Gå til innhold

NHD: Øvre aldersgrense for behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan fastleger nekte en psykisk syk pasient på f.eks. 80+ å bli henvist til psykolog/psykiater/dps? Hvor går liksom aldergrensa?

Jeg selv er i 40-årene og føler jeg trenger hjelp. Men er redd for at jeg skal være for "gammel" til at noen gidder å bry seg.

Anonymkode: 4e858...f50

Skrevet

Min farfar fikk gratis tannlege for å reparere tennene selv om han var gammel og levde sine siste mnd. Noe de visste. Antar det samme gjelder ellers også. Det er ingen øvre aldersgrense. Alle har rett på behandling uansett alder. 

Anonymkode: dccc5...ea4

Skrevet

Tror DPS og offentlig psykiatri er for pasienter mellom 18-67 år. Etter det er det alderpsykiatriske avdelinger. 

Anonymkode: 71628...20c

Skrevet

Jeg har hvert innlagt med pasienter som er laaaaang mye gamlere enn 67 ihvertfall. Så jeg er sikker på det er håp for deg også😉

Anonymkode: 6fd8c...00e

Skrevet

På lukket avdeling har jeg vært med 90-åringer. På dps har jeg sett folk over pensjonsalder. Så det er nok håp... Dersom man håper å få være i psykiatrien til man blir gammel.... Ganske rart ønske :P

Anonymkode: ba42b...621

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingen øvre aldersgrense :-)

Skrevet

Det er ingen øvre aldersgrense :-)

Neivel. Men gjelder det bare "førstegangs-syke", eller/og gjelder det folk som allerede har psykiatriske diagnoser også?

Vil bipolar lidelse "brenne ut" når man blir gammel/eldre? Hvor stor er sannsynligheten for det? Eller kan man være gammel og bipolar og fremdeles motta hjelp?

Anonymkode: 4e858...f50

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...