Gå til innhold

Klarer du å skille ekte og falske smil?

Anbefalte innlegg

Merkelig at det går bra for aspergerne, mens jeg får under tipping.

Hei!

Jeg visste det ikke før, men en dame som jobber som kursholder for feks grupper som tollere, forklarte på kurset detaljert dette med hvordan man kan skille ekte og falske smil lett. Jeg kunne det ikke selv før, på bilder, i vertfall de jeg nå ble vist greide jeg det...men i RL ser jeg ikke på andre, sier andre, jeg syns jeg ser på andre, så saken er vel at helhetsinntrykket fra andre er at jeg har såpass lite øyekontakt at de oppfatter det som at jeg ikke ser på dem, enda jeg ser jo på dem.

Men ikke nok til å kunne ha noen formening om sånt i RL, og det er jo det som er viktig, og derfor, blant annet man strever sosialt ofte. 

Men det fins en bok som heter Kroppspråk skrevet at den foredragsholderen, tror det står godt forklart der, om du vil ha navn på forfatter? Jeg fikk boken, har ikke lest den, og jeg gikk halve kurset bare, for dette er noe man kan lære seg å granske/ se etter, men det hjelper jo ikke når man ikke ser så mye på andres ansikter i virkeligheten.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg visste det ikke før, men en dame som jobber som kursholder for feks grupper som tollere, forklarte på kurset detaljert dette med hvordan man kan skille ekte og falske smil lett. Jeg kunne det ikke selv før, på bilder, i vertfall de jeg nå ble vist greide jeg det...men i RL ser jeg ikke på andre, sier andre, jeg syns jeg ser på andre, så saken er vel at helhetsinntrykket fra andre er at jeg har såpass lite øyekontakt at de oppfatter det som at jeg ikke ser på dem, enda jeg ser jo på dem.

Men ikke nok til å kunne ha noen formening om sånt i RL, og det er jo det som er viktig, og derfor, blant annet man strever sosialt ofte. 

Men det fins en bok som heter Kroppspråk skrevet at den foredragsholderen, tror det står godt forklart der, om du vil ha navn på forfatter? Jeg fikk boken, har ikke lest den, og jeg gikk halve kurset bare, for dette er noe man kan lære seg å granske/ se etter, men det hjelper jo ikke når man ikke ser så mye på andres ansikter i virkeligheten.

Høres ut som problemet er at du har angst for øyekontakt, og at det er årsaken til problemene med å forstå andre.

Jeg er skeptisk til hele asperger-greia.

Merkelig at det går bra for aspergerne, mens jeg får under tipping.

Kanskje det går an å lære systemet underveis? Derfor er det "dumt" at fasiten vises etter hvert svar. Jeg fikk i hvertfall 50% riktig på de fire første , men 94% riktig på de neste 16.

Men hvem vet.

Endret av gråstein

Kanskje det går an å lære systemet underveis? Derfor er det "dumt" at fasiten vises etter hvert svar. Jeg fikk i hvertfall 50% riktig på de fire første , men 94% riktig på de neste 16.

Men hvem vet.

I såfall har jeg vel under normal IQ?

Høres ut som problemet er at du har angst for øyekontakt, og at det er årsaken til problemene med å forstå andre.

Jeg er skeptisk til hele asperger-greia.

Problemet er at tolkning av sånt i RL i RT med masse samtidig inntrykk er vanskelig for folk med den diagnosen.

Endret av gråstein

Annonse

Jeg mener empatien blir hemmet av "dette", men jeg ser ikke hvorfor det betyr en slags nevrologisk fravær av empati.

Nei, det kan man lure på. Hvordan "måler" man og kvantifiserer empati?

Endret av gråstein

Nei, det kan man lure på. Hvordan "måler" man empati.

Det er bare en subjektiv vurdering, men poenget er at hvis det ikke er noe nevrologisk som gjør at man mangler empati, men at det kommer av funksjonssvikt på et annet område, så er det feil å si at man mangler empati. Det blir som å si at man mangler muskler når man ikke klarer å løpe når man har brukket bein?

Annonse

Det er bare en subjektiv vurdering, men poenget er at hvis det ikke er noe nevrologisk som gjør at man mangler empati, men at det kommer av funksjonssvikt på et annet område, så er det feil å si at man mangler empati. Det blir som å si at man mangler muskler når man ikke klarer å løpe når man har brukket bein?

Det er mulig at det er flere grunner til at en "mangler empati" da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...