Gå til innhold

Nå kommer NRK lisensen. 1417 kroner rett i "dass"?

Anbefalte innlegg

Januar er en slitsom måned økonomisk. Og bedre blir det ikke att NRK sine utsugere skal ha 1417 kroner av neste trygd... Mange sier det er ikke NRK , men en avgift for å eie tv. Hvilket er stupid... NRK krever den inn, og pengene går til NRK, så det er NRK som er utsugeren. NRK er heller ikke så utrolig nøytrale att det gjør noe. De er venstrevridde i saker som omhandler innvandring og Israel... Dessuten så hadde de en serie innslag og debatter om hvor farlige psykiatriske pasienter var, i Januar 2014... Så jeg må altså betale 1417 kroner til en kanal som bakvasker folk som meg selv... Som aldri belyser mine syn på saker, eller andre FRP sympatisører...

Nei møkkaavgiften har gått ut på dato. 1417 kroner er mye penger, spessielt i januar...

Så hva mener eu om dette? Hvis du betaler med glede, mener du att alle andre skal betale med glede også? Fordi du liker NRK??? Er det demokratisk??? Bør man tvinges til å abonere på en avis som man ikke leser??? Ser du mine poenger?

Fortsetter under...

AnonymBruker

Januar er en slitsom måned økonomisk. Og bedre blir det ikke att NRK sine utsugere skal ha 1417 kroner av neste trygd... Mange sier det er ikke NRK , men en avgift for å eie tv. Hvilket er stupid... NRK krever den inn, og pengene går til NRK, så det er NRK som er utsugeren. NRK er heller ikke så utrolig nøytrale att det gjør noe. De er venstrevridde i saker som omhandler innvandring og Israel... Dessuten så hadde de en serie innslag og debatter om hvor farlige psykiatriske pasienter var, i Januar 2014... Så jeg må altså betale 1417 kroner til en kanal som bakvasker folk som meg selv... Som aldri belyser mine syn på saker, eller andre FRP sympatisører...

Nei møkkaavgiften har gått ut på dato. 1417 kroner er mye penger, spessielt i januar...

Så hva mener eu om dette? Hvis du betaler med glede, mener du att alle andre skal betale med glede også? Fordi du liker NRK??? Er det demokratisk??? Bør man tvinges til å abonere på en avis som man ikke leser??? Ser du mine poenger?

NRK er da den mest populære kanalen i Norge, etter det jeg vet.

Det er faktisk et poeng å ha en kanal som er demokratisk styrt, slik at vi ikke blir avhengige av "Berlusconi kanaler". Det er som BBC i Storbritannia, DR i Danmark, osv.

Selvsagt ville det vært enklere å finansiere NRK gjennom vanlig skatt.

Poenget er at kanaler som NRK er langt vanskeligere å påvirke/korrumpere enn reklamefinansierte/private kanaler.

Anonymkode: d57e3...320

NRK er da den mest populære kanalen i Norge, etter det jeg vet.

Det er faktisk et poeng å ha en kanal som er demokratisk styrt, slik at vi ikke blir avhengige av "Berlusconi kanaler". Det er som BBC i Storbritannia, DR i Danmark, osv.

Selvsagt ville det vært enklere å finansiere NRK gjennom vanlig skatt.

Poenget er at kanaler som NRK er langt vanskeligere å påvirke/korrumpere enn reklamefinansierte/private kanaler.

Vg er den mest populære avis, bør jeg tvinges til å kjøpe den? Og demokratisk? For en vits......

AnonymBruker

Vg er den mest populære avis, bør jeg tvinges til å kjøpe den? Og demokratisk? For en vits......

Du tok ikke poenget.

Uansett, du kan ikke få både i pose og sekk. Hvis Frp hadde makten hadde du nok sluppet Nrk-lisensen, men måtte klare deg med halv trygd, eller kanskje ikke fått trygd i det hele tatt. Så du kommer nok bedre ut nå. Tenk litt på den!

Annonse

Du tok ikke poenget.

Uansett, du kan ikke få både i pose og sekk. Hvis Frp hadde makten hadde du nok sluppet Nrk-lisensen, men måtte klare deg med halv trygd, eller kanskje ikke fått trygd i det hele tatt. Så du kommer nok bedre ut nå. Tenk litt på den!

Nå er det du som ikke tar poenget her... Hvis jeg ikke liker en tv kanal, og ikke ser på den, hvorfor skal jeg betale? Kanskje du kunne svare på det, fremfor å angripe mitt politiske ståsted? Jeg regner med du ikke klarte å komme med noe bedre? Den var billig...

