Gå til innhold

Spørsmål om pris på gjerde eller hagemur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja jeg vet det er januar, men jeg drømmer meg til sommeren og min første plan er å få opp gjerde på den ene siden av tomta (nyinnflyttet bolig). Jeg er klar over høyderegler og sånn, og akkurat der er det ikke noen naboer som vi protestere. Det jeg lurer på er priser. Jeg er nødt til å få hjelp til å bygge (av feks polakker eller andre jeg finner på Finn) og så er det materialer da. Vi må ha et gjerde/mur på ca 20 meter, med høyde ca 1,60-1,80.

Hva er billigst og dyrest (i stigende rekkefølge) å lage av følgende:

Høy mur av leca, murblokker, steiner eller murstein?

Plankegjerde i ferdige elementer fra Maxbo el.likn.

Lage eget plankegjerde helt fra grunnen.

Annet.

Anonymkode: 43eca...607

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oj, det var visst ingen her som var opptatt av hagegjerder i januar....

Virkelig ingen som kan hjelpe meg her? Jeg liker å planlegge i god tid, for vi må vite hva vi har råd til og hva vi må bortprioritere.

Oj, det var visst ingen her som var opptatt av hagegjerder i januar....

Virkelig ingen som kan hjelpe meg her? Jeg liker å planlegge i god tid, for vi må vite hva vi har råd til og hva vi må bortprioritere.

Hei!

Det er vel mer sånn at ingen gidder å sitte å regne på de ulike valgene for deg.

Men såklart stein er nesten evigvarende, mur solid og treverk trenger masse vedlikehold.,

dessuten kommer det an på type stein du velger osv.

Jeg vil tro ferdig plankegjerde fra maxbo er billigst på kort sikt, sånne vurderinger må tas.

Jeg starter selv planlegging av hage og våren omtrent på denne tiden...litt senere, frø setter jeg i starten av februar, og samtidig drømmer jeg om hagedammen jeg enda ikke har fått fult realisert:-)

Som madelenemie sier, folk gidder ikke regne pris for deg ;)

Sånne ferdiggjerder (levegg) fra f.eks Maxbo er dyrt. Å bygge selv er egentlig ganske greit. Om du bruker imprignert trevirke så krever det minimalt med vedlikehold. Selv brukte jeg vanlig trevirke både i reisværket og som kledning, det må males. Toppbordet er imprignert siden det blir utsatt for mye med fukt. Pris er umulig å vite, det avhenger av hvordan du vil ha gjerdet og hvordan underlaget er. Om du skal ha et firma til å gjøre jobben så kan du be om priser på f.eks mittanbud.no.

Du får ikke ferdig plankegjerde på 1,60-1,80, da heter det levegg.

AnonymBruker

Ja jeg vet det er januar, men jeg drømmer meg til sommeren og min første plan er å få opp gjerde på den ene siden av tomta (nyinnflyttet bolig). Jeg er klar over høyderegler og sånn, og akkurat der er det ikke noen naboer som vi protestere. Det jeg lurer på er priser. Jeg er nødt til å få hjelp til å bygge (av feks polakker eller andre jeg finner på Finn) og så er det materialer da. Vi må ha et gjerde/mur på ca 20 meter, med høyde ca 1,60-1,80.

Hva er billigst og dyrest (i stigende rekkefølge) å lage av følgende:

Høy mur av leca, murblokker, steiner eller murstein?

Plankegjerde i ferdige elementer fra Maxbo el.likn.

Lage eget plankegjerde helt fra grunnen.

Annet.

Hjemme-snekre gjerde er nokbilligst. Lecamur blir ikke pent. Maxbo-gjerne er enklest, men dyrest.

lykke til!

Anonymkode: fd06c...6d3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...