Gå til innhold

Når behandlingen ikke virker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er akkurat det, at det å stå i det ikke gir noen effekt som tar fra meg motivasjonen.

man skulle jo tro at når man gjentar det ofte nok så lærer man kroppen at det ikke er farlig, men når det aldri blir bedre og går så i bølger så ja..

i perioder går det bedre, og jeg føler det slipper taket. Men så skjer det noe som gjør at alt biter på igjen og jeg går ti skritt tilbake. 

jeg var sengeliggende i 1 1/2 år, etter dette klarte jeg gradvis og komme meg lenger og lenger bort fra hjemmet og det gikk veldig bra, men så møtte jeg en veldig fin mann som gav meg en følelsesmessig berg og dalbane og etter det så gikk det bare nedover igjen.  Føler nå at jeg begynner å komme meg litt oven på igjen, men så er det alt dette presset fra dps om eksponering som sender meg nedover igjen.

jeg vil jo klare noe så enkelt som å gå på butikken selv og leve, ikke bare overleve.

men sånn det er nå er jeg bare trøtt, utmattet og kvalm hele tiden.

jeg vet at jeg høres veldig negativ ut her inne nå, men jeg er egentlig en positiv og glad person, er bare så fryktelig sliten og lei av hele greia.

Anonymkode: 3376e...1cf

Skjønner godt du er lei, det tror jeg alle i din situasjon hadde vært, det høres rimelig tungt ut. 

Hvordan jobber du og din behandler med dette, hva slags retning tar timene? 

Skrevet

Skjønner godt du er lei, det tror jeg alle i din situasjon hadde vært, det høres rimelig tungt ut. 

Hvordan jobber du og din behandler med dette, hva slags retning tar timene? 

føler egentlig at vi ikke jobber så mye med det. Hennes fokus ligger mye i det jeg ikke klarer, som å møte på dps istede for hjemmetimer. Det går mye tid til det samme, prøve å overbevise meg om at jeg klarer.

jeg trenger ikke å overbevises, jeg trenger å oppleve mestring uten alt det presset hun sender ut.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Får du eksponert deg uten at hun presser deg? Møter du på DPS? Går du i butikken?

Du må jo gjennomføre eksponering for at du skal oppleve å mestre det.

Skrevet

Får du eksponert deg uten at hun presser deg? Møter du på DPS? Går du i butikken?

Du må jo gjennomføre eksponering for at du skal oppleve å mestre det.

ja, eksponerer meg hver dag. Møter ambulant team hjemme.

å gå i butikken er en del av eksponeringa.

Skrevet

ja, eksponerer meg hver dag. Møter ambulant team hjemme.

å gå i butikken er en del av eksponeringa.

Jobber dere noe med hodet ditt i det hele tatt? Tankene dine i situasjonen du eksponerer deg for osv?

Skrevet

Jobber dere noe med hodet ditt i det hele tatt? Tankene dine i situasjonen du eksponerer deg for osv?

lite. Spør mye om hva jeg tenker og føler i gitte situasjoner, men jeg klarer ikke sette ord på det.

Skrevet

lite. Spør mye om hva jeg tenker og føler i gitte situasjoner, men jeg klarer ikke sette ord på det.

Kanskje det bare er jeg som ikke forstår dette helt, men hvordan tenker du at du skal håndtere eksponeringen når du ikke lærer hva du skal gjøre med tankene dine i situasjonen? Skal du bare stå der og bli mer eller mindre "mentalt påkjørt" helt til det kanskje en eller annen gang blir litt bedre?

Skrevet

Kanskje det bare er jeg som ikke forstår dette helt, men hvordan tenker du at du skal håndtere eksponeringen når du ikke lærer hva du skal gjøre med tankene dine i situasjonen? Skal du bare stå der og bli mer eller mindre "mentalt påkjørt" helt til det kanskje en eller annen gang blir litt bedre?

ingen anelse. Jeg har ikke tenkt så mye over det. Prøver helt ærlig talt og ikke tenke og føle for mye når jeg eksponerer meg i håp om å gjøre større fremskritt.

psykologen sier jeg ikke må kjenne etter følelser og bare stå i det.

Skrevet

Har du prøvd å skrive ned dine tanker og følelser når du er hjemme for så å gi det fra deg neste gang du har time?

Skrevet

Dette er sikkert et typisk "god dag mann økseskaft svar" og du har sikkert fått rådet 100 ganger før, men dette var det som gjorde at jeg slutta å ha panikkanfall.

1) Begynte med efexor (men vet ikke om det var utslagsgivende)

2) Når jeg begynte å få panikkangst/økt angst, så gjorde jeg alt jeg kunne for å ØKE angsten. Dvs prøvde å få fram angst symptomer osv. Det rare er at når jeg prøvde å få angst, i stedet for å prøve å få den bort, så klarte jeg ikke mane fram noen angst. Dermed ble panikkangsten min borte.

Nå skal det sies at jeg fortsatt har GAD og OCD, men dette hjalp ialleall mot panikkangsten.

Anonymkode: 40553...f0b

Skrevet

Takk for svar.

mulig det ville hjulpet og trigge den ja, skal teste det ut:)

Akkurat nå er formen så dårlig pga vitamin mangel at all angsten bare blir 100 ganger værre..

Men etter ett anfall her om dagen kjente heg på et intenst behov for å rømme, hadde en indre uro uten like og skjønner ikke hvorfor.. Kan det være ptsd?

Skrevet

Gått gjennom flere tester nå og har ikke utslag på annet enn fobi.

men psykologen mener vi har prøvd å angripe dette fra så mange vinkler nå at de psykiske symptoma blir forårsaket av noe somatisk, så da blir det videre utredninger der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...