Gå til innhold

Til legevakten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Sønnen min har vondt i magen, har hatt vondt i natt og fikk ikke sove. Det er mest på høyre side, og han har litt feber. Er dette noe å gå til lege med? Han tror selv det er blindtarmbetennelse, han er redd for det og har lest om det på nettet. 

Hei!

Hvis han ikke har tendenser til å google sykdommer og la seg rive med av det, ville jeg tatt han til legevakten.

Imidlertid er det blitt såpass vanlig å google sykdommer uten å ha noen utdanning innen fysiologi, biokjemi m.m. det blir da for mange vanskelig å sette sammen kunnskapen riktig, og en del får da nærmest smertene de leser om, dessverre.

Smerter skal taes på alvor, men personlig ville jeg vært litt mer avventende når mennesker googler og leser mye selv.

så jeg ville reagert mer ut i fra erfaring. Hvis man har et barn som aldri klager på vondter, vel så ville jeg tatt det mer seriøst og reagert raskere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409340-til-legevakten/#findComment-3670924
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

Hvis han ikke har tendenser til å google sykdommer og la seg rive med av det, ville jeg tatt han til legevakten.

Imidlertid er det blitt såpass vanlig å google sykdommer uten å ha noen utdanning innen fysiologi, biokjemi m.m. det blir da for mange vanskelig å sette sammen kunnskapen riktig, og en del får da nærmest smertene de leser om, dessverre.

Smerter skal taes på alvor, men personlig ville jeg vært litt mer avventende når mennesker googler og leser mye selv.

så jeg ville reagert mer ut i fra erfaring. Hvis man har et barn som aldri klager på vondter, vel så ville jeg tatt det mer seriøst og reagert raskere.

Han pleier å lese på nettet når han har plager, legen ringte og trodde ikke det var blindtarmbetennelse. Da hadde det gjort veldig vondt sa han, skulle se det an og heller ringe opp igjen. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409340-til-legevakten/#findComment-3670927
Del på andre sider

Han pleier å lese på nettet når han har plager, legen ringte og trodde ikke det var blindtarmbetennelse. Da hadde det gjort veldig vondt sa han, skulle se det an og heller ringe opp igjen. 

Hei!

det er det jeg har best erfaring med! :-)

Man ser det an, og som regel går det over:-) bare i sjeldnere tilfeller bør man ikke se det an, og selvsagt pågår smerter i uker og flere måneder, så bør man nok kontakte lege. ( jeg gjorde ikke selv det, så etter ca 2-3 mnd med smerter fikk jeg alvorligere konsekvenser, så man trenger ikke se det an i ukevis:-)

Alle mine barn lever og de har sjelden blitt tatt til lege ved sykdom, det meste ordner seg jo helt av seg selv. Heldigvis:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409340-til-legevakten/#findComment-3670935
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

det er det jeg har best erfaring med! :-)

Man ser det an, og som regel går det over:-) bare i sjeldnere tilfeller bør man ikke se det an, og selvsagt pågår smerter i uker og flere måneder, så bør man nok kontakte lege. ( jeg gjorde ikke selv det, så etter ca 2-3 mnd med smerter fikk jeg alvorligere konsekvenser, så man trenger ikke se det an i ukevis:-)

Alle mine barn lever og de har sjelden blitt tatt til lege ved sykdom, det meste ordner seg jo helt av seg selv. Heldigvis:-)

Ja det meste går over av seg selv :-)

Men noen ganger kan det være alvorlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409340-til-legevakten/#findComment-3670936
Del på andre sider

Annonse

Likevel går folk til Snåsamannen og tror de blir friske pga det. Jaja...

Anonymkode: 3e72c...241

Ja det er mulig det mer handler om et ønske om å bli sett, hørt og forstått.

Jeg tror den der snåsamannen har et hjerte, dvs egentlig en personlighet, som gjør at andre føler seg så møtt og forstått at de bare blir friskere ved å møte et sånt godt menneske:wub:

Akkurat snåsamannen tror jeg ikke er en svindler eller bedrager, han virker mer som en som oppriktig tror han har spesielle evner og kan hjelpe andre, og ja, kanskje er det en spesiell evne å få andre til å føle seg så ok, så hele og så fulle av livsmot og muligheter :)

(meg hadde han nok ikke kurert for noe:-) men håp gir han i vertfall til mange:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409340-til-legevakten/#findComment-3670958
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...