Spunkespunk Skrevet 17. januar 2016 Skrevet 17. januar 2016 Min mann er bipolar, med psykopatiske trekk. Det har mildt sagt vært et helvete å leve med ham i alle disse årene. Jeg har brukt all min energi på å dekke opp ovenfor barna nesten hver eneste dag. Vi visste aldri hva slags humør han ville våkne opp med, men som regel var det et svært dårlig humør. Det verste har ikke vært at han har hatt et fryktelig dårlig humør, men at han i tillegg har prøvd å trykke oss andre ned. Han har ikke gitt seg før ihvertfall jeg var like langt nede. Jeg har sagt han imot to ganger, på 25 år; begge gangene ble det et fryktelig leven, siden han ikke ser seg selv i det hele tatt. Standard replikk fra han er "det er to i et ekteskap"... Det er svært få som tror meg når jeg forteller hvordan vi har det, siden han er veldig blid utad og en godt likt person i lokalmiljøet. Nå har det gått så langt at jeg nesten tror at jeg har blitt gal, og at jeg innbiller meg alt. Er det noen andre her som lever med en bipolar ektefelle, eventuelt en med psykopatiske trekk? 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 17. januar 2016 Skrevet 17. januar 2016 Hva er det som gjør at du blir i dette ekteskapet? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. januar 2016 Skrevet 17. januar 2016 Det du sliter med er ikke hans bipolare lidelse, men hans personlighet. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.