Gå til innhold

Er det så vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har startet hos en psykiriater.

han sier det er vanskelig med og finne ut hva som feiler meg.

jeg har hatt diagnosen panikkangstanfall siden jeg var 16 år. 

Jeg begynte og nappe meg i håret når jeg var 12 år (tricotolomani)

jeg drar meg i leppa , akkurat som om det er en mani,

jeg klemmer hudormer på puppen/magen og får arr som om det er en (mani)

jeg har slite med tvangstanker 

grunnen til at jeg har begynt hos han er at jeg skal se om jeg kan jobbe 100% 50 % eller ikke. 

Jeg sliter veldig når det kommer til jobb, jeg blir fort sliten og det er akkurat som om ikke han forstå det. Da tenker jeg at man må virkelig oppleve det på hodet selv før en kan skjønne hva det dreier seg om.

når jeg legger meg om kvelden så er det akkurat som om tankene surrer i hodet flere tanker, jeg har da fort for og nappe meg i håret i flere timer i strekk, stå opp og ta en røyk forså og klemme på puppene. Det høres sikkert rart ut. Jeg er sikkert vanskelig og stille en diagnose på.

hvis jeg er på møter eller noe sånt og må tenke så klarer jeg ikke og tenke, da blir det vanskelig.

jeg sover greit når jeg sover, men når det er mas og jag og forventninger fra nav i forhold til jobb, så blir det mere panikkangstrelaterte opplevelser. Jeg er redd for og dø, redd for og bli syk, redd for og bli gal eller at jeg er det.

jeg er ellers en veldig sosial jente, vært veldig sosial fra jeg var liten. Har det stort sett greit og kan sette ord på mine plager. Jeg bare lurer på det må jo være ett eller annet der. 

Jeg hadde også en opplevelse i høst der fastlegen min bråstoppa meg på seroxat som jeg har stått på i 8 år, jeg havna da på DPS i nesten en mnd, etter og ha opplevd så traumatiske ting i forhold til den bråstoppen som jeg blei bråstoppa på i sommer. Stolte fult og helt på legen og hadde ingen anelse om at det var medisinene som gjorde at jeg blei så dårlig psykisk med alle mulige bivirkninger osv osv det var virkelig et mareritt. Jeg blei satt på medisinen igjen etter at legen på DPS fant ut av hva som var årsaken til at det blei sånn. Men etter dette føler jeg at jeg ikke er meg selv i hodet 100% blitt mer redd, 1000 tanker flyr i hodet og enda mer usikker. Er det noen tips råd og komme med og hva jeg kan si til denne psykiriareren? Jeg trenger virkelig råd for jo lenger tid dette tar for og få klarhet i ting jo værre blir det. Tusen takk for at dere gir gode råd. Har litt angst tanker hver dag, tenk at hvis om atte hva. Osv osv

Anonymkode: edc4e...ad0

motorPrøysen
Skrevet

Det er din psykiaters oppgave å komme fram til hvilken diagnose du har, så sånn sett er det ikke ditt problem. Vurdering av diagnoser handler om skjønn, og få eller ingen passer perfekt inn i en diagnose. Du beskriver symptomene og plagene du har og så er resten opp til din psykiater.

Det høres ut som du er frustrert over at din psykiater ikke forstår hvor vanskelig det er for deg å jobbe. Du kan si til ham at du blir frustrert av det og forklare hvorfor. En god psykiater er åpen for og setter pris på en slik tilbakemelding.

Det er litt uklart for meg om psykiateren du går til nå skal behandle deg eller først og fremst vurdere arbeidsevne. Det er viktig at du også får hjelp med plagene du har. Hvis psykiateren du går til nå først og fremst skal avklare, kan du be ham henvise til en annen terapeut for behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...