Gå til innhold

Er det noen som lever med en ektefelle med bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er bipolar, med psykopatiske trekk. Det har mildt sagt vært et helvete å leve med ham i alle disse årene. Jeg har brukt all min energi på å dekke opp ovenfor barna nesten hver eneste dag. Vi visste aldri hva slags humør han ville våkne opp med, men som regel var det et svært dårlig humør.  Det verste har ikke vært at han har hatt et fryktelig dårlig humør, men at han i tillegg har prøvd å trykke oss andre ned. Han har ikke gitt seg før ihvertfall jeg var like langt nede. Jeg har sagt han imot to ganger, på 25 år; begge gangene ble det et fryktelig leven, siden han ikke ser seg selv i det hele tatt. Standard replikk fra han er "det er to i et ekteskap"... Det er svært få som tror meg når jeg forteller hvordan vi har det, siden han er veldig blid utad og en godt likt person i lokalmiljøet. Nå har det gått så langt at jeg nesten tror at jeg har blitt gal, og at jeg innbiller meg alt. Er det noen andre her som lever med en bipolar ektefelle, eventuelt en med psykopatiske trekk?

Videoannonse
Annonse
motorPrøysen
Skrevet

Hva er det som gjør at du blir i dette ekteskapet?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det du sliter med er ikke hans bipolare lidelse, men hans personlighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...