Gå til innhold

Vi som er glad i å synge

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg liker Sound of music og kan alle sangene.

I julen så jeg, "in the Forest", og den kan anbefales, for alle som liker sang og eventyr, for her veves mange eventyr sammen:-)

Beste filmen jeg så i julen var likevel Star wars <3

Men når man liker sang så er enkelte musicaler gøy, når de er bra. og In the forest likte jeg fordi jeg er så glad i eventyr,

og mine sønner synger med, og to av dem tok duetten fra filmen, det var gøy.

Min yngste datter, syns denne filmen/musicalen var gøy, fordi hun har alltid lurt på hvorfor ikke eventyrene og personene i eventyrene møtes...i eventyrskogen, og det syns jeg er et godt spørsmål. Det har jeg selv aldri tenkt på før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409308-vi-som-er-glad-i-%C3%A5-synge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Hei!

jeg liker Sound of music og kan alle sangene.

I julen så jeg, "in the Forest", og den kan anbefales, for alle som liker sang og eventyr, for her veves mange eventyr sammen:-)

Beste filmen jeg så i julen var likevel Star wars <3

Men når man liker sang så er enkelte musicaler gøy, når de er bra. og In the forest likte jeg fordi jeg er så glad i eventyr,

og mine sønner synger med, og to av dem tok duetten fra filmen, det var gøy.

Min yngste datter, syns denne filmen/musicalen var gøy, fordi hun har alltid lurt på hvorfor ikke eventyrene og personene i eventyrene møtes...i eventyrskogen, og det syns jeg er et godt spørsmål. Det har jeg selv aldri tenkt på før.

Når jeg var liten sang jeg overalt, mor til venninna mi hørte det og sa jeg måtte begynne i kirkekoret. Det gjorde jeg, og det var gøy.

Annonse

De har ikke kirkekor for voksne, men de har internasjonalt kor da. Men liker ikke å synge nå som jeg tar AP. 

:-(

Hæ! Innvirker AP også på ønske om å synge?

Jeg er ikke enig med deg i det du skrev i en annen tråd,  at sjebnen tvangsmedisinerer, sjebnen gir frie valg og muligheter, men tvinger ingen, vi må selv gripe mulighetene, våge, ta de vanskelige og ofte vonde valgene.

stjernestøv

:-(

Hæ! Innvirker AP også på ønske om å synge?

Jeg er ikke enig med deg i det du skrev i en annen tråd,  at sjebnen tvangsmedisinerer, sjebnen gir frie valg og muligheter, men tvinger ingen, vi må selv gripe mulighetene, våge, ta de vanskelige og ofte vonde valgene.

Ja det innvirker på følelsene mine, man må ha med følelser når man skal synge. Hva skal jeg gjøre da? Ikke ta AP? Bli dårlig og ikke få sove? Men jeg kunne kanskje prøvd, jeg er svak. Min sønn sa jeg måtte ikke slutte, måtte ikke surre med medisinene nå igjen. "Så blir du dårlig" sa han. Vil ikke bli innlagt heller, søren så lite jeg liker AP. 

Annonse

Ja det innvirker på følelsene mine, man må ha med følelser når man skal synge. Hva skal jeg gjøre da? Ikke ta AP? Bli dårlig og ikke få sove? Men jeg kunne kanskje prøvd, jeg er svak. Min sønn sa jeg måtte ikke slutte, måtte ikke surre med medisinene nå igjen. "Så blir du dårlig" sa han. Vil ikke bli innlagt heller, søren så lite jeg liker AP. 

Nei

når sønnen din sier det, skal du høre på han,

det er kun de nære rellasjoner som kan få mene noe i de alvorligste beslutninger vi må ta.

Men apropo det, min barndomsvenninnes søster, var psykotisk, dvs går på medisiner nå, for at hun ikke skal bli psykotisk igjen, og hun er overvektig/ble ekstremt overvektig etter medisinoppstart, tregere enn før, men går sakte ned i vekt, og hun synger i kor igjen. Derfor skjønner jeg ikke helt at du ikke kan...denne kvinnen er så medisinert at hun var helt stiv, og er litt zoombie enda:-( men å synge har hjulpet henne sa hun.

stjernestøv

Nei

når sønnen din sier det, skal du høre på han,

det er kun de nære rellasjoner som kan få mene noe i de alvorligste beslutninger vi må ta.

Men apropo det, min barndomsvenninnes søster, var psykotisk, dvs går på medisiner nå, for at hun ikke skal bli psykotisk igjen, og hun er overvektig/ble ekstremt overvektig etter medisinoppstart, tregere enn før, men går sakte ned i vekt, og hun synger i kor igjen. Derfor skjønner jeg ikke helt at du ikke kan...denne kvinnen er så medisinert at hun var helt stiv, og er litt zoombie enda:-( men å synge har hjulpet henne sa hun.

Kanskje jeg skulle øve meg på å synge, se hvordan det går. Trenger jo ikke slutte helt med AP, bare redusere å se hvordan det går. 

Jeg tar AP og da er det vanskelig å synge, da må jeg jo ha følelsene med.

(...)

Har prøvd å synge her hjemme, men det blir så tamt på en måte. Det var en rus å synge uten AP. 

Det første er jeg ikke helt enig med deg i.  Man får kontakt med følelser når man synger og er konsentrert om det, man må ikke nødvendigvis føle en masse for å kunne synge.

Du kan ikke vurdere hvordan det vil føles å synge i kor, ut fra hvordan du opplever å synge hjemme alene.  Det er stor forskjell.

Begynn i kor, det hjelper jo på flere av de tingene du mistrives med - du blir mindre passiv, du får litt mer sosialt liv (og du kan selv velge hvor mye du involverer deg) og opplever mestring. 

http://www.nrk.no/sorlandet/_-korsang-gir-bedre-helse-1.11923651

Kanskje jeg skulle øve meg på å synge, se hvordan det går. Trenger jo ikke slutte helt med AP, bare redusere å se hvordan det går. 

Ja:-)

Det syns jeg, og jeg syns du skal melde deg inn i det koret:-)

Hvis du melder deg inn i kor, gjør jeg det, ellers orker jeg ikke:-) jeg trenger litt drajelp jeg også:-)

Musikalen du så heter kanskje "Into the Woods"? Jeg kommer ikke på noen musikaler som heter in the forest...

Og sang og musikk er viktig og sunt. Forskning viser at sang/korsang har positiv effekt på både fysiske og psykiske sykdommer, så jeg oppfordrer alle som har det minste lyst til å synge litt om å begynne å kor. 

Selv synger jeg i to kor - ett vanlig blandakor og et kammerkor - og jeg skulle mer enn gjerne ha sunget enda mer:D

stjernestøv

Det første er jeg ikke helt enig med deg i.  Man får kontakt med følelser når man synger og er konsentrert om det, man må ikke nødvendigvis føle en masse for å kunne synge.

Du kan ikke vurdere hvordan det vil føles å synge i kor, ut fra hvordan du opplever å synge hjemme alene.  Det er stor forskjell.

Begynn i kor, det hjelper jo på flere av de tingene du mistrives med - du blir mindre passiv, du får litt mer sosialt liv (og du kan selv velge hvor mye du involverer deg) og opplever mestring. 

http://www.nrk.no/sorlandet/_-korsang-gir-bedre-helse-1.11923651

Kunne jo prøvd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...