Gå til innhold

Jaja, da er det jobb igjen da!


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Gjest anbr42

Gleder meg faktisk til å begynne igjen nå etter ferien. Lykke til, både til meg selv og til dere andre som begynner igjen i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mange som har seriøse spørsmål og vanskelige utfordringer de søker råd for. Mange har ikke jobb fordi de har falt utenfor arbeidslivet fordi de ikke får hjelp eller fordi samfunnet ikke har plass til dem pga begrensinger i helsen. Da er slike tråder vonde å lese. Men for all del, hygg dere.

Anonymkode: dfe8b...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har seriøse spørsmål og vanskelige utfordringer de søker råd for. Mange har ikke jobb fordi de har falt utenfor arbeidslivet fordi de ikke får hjelp eller fordi samfunnet ikke har plass til dem pga begrensinger i helsen. Da er slike tråder vonde å lese. Men for all del, hygg dere.

Anonymkode: dfe8b...8bf

Det var da voldsomt. Mange gruer seg så mye til julen at de ikke får sove om natten. Enda en gang må de se sine kjære drita fulle, ungene blir redde, all skammen osv. Da må det gjøre vondt å lese julehilsener om all slags mulig hygge med "noe godt i glasset", en hygge de ikke selv får ta del i.

Skal vi av den grunn slutte med å skrive disse kortene/postene for ikke å krenke/såre? Jeg mener nei. På samme måte som naboen ikke har noe skyld i noens misbruk, har ikke en arbeidsfør skyld i en annens utenforskap. Hvis vi må være så forsiktige i våre uttalelser ender vi opp med ikke å kunne snakke om noe annet enn været.

Mulig jeg oppfattes som ufølsom, men jeg mener at vi må tåle at folk som står på for å fungere i en jobb får lov til å ønske andre som står på et godt nytt arbeidsår. Uten å bli sår og vonbroten. 

Godt nytt år til alle som jobber, alle som ønsker å jobbe og alle som ikke kan jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i jobb, men jeg syns det er hyggelig at andre gleder seg til å dra på jobb etter ferien. Faktisk bidrar det til litt mindre dårlig samvittighet. Det å få bekreftet at mange faktisk trenger en jobb for å ha det bra. Det hadde jo vært skikkelig ille om jeg skulle "levd på andre" og i tillegg visst at de hatet det de drev med.

Så godt nytt år til alle og tusen takk til dere som klarer å glede dere til jobb og i tillegg forteller at dere gjør det :) Det varmer litt å høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også det var godt å komme tilbake på jobb i dag. Nå jobbet jeg noe i romjulen, men det er ikke før i dag det har vært en del å gjøre. 

Så godt som alltid har jeg fått økt angst i julen og i år var definitivt ikke noe unntak (heller motsatt, men det henger delvis sammen med at jeg var nødt til å gjøre noen tunge valg). Det er litt merkelig, for det er ikke slik f.eks i sommerferien. Det skyldes ikke at noen behandler meg dårlig eller traumer eller slikt, men det er nok kombinasjonen av at man i lange perioder er noe uvirksom og får rettet fokus for mye mot seg selv, og at man får altfor god tid til å tenke uhensiktsmessige tanker når man ikke har noe bedre å finne på.

Jeg sliter fortsatt litt med å benytte teknikker fra metakognitiv terapi på tanker som egentlig er rasjonelle.

 

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Det var bra å komme på jobb og treffe igjen folk. Egentlig en del bekymringer i forbindelse med jobben, men det er en lettelse å faktisk være der og jobbe med det, fremfor å sitte hjemme og bekymre seg. Nå har jeg lykkes bra med å fortrenge det i julen da, men det kom naturlig nok tilbake i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg ikke til å komme på "jobb" i dag, men det er litt godt å være tilbake i hverdagen for jeg blir fort stresset når jeg ikke har rutiner jeg kan følge. Når jeg bare sitter hjemme går tiden så sakte og jeg føler jeg må fylle den med noe fornuftig uten at jeg har energi til det. Jeg har fått gjort mye fornuftig i ferien da, men ikke alt jeg gjerne skulle gjort.