Du er fornøyd med kanalen, jeg er det ikke, men jeg vet ikke mitt eget beste? For det vet du? MHT belæringen om FRP sin politikk? Høres ut som om du er i målgruppa til NRK; det er ikke jeg...

Endret av Inner self
AnonymBruker

Nå er det du som ikke tar poenget her... Hvis jeg ikke liker en tv kanal, og ikke ser på den, hvorfor skal jeg betale? Kanskje du kunne svare på det, fremfor å angripe mitt politiske ståsted? Jeg regner med du ikke klarte å komme med noe bedre? Den var billig...

Du er fornøyd med kanalen, jeg er det ikke, men jeg vet ikke mitt eget beste? For det vet du? MHT belæringen om FRP sin politikk? Høres ut som om du er i målgruppa til NRK; det er ikke jeg...

Det er allerede forklart hvorfor vi trenger NRK. Her er flere:

NRK har flere kanaler både på radio og fjernsyn, og med lokale sendinger fra ulike distrikter i landet. NRK har et ansvar for å dekke sendinger i hele landet.

NRK lager programmer med tilrettelegging for hørselshemmede (tegnspråk), minoriteter (eksempelvis samisk), for fremmedkulturelle osv.

NRK lager programmer for barn og ungdom – også tilrettelagt for skole/ læring (undervisning), samt programmer tilpasset eldre.

NRKs primære oppgave fortsatt å drive objektiv folkeopplysning, spre informasjon, og ta for seg faglige temaer/nyheter. På toppen av dette kommer selvsagt underholdningsprogrammene.

NRK og TV-lisens er et viktig bidrag for uavhengig presse og demokratiet. Derfor vil jeg beholde den, eventuelt dekke den over skatteseddelen.

Fremskrittspartiet og Høyre vil i stedet for statlig mediekanal ha flere radio-/ fjernsynskanaler som er eid og styrt av private sponsorer. Dvs medieselskaper og private sponsorer som bruker enormt med penger på psykologer, pr-spesialister, lobbyister, markedsspesialister osv osv.  Den sikreste metoden – for å få avviklet velferdsstaten – som bla. dere trygdede er helt avhengige av, er å få folk til å være så misfornøyd med dens tjenester at de blir imot den. Underfinansiering er slik metode – slik det nå gjøres av Fremskrittspartiet og Høyre gjennom å «låse» NRK-lisensen.

Svaret ditt viser bare at du, som andre trygdede Frp'ere, ikke forstår hva slags politikk dere stemmer på. Du ville endt på fattigkassa hvis Frp hadde fått bestemme.

Men for å ta din logikk videre: Og hvorfor skal jeg, betale skatt som går til skole når jeg ikke har barn på skole, betale skatt til sykehus når jeg ikke er syk og betale skatt som går til din trygd?

Du får finne deg i å bidra til fellesskapet du også,selv om det ikke direkte gagner deg selv.

Jeg synes Nrk står for kvalitet, og jeg betaler gladelig lisensen for å slippe reklame og annet søppel.

Jo, men ville du syntes det var greit å betale dersom du ikke likte NRK? Altså, du fant få eller ingen programmer du likte, eller syntes journalistikken var dårlig? ville du da like å måtte betale?

Jo, men ville du syntes det var greit å betale dersom du ikke likte NRK? Altså, du fant få eller ingen programmer du likte, eller syntes journalistikken var dårlig? ville du da like å måtte betale?

Ja, jeg er av den oppfatningen at vi trenger Nrk.

Det er allerede forklart hvorfor vi trenger NRK. Her er flere:

NRK har flere kanaler både på radio og fjernsyn, og med lokale sendinger fra ulike distrikter i landet. NRK har et ansvar for å dekke sendinger i hele landet.

NRK lager programmer med tilrettelegging for hørselshemmede (tegnspråk), minoriteter (eksempelvis samisk), for fremmedkulturelle osv.

NRK lager programmer for barn og ungdom – også tilrettelagt for skole/ læring (undervisning), samt programmer tilpasset eldre.

NRKs primære oppgave fortsatt å drive objektiv folkeopplysning, spre informasjon, og ta for seg faglige temaer/nyheter. På toppen av dette kommer selvsagt underholdningsprogrammene.

NRK og TV-lisens er et viktig bidrag for uavhengig presse og demokratiet. Derfor vil jeg beholde den, eventuelt dekke den over skatteseddelen.

