Gå til innhold

Syk og vet ikke hva jeg gjøre!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært syk i en uke uten bedring. Symptomene minner om mykoplasmainfeksjon, men jeg er ikke lege og det kan være virus for alt jeg vet. I dag var jeg også litt tungpustet. Har astma som er godt medisinert, men vet ikke om det var astmaforverring eller begynnende lungebetennelse, eller bronkitt...? 

Etter en uke er det kanskje fornuftig å kontakte lege. Problemet er at jeg bor og jobber for tiden i utlandet og har ikke fastlege i Norge. Det er også 5 mil til nærmeste legevakt og jeg må kjøre selv. Er på ferie hos en som ikke burde bli smittet på grunn av lungesykdom og jeg hoster i armhulen og vasker hender veldig ofte for å prøve å hindre smitte   

Jeg vet ikke hva jeg burde gjøre nå, please er det noen som kan gi meg et godt råd??? 

Anonymkode: 547fa...c01

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409291-syk-og-vet-ikke-hva-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært syk i en uke uten bedring. Symptomene minner om mykoplasmainfeksjon, men jeg er ikke lege og det kan være virus for alt jeg vet. I dag var jeg også litt tungpustet. Har astma som er godt medisinert, men vet ikke om det var astmaforverring eller begynnende lungebetennelse, eller bronkitt...?

Etter en uke er det kanskje fornuftig å kontakte lege. Problemet er at jeg bor og jobber for tiden i utlandet og har ikke fastlege i Norge. Det er også 5 mil til nærmeste legevakt og jeg må kjøre selv. Er på ferie hos en som ikke burde bli smittet på grunn av lungesykdom og jeg hoster i armhulen og vasker hender veldig ofte for å prøve å hindre smitte  

Jeg vet ikke hva jeg burde gjøre nå, please er det noen som kan gi meg et godt råd???

Anonymkode: 547fa...c01

Har du feber eller stygg hoste? Elendig allmenntilstand? Hvis ikke, så tenker jeg at man godt kan se an luftveisinfeksjoner lenger enn en uke.