Gå til innhold

Fucking good friends

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen måneder siden ble det slutt mellom meg og kjæresten da det sto på som verst for meg på grunn av min sykdom. Jeg tok det ganske hardt og var både sint og lei, men mest sint på meg selv på grunn av sykdommen. Etter at det hadde roet seg så bestemte vi oss for at vi skal være venner noe jeg syntes var fint.

Det har nå blitt slik at han ønsker at vi av og til skal møtes som venner for å ha sex. Jeg vet ikke om jeg vil være en person som skal være der for han bare for å tilfredsstille hans seksuelle behov. Vet ikke om jeg vil takle det følelsesmessig og om jeg bare vil føle meg brukt.

Prøvde å si til han at det finnes sikkert mange damer som kunne tenkt seg å ha sex med han, men han mente at han ikke kunne ha sex med hvem som helst. Jeg blir forvirret og tankefull av dette. Han som var så ferdig med meg, hvorfor vil han ha det på denne måten? Er det bare sex han vil ha eller er det noe mer? Jeg forstår ikke tankegangen hans.

Jeg kjenner at jeg får indre uro igjen av dette og lurer på om det er han som har utløst dette marerittet for meg.

Har tidligere i livet vært utsatt for seksuelt overgrep og har også vært inni et 5 år langt og dårlig forhold der jeg heletiden ble undertrykt.

Vet ikke helt hva jeg vil med å skrive dette, men kanskje bare å få det ut.

Anonymkode: 056b6...d7a

Skrevet

For noen måneder siden ble det slutt mellom meg og kjæresten da det sto på som verst for meg på grunn av min sykdom. Jeg tok det ganske hardt og var både sint og lei, men mest sint på meg selv på grunn av sykdommen. Etter at det hadde roet seg så bestemte vi oss for at vi skal være venner noe jeg syntes var fint.

Det har nå blitt slik at han ønsker at vi av og til skal møtes som venner for å ha sex. Jeg vet ikke om jeg vil være en person som skal være der for han bare for å tilfredsstille hans seksuelle behov. Vet ikke om jeg vil takle det følelsesmessig og om jeg bare vil føle meg brukt.

Prøvde å si til han at det finnes sikkert mange damer som kunne tenkt seg å ha sex med han, men han mente at han ikke kunne ha sex med hvem som helst. Jeg blir forvirret og tankefull av dette. Han som var så ferdig med meg, hvorfor vil han ha det på denne måten? Er det bare sex han vil ha eller er det noe mer? Jeg forstår ikke tankegangen hans.

Jeg kjenner at jeg får indre uro igjen av dette og lurer på om det er han som har utløst dette marerittet for meg.

Har tidligere i livet vært utsatt for seksuelt overgrep og har også vært inni et 5 år langt og dårlig forhold der jeg heletiden ble undertrykt.

Hold deg unna! Et slikt forhold med vennskap og sex virker bare ødeleggende når det samtidig er andre følelser involvert. Ikke innbill deg at dere kommer til å bli kjærester igjen fordi han ønsker sex - der er ingen sammenheng.

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til at du skal etterkomme hans ønske. Det høres så avgjort ikke ut til å ville gjøre deg godt, og det at du har vært utsatt for overgrep/blitt utnyttet gjør at jeg egentlig blir sint på dine vegne over hans forslag. Jeg synes du skal fokusere på å ivareta dine egne behov og grenser. Lykke til:-)

Nicklusheletida
Skrevet

Du bør forholde deg til akkurat det han sier, da han er veldig klar og tydelig. Han ønsker at dere møtes som venner for å ha sex. Ikke noe mer enn det.

At han svarer som han gjør når du sier at det sikkert er mange som vil ha sex med han, er nok fordi du lettere skal gå med på det. Det er enklere for han å ha deg lett tilgjengelig når behovet melder seg enn å måtte jakte etter en sexpartner. Det stemmer nok sikkert at han ikke vil ha sex med hvem som helst. Du er godkjent som sexpartner. Han finner deg attraktiv nok til det, men du når altså ikke helt opp til å bli en kjæreste.

Beklager det negative svaret, men her gjelder det å ikke være naiv. Det er greit å ha det slik så legge begge er enige, men så lenge du har følelser bør du holde deg unna. Det vil bare gjøre deg ulykkelig.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg vil være en person som skal være der for han bare for å tilfredsstille hans seksuelle behov. Vet ikke om jeg vil takle det følelsesmessig og om jeg bare vil føle meg brukt.

Har tidligere i livet vært utsatt for seksuelt overgrep

Ut fra det du skriver her, synes jeg svaret er opplagt.  Styr langt unna, det vil ikke føre noe godt med seg for deg. 

Skrevet

Hvis du vil ha sex så go for it. Hvis ikke så la være.

Har selv pult en ex litt i det siste men da det viste seg at hun ville ha mer så trakk jeg meg unna.

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Jeg har vel mer eller mindre tenkt i de baner dere skriver. Tror nok det er best for meg å styre unna og vil sikkert etter hvert få et mye bedre liv helt uten han.

Hvem vet, kanskje jeg en dag finner drømme mannen som kan leve med meg og sykdommen jeg har.

Skrevet

Jeg ser absolutt ingen grunn til at du skal ha sex med han. Du blir utnyttet, og det kommer ingenting godt ut av det. Det blir også langt vanskeligere å komme seg videre.