Fremskrittspartiet og Høyre vil i stedet for statlig mediekanal ha flere radio-/ fjernsynskanaler som er eid og styrt av private sponsorer. Dvs medieselskaper og private sponsorer som bruker enormt med penger på psykologer, pr-spesialister, lobbyister, markedsspesialister osv osv.  Den sikreste metoden – for å få avviklet velferdsstaten – som bla. dere trygdede er helt avhengige av, er å få folk til å være så misfornøyd med dens tjenester at de blir imot den. Underfinansiering er slik metode – slik det nå gjøres av Fremskrittspartiet og Høyre gjennom å «låse» NRK-lisensen.

Svaret ditt viser bare at du, som andre trygdede Frp'ere, ikke forstår hva slags politikk dere stemmer på. Du ville endt på fattigkassa hvis Frp hadde fått bestemme.

Men for å ta din logikk videre: Og hvorfor skal jeg, betale skatt som går til skole når jeg ikke har barn på skole, betale skatt til sykehus når jeg ikke er syk og betale skatt som går til din trygd?

Du får finne deg i å bidra til fellesskapet du også,selv om det ikke direkte gagner deg selv.

Du er ganske nedlatende og ufin.. Mitt siste svar til deg er att du understreker poengene mine.. Og ignorerer de ironisk nok samtidig, ved å unnlate å svare på hovedpoenget, om hvordan du mener jeg skal betale for noe jeg ikke ønsker. Det eneste du kommer med i det henseende er en påstand om att NRK er nøytralt og alle skal betale for demokratiets beste, altså ditt syn på demokrati.

Så kommer du med hakking på mitt politiske standpunkt, uten å opplyse om dine egne, slik att det fremstår som om du synes det er greit å bruke hersketeknikker, og prøve å fordumme mine valide poenger om å slippe å kjøpe noe jeg ikke liker. Så kommer du med hentydning til att jeg ville bli fattig dersom FRP kommer til makten, akkuratt som om du vet noe om min økonomi, bortsett fra att jeg er trygdet. Nei, dette blir ignorering fra min side. Jeg får pugge anonymitetsnummeret ditt, for du er tydeligvis for feig til å svare under ditt ekte nick. Så heretter gidder jeg ikke svare deg.

Endret av Inner self

Annonse

AnonymBruker

Godt jeg ikke stemte FRP :D

Anonymkode: 130c3...10c

I det FrP begynner å gjøre det merkbart vanskeligere for trygdede og andre utenfor arbeidslivet, så vil de jo såklart miste stemmene fra disse, som har grunnlovsfestet stemmerett og utgjør en temmelig stor gruppe av nordmenn i arbeidsfør alder.

Jeg tror det med tiden vil vokse frem et parti som er imot innvandring og kritisk til islam, samtidig som velferdsstaten vil beholdes for de som bor her.

Man kan alltids håpe.

Tror heller man bør se på en effektivisering av velferdsstaten... helsevesenet, f.eks, det er ikke effektivt at personer går på nav i månedsvis bare for å vente på en liten behandling i sykehussystemet eller hos spesialist. Det samme er de enorme summene som pøses ut i boligmarkedet til kapitalister som eier flere boliger enn de selv bruker, ja for det er jo hvordan det fungerer i praksis. Det er ekstremt høye leiepriser, og store summer kommer såklart direkte eller indirekte fra NAV.

Og værre blir det. Det er mange rikinger som kommer til å bli svært mye rikere nå som de investerer i utleieboliger til asylsøkere. Og NAV (altså Staten) betaler villig svindelpriser for boliger av ringe kvalitet.

Innvandring... det bør stilles langt strengere krav, og saksbehandlingen må skjer MYE raskere. Men jeg er ikke sånn IMOT, om du skjønner. Samtidig syns jeg det lureste er å tenke at målet er at flyktninger skal returneres om det på et tidspunkt er forsvarlige forhold til deres hjemland.

Lykkejegere vil selvfølgelig ikke dra hjem.

Så du det ved Hauptbahnhof i Tyskland? 1000 med "arabisk" og "nord-afrikansk" utseende gikk sammen om et masse-overgrep mot kvinner i området, på nyttårsaften. Enkelte ble voldtatt. Det er sånt som gjør at man føler avsky for "dem". Men såklart alle er ikke sånn, og mange klarer å tilpasse seg vestlig måte å oppføre seg på.

Nei, det fikk jeg ikke med meg.

Nå er det bare å vente på at en ny "Hitler" skal dukke opp, så er faenskapen i gang på alvor.

Hva slags unnasluntrende politikere er det vi har som lar dette skje?

Det er nesten så en kunne bli konspirasjonsteoretiker...

Endret av gråstein

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...