AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Ja_-vi-star-midt-i-en-sivilisasjonskamp--Hege-Storhaug-8314605.htmlI denne kampens midte er islams ekstrempatriarkalske æreskultur og voldseksemplene til Muhammed.Det er merkelig at enkelte fremdeles benekter både historiske fakta og samtiden som utspiller seg rett foran øynene våre. De historiske faktaene rundt Muhammed er gjennomdokumentert av tidlige muslimske historikere, mesterlig fremlagt i Halvor Tjønns biografi, Muhammed. Slik samtiden så ham.Boken er så rystende at VGs avdøde Olav Versto skrev dette i anmeldelsen av Tjønns bok:«De tre muslimske historikerne forteller om holdninger og handlinger som krenker absolutt alle de verdier og prinsipper som vår vestlige samfunnsform, moral og lovgivning er tuftet på. Det hadde vært naturlig i en bokomtale som denne i vår tids avisspråk å summere opp de viktigste av hovedpersonens (Muhammed, min merknad) gjerninger og å gi en vurdering av dem. Men jeg tør ikke. Folk er blitt drept for langt mindre.»Mitt hovedanliggende i boken er at den islam som har fått makt – med hjelpende hender fra politikere, akademikere og redaktører – er en tyrannisk, voldelig, jødehatende og ekstrempatriarkalsk islam som så dagens lys da Muhammed løftet sverdet for så å innta «tronen» som politisk og juridisk leder.Det er denne islam som ideologisk trives i sunni- og sjiamoskeer og i bevegelser som har appell, som Islam Net. Denne islam er en sivilisatorisk trussel mot Europas grunnleggende friheter. Det er denne islam som blant annet delforklarer masseovergrep mot jenter og kvinner i Europas storbyer nyttårsaften.Historieforfalskningens tid er forbi. Det fortjener moder Europa. Anonymkode: cbb1e...892 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409472-vi-st%C3%A5r-midt-i-en-sivilisasjonskamp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.