AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Er man psyk, eller bare lat, hvis man sover med klærene på? Anonymkode: a79a5...65f 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Kanskje rett og slett frossen?;-) 0 Siter
PNG Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Hvis det er fordi man ikke orker så handler det vel om det samme fenomenet som når oppvasken står i ukesvis, huset flyter over av søppel og underbuksen ble skiftet i forrige uke. Men selv sover jeg i klærne pga. at jeg liker det, å ha tynn dyne og kjølig rom. Med andre ord komfort. Dog, burde vel kjøpt meg en pyjamas. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Hvis det er fordi man ikke orker så handler det vel om det samme fenomenet som når oppvasken står i ukesvis, huset flyter over av søppel og underbuksen ble skiftet i forrige uke. Men selv sover jeg i klærne pga. at jeg liker det, å ha tynn dyne og kjølig rom. Med andre ord komfort. Dog, burde vel kjøpt meg en pyjamas.Du legger deg under dyna med de klærne du har gått i hele dagen? Dongeribukse, belte, genser og hele pakka? For det første blir jo sengetøyet ditt mye raskere skittent og for det andre - om du ikke skifter tøy hver morgen - så vil det lukte uvasket og ubehagelig av deg. Kjøp deg en pysj og evt. en tykkere dyne (jeg bruker gjerne to dyner vinterstid!) så kan du fortsatt ha det kjølig på soverommet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Det er nok assosiert med alvorlig psykisk sykdom. Selv blant de som er innlagt i psyk avdeling er det en meget liten del som ligger med klærne på. 0 Siter
Inner self Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 (endret) Da jeg hadde HIV tvangstanker, så sov jeg med klærne på, fordi jeg var redd for å klø meg i søvne og på den måten infisere meg selv med hiv.. Som jeg trodde jeg hadde under neglene, etter å ikke ha vasket meg godt nok de 100 gangene på dagen jeg hadde vasket hender... Vet det ikke er normalt nå, men ikke da. Så jeg luktet også. Ekkel tid. Ikke barberte jeg meg heller, hiv på høvelen må vite. Kan det ha vært vanlig OCD NHD? Eller full on paranoia, holdt på slik flere år, masse andre kreative måter å bekjempe hiv på også, som også kom gjennom tv'n. Nei tvangsinnlegg meg neste gang kjære mor... Endret 13. januar 2016 av Inner self 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Da står det dårligere til enn jeg trodde. Ikke bra. Anonymkode: a79a5...65f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Sove med klær på skjer kun de gangene jeg er overtrøtt og sovner på sofa før jeg skjønte hva som traff meg. Som regel våkner jeg da etter noen timer og fomler meg ut av klærne som føles som ei "tvangstrøye" og inn i sovetøy (pysjlignende greier, fryser uten) før jeg detter om i senga Anonymkode: 9aa3f...b93 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Tror de fleste en eller annen gang har sovet med mer eller mindre klær på. Det kommer vel an på hva som er grunnen også. Om man fryser f.eks., som en nevnte her. Eller om man tar seg en ettermiddagslur. Men om man pakker seg rutinemessig under dyna hver kveld i full yrkesuniform, vil jeg si at det virker "noe psykt". Nesten like psykt som å dusje med klær på. Anonymkode: d792a...270 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Det er nok assosiert med alvorlig psykisk sykdom. Selv blant de som er innlagt i psyk avdeling er det en meget liten del som ligger med klærne på.jeg har sove med klærne på siden jeg var 14 kanskje, men det er fordi jeg synes det er varmt og godt å ha på de klærne jeg har på og jeg syns det er ubehagelig å ta andre kalde, ubehagelig klær.jeg har nylig begynt å bruke pysj etter mange år med soving i klær. nå så syns jeg det bare er ekkelt og ubehagelig å sove med de samme klær jeg hadde på dagen.jeg har asperger Anonymkode: 74bb9...7b3 0 Siter
PNG Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Du legger deg under dyna med de klærne du har gått i hele dagen? Dongeribukse, belte, genser og hele pakka? For det første blir jo sengetøyet ditt mye raskere skittent og for det andre - om du ikke skifter tøy hver morgen - så vil det lukte uvasket og ubehagelig av deg. Kjøp deg en pysj og evt. en tykkere dyne (jeg bruker gjerne to dyner vinterstid!) så kan du fortsatt ha det kjølig på soverommet.Nei, det er inneklær. Joggebukse, t-skjorte og tykke ullsokker. Syns det er digg. Sengetøyet holder seg rent lenger. Det er mindre jobb å vaske klær enn sengetøy, det er sånn pes med å få tørket det. Må vel nærmest henge det over gardinstangen...Hvordan noen klarer å sove uten underbukse er for meg et mysterium...Så, dette trenger ikke dreie seg om sykdomstegn eller latskap. Når varmen returnerer for å plage oss må jeg av med klærne, såklart. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Hvordan noen klarer å sove uten underbukse er for meg et mysterium...Jeg liker helst å sove helt naken, da er det ikke noe som strammer noe sted. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Jeg liker helst å sove helt naken, da er det ikke noe som strammer noe sted. Viss man ligger naken så gnager de ene benet borti det andre, og det blir varmt og kaldt om hverandre, så naken kan man heller ikke ligge Anonymkode: 74bb9...7b3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Da jeg var liten fikk jeg en periode hvor jeg sov fullt påkledd.Årsaken til det var at vi hadde en liten brann i kjelleren, så jeg var veldig redd for brann og lå fullt påkledd sånn i tilfelle.det var en reell frykt, men og en tvangstanke. Anonymkode: 2ac28...5e4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 Jeg ser ikke noe galt i å sove med joggebukser, ullsokker og langermet genser hvis det blir brukt kun til å sove i. Hvis du sover i samme klær som du går i om dagen så er det noe galt. Det er uhygienisk og jeg ville tatt det som tegn på noen psykiske problemer. Jeg sover gjerne i hel pysjamas av bomull og tror ikke noen ser på det som psykisk problem. Anonymkode: e79a3...7ba 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 Jeg liker helst å sove helt naken, da er det ikke noe som strammer noe sted. Må du skifte sengetøy hver dag da? Anonymkode: a79a5...65f 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 Må du skifte sengetøy hver dag da?Anonymkode: a79a5...65fNei, jeg skifter ikke sengetøy hver dag. Skifter man pysj hver natt om man sover i pysj? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 Nei, jeg skifter ikke sengetøy hver dag. Skifter man pysj hver natt om man sover i pysj?Bruker ikke pysch, men Man skifter undertøy hver dag, så hvorfor ikke? Anonymkode: 70e50...314 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 Nei, jeg skifter ikke sengetøy hver dag. Skifter man pysj hver natt om man sover i pysj?Ikke hver, men annenhver... Anonymkode: d2265...464 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 Bruker ikke pysch, men Man skifter undertøy hver dag, så hvorfor ikke?Anonymkode: 70e50...314Om man bruker truse under pysjen så slipper man å skifte så ofte. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.