter etter fall?


Storekatta

Anbefalte innlegg

Datt og slo meg kraftig torsdag morgen. Gikk ned med baken først, og kjente en brennende smerte i ryggen. Heldigvis ikke brudd. På legevakta fikk jeg beskjed om å ta 1000 mg paracet og 600 mg ibux tre ganger daglig. Det demper smertene cirka en time, og er altså ikke veldig effektivt. Har vondt i setet, korsryggen og den ene siden. Til nå har smertene bare blitt verre. Noen som har erfaring og vet hvor lang tid det tar å bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager å måtte si det, men det kan ta veeeeeeeeeeeeeeeeeldig lang tid. Fra nå tenker jeg at smertene gradvis bør avta. Men skader i muskler og sener tar lang tid å bli bra dra. Kun basert på egen erfaring med knall og fall vil jeg si alt fra en uke til 6 mnd. Men så vondt som du har nå bør ikke holde på så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datt og slo meg kraftig torsdag morgen. Gikk ned med baken først, og kjente en brennende smerte i ryggen. Heldigvis ikke brudd. På legevakta fikk jeg beskjed om å ta 1000 mg paracet og 600 mg ibux tre ganger daglig. Det demper smertene cirka en time, og er altså ikke veldig effektivt. Har vondt i setet, korsryggen og den ene siden. Til nå har smertene bare blitt verre. Noen som har erfaring og vet hvor lang tid det tar å bli bedre?

Det er ikke overraskende at smertene øker de første dagene. Jeg ville ha forventet betydelig bedring innen en uke.

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den komboen med paracet og ibux virker ikke i det hele tatt. Har fått tak i voltarol gel, og det hjelper. Noen som vet om det er skummelt å bruke den oftere enn 3 - 4 ganger i døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lese pakningsvedlegget og gå etter det :) I tillegg, vil jeg ikke anbefale deg å ta den kombinasjonen med smertestillende du fikk, iallefall ikke hver dag, da dette er veldig skadelig for lever. I tillegg kan du i ettertid bli immun av smertestillende medisin, da kroppen blir vandt til dette, og kan utvikle anti-stoffer. 

Du burde bestille deg en time hos fastlege, og høre med dem :)

 

God bedring!

Endret av Infectedx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dersom ingen strukturell skade har oppstått, og det ikke er noen underliggende kondisjon som har ført til symptomene (ofte er det noe slikt), så bør du føle deg bedre innen rimelig tid. 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for svar :) Så dem litt seint, dette har vært slitsomt. Etter ei drøy uke med smerter som til slutt var så sterke at jeg kastet opp, bestilte jeg time hos en erfaren kiropraktor. Han sendte meg rett på røntgen, og der ble det påvist kompresjonsbrudd i en ryggvirvel... Med en gang jeg begynte å holde meg i ro - liggende flatt - avtok smertene så mye at jeg ikke trenger smertestillende. Står, går og sitter med korsett. Jeg håper jeg aldri mer opplever noe sånt. Smertene var verre enn veer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...