Gå til innhold

Medisiner i Midtøsten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal antageligvis en periode til Midtøsten pga. jobb.  Jeg bruker antidepressiva og av og til sovemedisiner.  I tillegg medisiner mot høyt blodtrykk og feil stoffskifte.  Er det et problem for meg å få nok av slike medisiner med meg for noen måneder, eller må jeg skaffe dem der borte?  Jeg har fremdeles ikke snakket med legen min om det siden det ikke er helt bestemt, men siste gang jeg snakket med han rådet han meg til å ta dette hvis det ble aktuelt.  Jeg glemte å spørre ham om medisineringen, men jeg kommer til å snakke med ha før jeg drar.  Jeg vet at dette blir godt for meg.

Anonymkode: 75086...44f

Skrevet

Jeg skal antageligvis en periode til Midtøsten pga. jobb.  Jeg bruker antidepressiva og av og til sovemedisiner.  I tillegg medisiner mot høyt blodtrykk og feil stoffskifte.  Er det et problem for meg å få nok av slike medisiner med meg for noen måneder, eller må jeg skaffe dem der borte?  Jeg har fremdeles ikke snakket med legen min om det siden det ikke er helt bestemt, men siste gang jeg snakket med han rådet han meg til å ta dette hvis det ble aktuelt.  Jeg glemte å spørre ham om medisineringen, men jeg kommer til å snakke med ha før jeg drar.  Jeg vet at dette blir godt for meg.

At noen drar frivillig til den krigssonen som er midtøsten er helt uforståelig.

Anonymkode: 973e6...6b7

Skrevet

Du kan vel egentlig bare ta med deg medisin for 30 dager for vanedannende medisiner og 3 måneder for andre medisiner.

http://www.legemiddelverket.no/Bruk_og_raad/Medisiner-pa-utenlandsreise/Sider/Medisiner-på-utenlandsreise---regler.aspx

Om det er tilgang på medisiner der avhenger vel litt av hvor du skal. Midtøsten er jo så mye. Det er forskjell på om du skal til f.eks Dubai eller om du skal til Irak. Hvis du skal til et relativt sivilisert land, så regner jeg med at de fleste antidepressiva, stoffskiftemedisiner og blodtrykksmedisiner finnes. Men vær klar over at medisinene kan være dyre og helsevesenet kan være dårlig fungerende.

Skrevet

Du kan også sjekke på www.landsider.no (UD sin side for reisende) under landet du skal til hvordan helsevesenet i landet fungerer.

Skrevet (endret)

Du kan vel egentlig bare ta med deg medisin for 30 dager for vanedannende medisiner og 3 måneder for andre medisiner.

http://www.legemiddelverket.no/Bruk_og_raad/Medisiner-pa-utenlandsreise/Sider/Medisiner-på-utenlandsreise---regler.aspx

Om det er tilgang på medisiner der avhenger vel litt av hvor du skal. Midtøsten er jo så mye. Det er forskjell på om du skal til f.eks Dubai eller om du skal til Irak. Hvis du skal til et relativt sivilisert land, så regner jeg med at de fleste antidepressiva, stoffskiftemedisiner og blodtrykksmedisiner finnes. Men vær klar over at medisinene kan være dyre og helsevesenet kan være dårlig fungerende.

Endret av florette
Vet ikke hvorfor dette havnet her og kan ikke slette.
Skrevet

Jeg kommer til å ha helseforsikring så det skal ikke være noe problem.  Jeg blir neppe lenger enn tre måneder i første omgang, men reiser muligens igjen.  Det må være vanskelig å bestemme hva er en måneds dose siden det er individuelt hvor mye man trenger.

Skrevet

Jeg kommer til å ha helseforsikring så det skal ikke være noe problem.  Jeg blir neppe lenger enn tre måneder i første omgang, men reiser muligens igjen.  Det må være vanskelig å bestemme hva er en måneds dose siden det er individuelt hvor mye man trenger.

Baseres på resepten.

Anonymkode: 5ce6a...8f1

Nicklusheletida
Skrevet

Midtøsten er så mangt. Kommer vel an på hvilket land du skal til.

Skrevet

Baseres på resepten.

Da diskuterer jeg det med legen min.  Jeg vil ikke si hvilket land jeg skal til foreløpig.  Dette er ikke helt bestemt og jeg er veldig usikker inni meg.

Skrevet

At noen drar frivillig til den krigssonen som er midtøsten er helt uforståelig.

Anonymkode: 973e6...6b7

Det er ikke krig alle steder i Midtøsten, og som det har blitt påpekt her er Midtøsten ganske mye.  Jeg skal ikke til Syria bare så det er sagt, men heldigvis er mange hjelpearbeidere overalt. 

Skrevet

Det er ikke krig alle steder i Midtøsten, og som det har blitt påpekt her er Midtøsten ganske mye.  Jeg skal ikke til Syria bare så det er sagt, men heldigvis er mange hjelpearbeidere overalt. 

Alle steder med mange muslimer er det stor risiko for selvmordsbombere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...