Gå til innhold

NHD/ Siden du er lege, jeg er REDD..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei dame på 44 som strever med mitt. Er midt oppe i en litt vanskelig periode i min bipolare lidelse. I dag oppdaget jeg noe som gjorde det hele ennå mer prekært. Oppdaget nemlig en liten vond kul på kanten av brystet. Til høyre for venstre bryst. Slik jeg ser det er kulen rett der som bh-spilen sitter/slutter. Kulen er ikke kjempe liten, men heller ikke stor. Gjør vondt en stund etter at jeg klemmer (ganske) hardt på den.

Kan dette være tegn på alvorlig sykdom/brystkreft? Bør jeg utifra det jeg har oppdaget være ekstra engstelig..? Og foreta meg noe? Ingen i familien har hatt brystkreft tidligere..

Takknemlig for svar da jeg er REDD..!

Anonymkode: ee2a4...7ab

Skrevet

Bestill time hos fastlegen da, vel! Hn kan sikkert finne ut av om dette er farlig eller ikke.

Skrevet

Nå oppdaget jeg at kulen/klumpen satt akkurat der bh spilen sluttet og at det var helt slitt så den vasse spilen stakk nesten inn i huden. Så det er kanskje sannsynlig at denne kulen er en reaksjon (ufarlig) sådan på dette?

Skrevet

Nå oppdaget jeg at kulen/klumpen satt akkurat der bh spilen sluttet og at det var helt slitt så den vasse spilen stakk nesten inn i huden. Så det er kanskje sannsynlig at denne kulen er en reaksjon (ufarlig) sådan på dette?

Ja, det kan nok hende, det er også mulig at det er en muskelknute. Om det er spilen så burde vel hunden være rød der spilen treffer. Men det er ingen her som kan si 100% sikkert at det ikke er noe farlig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt umulig å si noe om en kul i brystet ut fra en beskrivelse på nett.

Følge den generelle regelen om å la fastlegen undersøke den.

Skrevet

Ok.. Er det en hastesak hos fastlegen?

Skrevet

NHD. Er det en hastesak hos fastlegen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, ikke en hastesak. Ring i morgen.

Skrevet

Nei, ikke en hastesak. Ring i morgen.

Oj, allerede i morgen? Er det ikke greit om jeg ser det an? Tenker da siden det var en bh spile som stakk nesten inn i huden der det nå er en klump/kul.. Bør jeg evt få komme inn til legen nokså snart?

Skrevet

Oj, allerede i morgen? Er det ikke greit om jeg ser det an? Tenker da siden det var en bh spile som stakk nesten inn i huden der det nå er en klump/kul.. Bør jeg evt få komme inn til legen nokså snart?

For sikkerhets skyld snakk med legen i morgen.  Du vet selv om dette kun er sår etter noe som nesten stakk inn i huden eller om du har en kul.  Du vil ha det bedre hvis du snakker med legen i morgen.

Anonymkode: 54c39...0bc

Skrevet

Er det en hevelse etter bh-spile vil den være borte i morgen. Kjenner du fortsatt en konkret kul der da, ring og bestill time hos lege. 

Anonymkode: 58274...a78

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...