Gå til innhold

Hvilken aktivitetsklokke bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Det finnes så mange varianter at jeg ønsker å høre andres erfaringer. 

Det er mest aktivitetsmåling, søvnmåling og jeg kan også tenke meg en som måler pulsen på håndleddet.  Den bør være vanntett. Jeg ønsker vibrering når telefonen ringer. Og jeg ønsker å vite hva jeg ellers bør tenke på.

Anonymkode: 07c6b...71e

Fortsetter under...

. Og jeg ønsker å vite hva jeg ellers bør tenke på.

Akkurat det vet jeg ikke om du finner en aktivitetsmåler som kan hjelpe deg med ;).

Forøvrig har jeg Fitbit Charge HR, den oppfyller vel det meste av det du nevner, og jeg er veldig fornøyd med den. Men det finnes nok langt mer avanserte (og dyrere) målere.

Jeg gjorde noen undersøkelser da jeg skaffet meg en slik i fjor høst, og så langt jeg vet er det kun 2 stk. som har pulsmåler:

Fitbit Charge HR
Sony Smartband 2

Jeg har Sony Smartband 2. Den har innebygget pulsmåler, søvndetektor, er vanntett og vibrerer når telefonen ringer (kan slås av), og vibrerer ved vekking om man ønsker det.

Bruker den sammen med Sony Lifelog, som gir god oversikt og statistikk over aktivitet, puls, søvn, bevegelse. 

Du bør tenke på om du også trenger at den har mulighet for å sende dataene sine til andre apper du benytter.   Selv importerer jeg data fra den til Endomondo, Google Fit og Lifesum

Er veldig fornøyd altså :-)  Det er så moro å følge med på statistikk. F.eks. gjennomsnittspuls gjennom et døgn, høyeste og laveste.  Når sovner jeg vanligvis, tung og lett søvn - etc.  

Endret av Kalevaala
Lagt til lenker.

Akkurat det vet jeg ikke om du finner en aktivitetsmåler som kan hjelpe deg med ;).

Forøvrig har jeg Fitbit Charge HR, den oppfyller vel det meste av det du nevner, og jeg er veldig fornøyd med den. Men det finnes nok langt mer avanserte (og dyrere) målere.

Jeg ser det kan bli litt rot med hvem jeg svarer her så jeg svarer generelt på begge. Garmin og polar har også med pulsfunksjon. Jeg har sett på fitbit som jeg likte,  men den var ikke vanntett. Jeg skal se mer på sony sin. Og jeg ønsker den skal fungere med andre apper. Takk for råd.

Jeg gjorde noen undersøkelser da jeg skaffet meg en slik i fjor høst, og så langt jeg vet er det kun 2 stk. som har pulsmåler:

Fitbit Charge HR
Sony Smartband 2

Jeg har Sony Smartband 2. Den har innebygget pulsmåler, søvndetektor, er vanntett og vibrerer når telefonen ringer (kan slås av), og vibrerer ved vekking om man ønsker det.

Bruker den sammen med Sony Lifelog, som gir god oversikt og statistikk over aktivitet, puls, søvn, bevegelse. 

Du bør tenke på om du også trenger at den har mulighet for å sende dataene sine til andre apper du benytter.   Selv importerer jeg data fra den til Endomondo, Google Fit og Lifesum

Er veldig fornøyd altså :-)  Det er så moro å følge med på statistikk. F.eks. gjennomsnittspuls gjennom et døgn, høyeste og laveste.  Når sovner jeg vanligvis, tung og lett søvn - etc.  

Nå har også polar fått pulsmåling på håndleddet . Tror den heter Polar A360.

Annonse

Men hva er poenget med å måle pulsen når man sover? Virker som et behov som er "produsert" av de som selger dette. Jeg trodde poenget var å finne ut mer om trening og aktivitet, ikke det motsatte - hvile.

Livet er en kombinasjon av trening, aktivitet, søvn og hvile.  Mye henger sammen.  Selv er jeg interessert i sammenhengen.

Annonse

Men hvor lenge gidder du å sove med den klamme boksen på armen. :ph34r:

Jeg går ut i fra at det gidder jeg like lenge som jeg har en vanlig klokke på armen.  Har ikke hørt av andre med tilsvarende aktivitetsbånd at det er verre å ha på seg den. 

Jeg går ut i fra at det gidder jeg like lenge som jeg har en vanlig klokke på armen.  Har ikke hørt av andre med tilsvarende aktivitetsbånd at det er verre å ha på seg den. 

Hvis det er noen som sover med klokka på, så regner jeg med at den henger sånn løst rundt.

Eller når man bruker tastaturet. Da kommer den i veien, når man legger "pulsårestedet" ned mot bordet.

Merkelig å ha så sterke meninger om noe du tydeligvis ikke har den ringeste peiling på.

Aktivitetsmålere som Fitbit kan sitte ganske løst på håndleddet, og pulsmåleren er på oversiden.

Merkelig å ha så sterke meninger om noe du tydeligvis ikke har den ringeste peiling på.

Aktivitetsmålere som Fitbit kan sitte ganske løst på håndleddet, og pulsmåleren er på oversiden.

Såklart den må sitte fast for at pulsen skal måles! Mener såklart ikke at den skal strammes til, men det kan ikke være sånn at den henger og slenger. Forøvrig spiller det absolutt ingenting hvor fast den er med tanke på at den kommer i veien når man skriver på tastatur.

Såklart den må sitte fast for at pulsen skal måles! Mener såklart ikke at den skal strammes til, men det kan ikke være sånn at den henger og slenger. Forøvrig spiller det absolutt ingenting hvor fast den er med tanke på at den kommer i veien når man skriver på tastatur.

Den kommer nøyaktig like mye i veien som et vanlig armbåndsur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...