Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror jeg veier meg i morgen siden jeg har hatt to fastedager nå, eller bare 500 kalorier. Det tar på og jeg kjenner meg ikke bra, burde vel tåle det? Og så får jeg diare når jeg spiser lite, hvorfor det?I morgen gleder jeg meg til å spise kyllingfilet til middag, men først skal jeg til tannlegen. Noe jeg gruer meg veldig til, håper det går bra. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409465-t%C3%B8ft-%C3%A5-v%C3%A6re-p%C3%A5-diett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg funker det bedre å spise 1200 kcal hver dag, og så får jeg øke noe på kcal når jeg har vært i aktivitet, myfitnesspal appen regner jo ut dette for meg automatisk ved at den teller skrittene mine. Det funker. Men vært ikke flink i det siste og er stuck på 80. Så gikk jeg opp til 81,5 fordi jeg overspiste noe enormt fordi jeg likevel hadde gått over kaloriantallet mitt selv om jeg gikk en lang tur... Men skjerpings nå. Spist kyllingfilet og magerkesam og fullkornsris og frosne grønnsaker idag, skal prøve ikke spise mer, vært fint om jeg var under 80 endelig til min PT time på fredag... Ellers blir det mektig flaut. Selv om jeg har fortalt henne at jeg har skeiet ut i jula og ferien... og hun sier hun skal hjelpe meg få fine rutiner igjen. Har omtrent ikke trent heller. HUFF!

Idag veide jeg meg to ganger, en gang på formiddagen og en gang på ettermiddagen etter at jeg hadde sovnet. Og da gikk jeg fra 81 til 80.3. Håper inderlig jeg er under 80 snart. Men fullkornsris, magerkesam og fisk eller kylling hjelper altså. Det merker jeg. Bare jeg som har skeiet ut med burger og sjokolade i det siste. Pizza er en virkelig versting også, så mange kcal...

Nei vi skal greie dette. Har hørt fra andre at 5:2-dietten er meget effektiv. Kan prøve en variant av den jeg også kanskje...

For meg funker det bedre å spise 1200 kcal hver dag, og så får jeg øke noe på kcal når jeg har vært i aktivitet, myfitnesspal appen regner jo ut dette for meg automatisk ved at den teller skrittene mine. Det funker. Men vært ikke flink i det siste og er stuck på 80. Så gikk jeg opp til 81,5 fordi jeg overspiste noe enormt fordi jeg likevel hadde gått over kaloriantallet mitt selv om jeg gikk en lang tur... Men skjerpings nå. Spist kyllingfilet og magerkesam og fullkornsris og frosne grønnsaker idag, skal prøve ikke spise mer, vært fint om jeg var under 80 endelig til min PT time på fredag... Ellers blir det mektig flaut. Selv om jeg har fortalt henne at jeg har skeiet ut i jula og ferien... og hun sier hun skal hjelpe meg få fine rutiner igjen. Har omtrent ikke trent heller. HUFF!

Idag veide jeg meg to ganger, en gang på formiddagen og en gang på ettermiddagen etter at jeg hadde sovnet. Og da gikk jeg fra 81 til 80.3. Håper inderlig jeg er under 80 snart. Men fullkornsris, magerkesam og fisk eller kylling hjelper altså. Det merker jeg. Bare jeg som har skeiet ut med burger og sjokolade i det siste. Pizza er en virkelig versting også, så mange kcal...

Nei vi skal greie dette. Har hørt fra andre at 5:2-dietten er meget effektiv. Kan prøve en variant av den jeg også kanskje...

Du er nå flink som trener og, det gjør ikke jeg. Jeg får lyst på alt mulig de to dagene jeg skal spise lite, men har holdt ut. Knekkebrød med leverpostei hadde vært himmelsk nå. Lurer på hvor mye jeg har gått ned siden sist fredag nå, det får jeg se i morgen. Vil se åttitallet jeg, men det er jo en stund til. Får være tålmodig, gir lett opp når det begynner å gå sakte. 

Annonse

Tror jeg veier meg i morgen siden jeg har hatt to fastedager nå, eller bare 500 kalorier. Det tar på og jeg kjenner meg ikke bra, burde vel tåle det? Og så får jeg diare når jeg spiser lite, hvorfor det?I morgen gleder jeg meg til å spise kyllingfilet til middag, men først skal jeg til tannlegen. Noe jeg gruer meg veldig til, håper det går bra. 

Kanskje dette kan hjelpe. Du er flink Stjernestøv. Det er tøft, men er det ikke verdt det?

3 mentale tips til ro og overskudd på fastedager

- Bryt mønsteret. Er det foran tv-en trangen til mat og godsaker er størst, så slå den av og finn på noe annet å gjøre.

- Godta sulten. Gled deg over signalet som viser at kroppen er nøyaktig der du vil at den skal være.

- Reflekter over trangen til å spise. Skyldes det kjedsomhet, tristhet, stress eller noe annet som kan håndteres med noe annet enn mat?

Se: iformnu.no

Forsøk å glede deg til kyllingfileten. Kylling er godt og sunt :)

Kanskje dette kan hjelpe. Du er flink Stjernestøv. Det er tøft, men er det ikke verdt det?

3 mentale tips til ro og overskudd på fastedager

- Bryt mønsteret. Er det foran tv-en trangen til mat og godsaker er størst, så slå den av og finn på noe annet å gjøre.

- Godta sulten. Gled deg over signalet som viser at kroppen er nøyaktig der du vil at den skal være.

- Reflekter over trangen til å spise. Skyldes det kjedsomhet, tristhet, stress eller noe annet som kan håndteres med noe annet enn mat?

Se: iformnu.no

Forsøk å glede deg til kyllingfileten. Kylling er godt og sunt :)

Takk :)

Ja gleder meg virkelig til kyllingen, åååå skal bli så godt. 

5:2, lavkarbo, pulverdietter, steinalderkost. Det er en jungel av dietter å velge mellom om du ønsker å gå ned i vekt.

For Gunnar Tjomlid var det aldri aktuelt å velge noen av disse da han i juni bestemte seg for å slanke seg. Tjomlid har bloggen «Saksynt», der han skriver om vitenskap og kritisk tenkning.

De siste årene har han fulgt og deltatt i mange debatter om slanking og dietter.

- Jeg var lei av å høre om alle med sine fantastiske dietter der du bare må gjøre sånn og sånn for å gå ned i vekt. Jeg ville bevise at den mest effektive måten å gå ned i vekt, er å redusere inntaket av kalorier, sier 41-åringen fra Tonstad i Vest-Agder.

http://www.aftenposten.no/100Sport/sprek/Super-skeptikeren---Dette-er-den-mest-effektive-maten-a-ga-ned-i-vekt-657126_1.snd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...