Gå til innhold

Klarer du å skille ekte og falske smil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Artig test! Jeg tippet at jeg skulle klare 17 av dem, men jeg klarte bare 15.

De jeg tok feil på, nølte jeg lenge med å bestemme meg med.

Jeg kikket mest på øynene, både i forkant av smilet, under smilet, og etter smilet.

Øynene viser tydeligere om smilet er ekte eller falskt, synes jeg. Men jeg tippet altså feil fem ganger likevel.

Annonse

Hm. Jeg trodde 20/20, men fikk bare 8 rette... det er jo dårligere enn tipping i det lange løp... lurer på hva dette kommer av.

Ikke så flink til å lese andres tanker, følelser og intensjoner som du tror?

Anonymkode: a1a34...d3e

Ikke så flink til å lese andres tanker, følelser og intensjoner som du tror?

Googlet dette, ser at det er definisjonen på empati. Nå vet jeg ikke om denne testen sier noe om empati, men jeg vil tro den gjør det ja. Jeg vet i alle fall at jeg ikke har empati, jeg føler ingenting.

Er det sånn med psykopater?

Googlet dette, ser at det er definisjonen på empati. Nå vet jeg ikke om denne testen sier noe om empati, men jeg vil tro den gjør det ja. Jeg vet i alle fall at jeg ikke har empati, jeg føler ingenting.

Er det sånn med psykopater?

En psykopat forstår vel, men gir faen. Kanskje du har AS?

Gjest Gargamel

Fikk 15/20. Det er ok, men jeg var usikker på nesten alle. Synes det var vanskelig fordi jeg mener det er flere nyanser enn ekte/falskt. Et nervøst smil kommer spontant og er sånn sett "ekte", men uttrykker ikke glede. Hvis noen er lei seg men tvinger munnen til et smil er det virkelig falskt. Det jeg ville kalt usikre/sjenerte smil ble regnet som fake.

Når jeg kritiserer testen og ikke bare aksepterer resultatet betyr det vel at jeg er kverulant, så det er min konklusjon :)

Annonse

Jeg klarte ikke å se hvor mange rette jeg fikk, men tror det var 15-16.

Hadde riktig på de første og de siste, men noen feil rundt midten. Jeg tenker at en kan avgjøre om smilet er ekte eller falskt først og fremst ved å se på blikket i det smilet bryter ut samt på uttrykket rett etterpå. Men nå ga jo ikke min "metode" full score, da...

Tippet jeg skulle ha 17 rett, men fikk hele 19! Den jeg bommet på var ekte, men jeg tippet falskt. Det som narret meg var hvor fort smilet sluttet, selv om smilet nådde øynene før dette. Jeg var i vtil im ektheten på mange smil nettopp av denne grunn, men valgte likevel å følge øynene og fikk riktig svar.

Hva er det som ikke stemmer da?

Nei, det vet en kanskje ikke om man bruker medisiner (har vært på bærtur tidligere). Sliter endel med at jeg tenker det blir snakket om at jeg er svindler og psykopat, men det tror jeg egentlig er sannsynlig, selv om "dere" sier det er psykt.

Ser ganske fake ut.

Hvor mange riktige fikk du på testen?

Hei:-)

Det gikk ganske bra :)

Men for min del går det ikke bra i RL, jeg ser nok mindre på andre enn jeg selv tror, så det er da jeg går glipp av all informasjon knyttet til slikt. Nett tester, der er det ikke problematisk å SE på mennesker, heller ikke på film.

Dessuten gikk jeg halveeis på et kurs med kroppspråk på Nordvoll autismesenter. Jeg sluttet fordi jeg ble irritert/ fortvilt, noe sånt, det ble noe jeg skjønte ikke fungerer i hverdagen, men jeg rakk å få med meg at ekte smil har rynker i øyekroken nærmest ørene, og falske smil, der hever man bare munnen, man får ikke disse rynkene ved øynene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...