Gå til innhold

NHD kan psykiateren tillby innleggelse på dps?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

På,onsdag skal jeg til medisinsk vurdering i en halv time hvor det kommer en psykiater fra haugaland dps og skal vurdere meg. Jeg har angst for masse, og da lurer jeg på om det kan hende at han tilbyr innleggelse for behandling av angsten? Jeg ble henvist til dps fordi jeg har angstproblematikk av fastlegen til medisinsk vurdering. Senere skal jeg til psykolog. Håper på et skikkelig svar, for dette er noe jeg lurer på.

Skrevet

Kjære deg,

HVORDAN skal NHD eller noen andre her kunne vite om din psykiater kommer til å tilby deg en innleggelse?

DPS tilbyr innleggelser og man kan legges inn for angst hvis angsten er alvorlig nok. Rent generelt. Men det er ikke mulig for noen her å vite hva din psykiater vil tenke.

Blomsterfluen
Skrevet

Kjære deg,

HVORDAN skal NHD eller noen andre her kunne vite om din psykiater kommer til å tilby deg en innleggelse?

DPS tilbyr innleggelser og man kan legges inn for angst hvis angsten er alvorlig nok. Rent generelt. Men det er ikke mulig for noen her å vite hva din psykiater vil tenke.

ok. Det tenkte jeg ikke på.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis psykiateren mener at innleggelse er nødvendig og et klart bedre tilbud til deg, kan han tilby innleggelse.

Helt generelt (dvs ikke spesielt for deg) mener vi at angst kan behandles best med poliklinisk behandling.

Blomsterfluen
Skrevet

Hvis psykiateren mener at innleggelse er nødvendig og et klart bedre tilbud til deg, kan han tilby innleggelse.

Helt generelt (dvs ikke spesielt for deg) mener vi at angst kan behandles best med poliklinisk behandling.

ok. Hvorfor behandles det best med poliklinisk behandling, og ikke med innleggelse?

Skrevet

ok. Hvorfor behandles det best med poliklinisk behandling, og ikke med innleggelse?

Fordi du ikke kan sitte i en beskyttet omgivelse og forvente at angsten blir bedre. Du må selv ut og rive hodet av angsten.

Blomsterfluen
Skrevet

Fordi du ikke kan sitte i en beskyttet omgivelse og forvente at angsten blir bedre. Du må selv ut og rive hodet av angsten.

ok. Jeg trodde dps jobbet med å hjelpe å ikke ha angst, ved å legge personen inn og greie ut medisiner, jeg.

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg har også sluttet med abilify i samråd med lege, noe mamma er svært uenig i. Jeg føler jeg er i en boble.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...