Hvis du trenger noen å ha sex med, så tror jeg du finner det. Høyre hånd er også et meget bra alternativ i en periode.

motorPrøysen
Skrevet

Jeg tillater meg å gjette: Du vil ha hjelp av andre til å ta en avgjørelse fordi du er usikker på hva du selv føler eller har ambivalens. Kanskje har du et håp om at han vil ha deg som kjæreste igjen (ha hele deg) om du tillater ham å ha uforpliktende sex. Kanskje har du faktisk lyst å ha bare uforpliktende sex med ham og kanskje er det en lettelse for deg å slippe å ha ham som kjæreste, men du opplever det som skamfullt å ha et reint seksuelt forhold til noen.

Det er umulig for noen av oss her ute på Internett å vite hva du egentlig ønsker ut fra det du skriver. Og det er det interessante — at du velger å vende deg mot andre for å få hjelp til å ta denne avgjørelsen. Jeg mener ikke dette som en kritikk av deg, for det er en helt vanlig og menneskelig ting å gjøre. (Det er et lignende innlegg under her hvor en mann spør om han bør gå fra dama si fordi hun er manipulerende.) Men man kan øve seg på å kjenne etter hvilke reaksjoner og følelser som oppstår spontant når man står overfor slike valg og så gjøre det som føles riktig for en selv, uten å lete etter aksept for valget hos andre.

Skrevet

Jeg tillater meg å gjette: Du vil ha hjelp av andre til å ta en avgjørelse fordi du er usikker på hva du selv føler eller har ambivalens. Kanskje har du et håp om at han vil ha deg som kjæreste igjen (ha hele deg) om du tillater ham å ha uforpliktende sex. Kanskje har du faktisk lyst å ha bare uforpliktende sex med ham og kanskje er det en lettelse for deg å slippe å ha ham som kjæreste, men du opplever det som skamfullt å ha et reint seksuelt forhold til noen.

Det er umulig for noen av oss her ute på Internett å vite hva du egentlig ønsker ut fra det du skriver. Og det er det interessante — at du velger å vende deg mot andre for å få hjelp til å ta denne avgjørelsen. Jeg mener ikke dette som en kritikk av deg, for det er en helt vanlig og menneskelig ting å gjøre. (Det er et lignende innlegg under her hvor en mann spør om han bør gå fra dama si fordi hun er manipulerende.) Men man kan øve seg på å kjenne etter hvilke reaksjoner og følelser som oppstår spontant når man står overfor slike valg og så gjøre det som føles riktig for en selv, uten å lete etter aksept for valget hos andre.

Jeg synes generelt det er en _veldig_ dårlig ide å involvere seg på den måten med ekskjærester.

Det blir så godt som alltid en asymmetri. Dvs. at den ene parten (gjerne vedkommende som avsluttet forholdet) er kåt, og den andre parten er lei seg og ønsker å beholde en relasjon i håp om at ting ordner seg igjen. Resultatet blir da at den ene får det helt som h-n (nesten uten unntak han) vil (sex uten forpliktelser) og den andre blir utnyttet og bruker unødig lang tid på å komme seg over forholdet.

Det eneste unntaket jeg kan se, er hvis begge er ferdig med hverandre på det emosjonelle plan, og at man har sex utelukkende fordi man trives sammen i senga og/eller ikke vil pådra seg sykdommer gjennom å ligge med noen andre. Men også der kan det bli masse rot, f.eks hvis den ene møter en annen, eller lignende.

Altså synes jeg det er en elendig ide.

motorPrøysen
Skrevet

@issomethingwrong: Alle i denne tråden, kanskje bortsett fra Maglor, ser ut til å være skjønt enig i det du sier. Jeg velger å holde hva jeg tenker om dette for meg selv fordi jeg 1) ikke vet nok om trådstarter og fordi 2) jeg syns det er mer interessant at hun appellerer til andre for å få hjelp til å ta en avgjørelse.

Skrevet

@issomethingwrong: Alle i denne tråden, kanskje bortsett fra Maglor, ser ut til å være skjønt enig i det du sier. Jeg velger å holde hva jeg tenker om dette for meg selv fordi jeg 1) ikke vet nok om trådstarter og fordi 2) jeg syns det er mer interessant at hun appellerer til andre for å få hjelp til å ta en avgjørelse.

Saken er den at det er jeg som avsluttet forholdet fordi han hadde problemer med at jeg var syk. Jeg hadde stadig dårlig samvittighet fordi jeg ikke klart å være den person jeg ville ovenfor han, altså den person jeg var da vi møttes og før helvetet brøt løs. Jeg ønsket å kunne konsentrere meg om å bli frisk og ville at han skulle slippe å måtte forholde seg til meg for jeg så han slet med det.

Sexen var bra, men det betyr ikke alt. Jeg ønsket at vi begge skulle ha det bra og på det tidspunktet kunne vi ikke ha det bra i lag.

Jeg hadde jo et ønske om at vi kunne være venner, men han ønsker også å kunne ha sex.

Nå vil jeg kun bli frisk og har bestemt meg for å holde avstand. Siden jeg blir stresset og urolig av han så er det nok best slik.

Skrevet

Ha sex med han hvis du er fornøyd med det, men er det enveiskjørte følelser med ønske om noe mer; styr unna!!! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...