Jeg synes det er hyggelig å lese at andre er glad for å være tilbake på jobb. At andre kan trives på jobb betyr at det burde være mulig for meg også å gjøre det en dag. Jeg er glad på deres vegne.

Godt nytt år og gledelig hverdag til dere alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gledet meg ikke til å komme på "jobb" i dag, men det er litt godt å være tilbake i hverdagen for jeg blir fort stresset når jeg ikke har rutiner jeg kan følge. Når jeg bare sitter hjemme går tiden så sakte og jeg føler jeg må fylle den med noe fornuftig uten at jeg har energi til det. Jeg har fått gjort mye fornuftig i ferien da, men ikke alt jeg gjerne skulle gjort.

Jeg synes det er hyggelig å lese at andre er glad for å være tilbake på jobb. At andre kan trives på jobb betyr at det burde være mulig for meg også å gjøre det en dag. Jeg er glad på deres vegne.

Godt nytt år og gledelig hverdag til dere alle. :)

Hvorfor jobb i anførselstegn?

Anonymkode: 192ff...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slår et slag for hverdagen! Er lei av alt mas om endelig fredag, endelig helg, endelig ferie! Jeg sier heller endelig mandag!! 

Anonymkode: 115cc...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... på min arbeidsplass er det dårlig fremmøte i dag. Ingen å sladre med om julens hendelser:-( Jeg hadde egentlig sett frem til å treffe flere av kollegaene mine i dag; forhåpentligvis kommer det flere i morgen. Det er planleggingsdag ved mange skoler på Østlandet i dag, så jeg antar at det er grunnen til i alle fall noen av fraværene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt greit å være på jobb igjen, men jeg må vel være ærlig å si at jeg gjerne kunne hatt en uke ferie til... eller to :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jobb jeg trives godt med, men skulle fint klart en uke eller to ferie til. Kanskje enda mer ;).

 

Når det er sagt innser jeg selvfølgelig at jeg er priviligert som har god helse og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jobb jeg trives godt med, men skulle fint klart en uke eller to ferie til. Kanskje enda mer ;).

 

Når det er sagt innser jeg selvfølgelig at jeg er priviligert som har god helse og jobb.

Ja, jeg er også selvsagt glad for god helse og sikker jobb (helt sikker kan en jo aldre være da, men sikrere enn veldig mange andre her på Sørlandet for tiden i alle fall). Men jeg har nytt hver eneste fridag i julen, og hadde absolutt "klart" lenger ferie ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å være på jobb igjen, men jeg må vel være ærlig å si at jeg gjerne kunne hatt en uke ferie til... eller to :-)

 

 

Helt enig. Jeg hadde mest av alt trengt ei uke med hjemmekontor.

Jeg gleder meg til å treffe kollegene mine igjen i morgen, de er verdens beste! Men jeg gruer meg som ei bikkje til å komme i gang med undervisning og terminoppgjør. Jeg har hatt liggende masse retting i ferien, som jeg er kommet alt for kort med. Og det jeg har vurdert har vært så dårlig at jeg får lyst til å grave meg ned. Er helt motløs og fatter ikke hvor jeg skal begynne engang. Må ta en lang prat med min eldste kollega i morgen. Hun har vært i gamet i over 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også gjerne ha hatt en uke med hjemmekontor og hjelper ikke at jeg starter året med sykdom og fravær. Kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også gjerne ha hatt en uke med hjemmekontor og hjelper ikke at jeg starter året med sykdom og fravær. Kjipt...

Tenker av og til på deg (etter innleggene i fjor/for et par år siden) - hvordan går det? 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker av og til på deg (etter innleggene i fjor/for et par år siden) - hvordan går det? Kommet noe videre - med det ene eller det andre?

Jo, takk:) Skriver ikke særlig om det etter at jeg oppdaget at jeg hadde en "tilskuer" her inne en periode. I tillegg til at jeg synes det er for anstrengende og flaut å drøfte for ente gang; Vi bor sammen i et såkalt åpent forhold, uten at jeg tror vi benytter oss av det i så stor grad, inntil videre og har det tidvis fint og tidvis ekstremt slitsomt.  Dvs at det egentlig er slutt. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...