Gå til innhold

Hvor lenge kan man være sykmeldt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man har kronisk kreft om jeg kan kalle det det. Dvs at man har fått en prognose på at man ikke blir frisk, men kan holde sykdommen i sjakk lenge (flere år) med cellegift. jeg har følt meg i ganske fin form, så føler egentlig jeg kan jobbe, men redusert...

men etterhvert kan det være jeg blir slappere pga behandlingen og trenger å være 100 % sykmeldt.
Hvor lenge kan man egentlig være sykmeldt før man mister rettigheter? Jobber i en LO bedrift, har forstått de har litt mer oppsigelsesvern enn andre? 
Noen som vet?
og vil dere anbefale meg å jobbe, så lenge jeg føler meg "frisk"... 

fastlege og kreftsykepleier virka som de ikke likte at jeg ville jobbe, mens kreftlegene sa det var helt ok...

Så lenge jeg føler meg frisk liksom. Jeg må jo tenke på immunforsvaret og, men jeg orker ikke isolere meg hjemme når jeg føler meg såpass "frisk" nå... Føler for å være ute og gjøre noe nyttig. Kan lissom ikke sitte hjemme og vente på å dø...

Anonymkode: 9e2c0...a97

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409375-hvor-lenge-kan-man-v%C3%A6re-sykmeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og er noen flinke å regne ut. Jeg har behandling annenhver tirsdag (lang dag) - men tror det blir hardt å starte på jobb tidlig pga levering av små barn, så om jeg f.eks. begynner halv ni og jobber til tre hver dag bortsett fra annenhver tirsdag, 

hvor jeg vanligvis jobber 37.5 timers uke (8-16 hver dag - ubetalt pause).... hvor mange prosent må jeg være sykemeldt da?

Anonymkode: 9e2c0...a97

Hvis man har kronisk kreft om jeg kan kalle det det. Dvs at man har fått en prognose på at man ikke blir frisk, men kan holde sykdommen i sjakk lenge (flere år) med cellegift. jeg har følt meg i ganske fin form, så føler egentlig jeg kan jobbe, men redusert...

men etterhvert kan det være jeg blir slappere pga behandlingen og trenger å være 100 % sykmeldt.
Hvor lenge kan man egentlig være sykmeldt før man mister rettigheter? Jobber i en LO bedrift, har forstått de har litt mer oppsigelsesvern enn andre? 
Noen som vet?

Du kan være sykmeldt i inntil 12 måneder. Etter tror jeg du må ha jobbet i 26 uker før du har rett på en ny sykemeldingsperiode.

og vil dere anbefale meg å jobbe, så lenge jeg føler meg "frisk"... 

Ja.

Du kan være sykemeldt i inntil 12 måneder, som gråstein skriver. Det har ikke noe å si hvor mange prosent du er sykemeldt disse månedene. Er du kun sykemeldt f.eks 20% i 12 måneder bruker du uansett opp dagene du kan være sykemeldt på samme måte som om du var 100% sykemeldt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...