AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Uførepensjon eller uføretrygd - Hva høres minst stigmatiserende ut synes du? Anonymkode: 5f57e...673 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Uførepensjon eller uføretrygd - Hva høres minst stigmatiserende ut synes du?Anonymkode: 5f57e...673Er ikke det det samme? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Er ikke det det samme?Jo, men navnet ble endret fra "uførepensjon" til "uføretrygd" fra 1.1.15.Hva høres best ut av pensjon og trygd? Anonymkode: 5f57e...673 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Jo, men navnet ble endret fra "uførepensjon" til "uføretrygd" fra 1.1.15.Hva høres best ut av pensjon og trygd?Anonymkode: 5f57e...673Jeg kaller det trygd men vet ikke om det er best jeg. 0 Siter
frosken Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Uførepensjon eller uføretrygd - Hva høres minst stigmatiserende ut synes du?Anonymkode: 5f57e...673For meg er det ikke noen forskjell i hvilke assosiasjoner som knyttes til ordene, så jeg opplever ikke at det er noen forskjell i evt. stigma knyttet til begrepene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Jeg ser ingen annen forskjell på disse utrykkene enn at det er forskjell på hvilke grunnlag de regner ut utbetalingsbeløpet på. Derfor er det noen som får mer utbetalt enn før 01.01.15, og noen som får mindre enn før. Anonymkode: 1ed59...903 0 Siter
PNG Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Hvis man kaller det uførepensjon, blir vel mottagerene pensjonister, da. Det er flere problemer med det. Det er bare et hån å bli kallt pensjonist om man f.eks. er 20 år - eller 40. Det er også mange som ikke har hatt noe å pensjonere seg fra - da blir det misvisende. 0 Siter
Bokormen123 Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Uførepensjon eller uføretrygd - Hva høres minst stigmatiserende ut synes du?Anonymkode: 5f57e...673Dette er å konstruere problemer - det spiller ingen rolle hva det heter. Jeg mottar uførepensjon, men hvis jeg snakker med folk så er jeg ufør... 0 Siter
PNG Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Dette er å konstruere problemer - det spiller ingen rolle hva det heter. Jeg mottar uførepensjon, men hvis jeg snakker med folk så er jeg ufør... Men du er en som mottar pensjon... i alle fall var, nå som det heter trygd. 0 Siter
gråstein Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Pensjon høres bedre ut, hvis man er gammel nok. Trygd høres ikke bra ut i det hele tatt. Det skal ikke være lett. 0 Siter
Bokormen123 Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Men du er en som mottar pensjon... i alle fall var, nå som det heter trygd.Ja, men jeg kan ikke forstå at det skulle være noen forskjell på om jeg heter pensjonist eller trygdet - det er det jeg mener er å konstruere problemer... 0 Siter
PNG Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Ja, men jeg kan ikke forstå at det skulle være noen forskjell på om jeg heter pensjonist eller trygdet - det er det jeg mener er å konstruere problemer...Kanskje, men hvis noen føler at det er vondt å høre (f.eks. at man er pensjonist når man er 20 år), hvorfor er det å konstruere et problem? 0 Siter
Bokormen123 Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Kanskje, men hvis noen føler at det er vondt å høre (f.eks. at man er pensjonist når man er 20 år), hvorfor er det å konstruere et problem?Men da kan man jo kalle seg selv for ufør, så er jo det problemet ute av verden. Hva man får av støtteordninger spiller da ingen rolle for andre? 0 Siter
PNG Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Men da kan man jo kalle seg selv for ufør, så er jo det problemet ute av verden. Hva man får av støtteordninger spiller da ingen rolle for andre?Jeg trodde endel la seg opp i det. Og hvis noen hadde kallt meg pensjonist på en "hånlig" måte, så ville det gått inn på meg. 0 Siter
gråstein Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Jeg trodde endel la seg opp i det. Og hvis noen hadde kallt meg pensjonist på en "hånlig" måte, så ville det gått inn på meg.Uførelønn er et bra ord. 0 Siter
PNG Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Uførelønn er et bra ord.Hva med "sykepenger", ser ikke helt forskjellen til det som kalles sykepenger nå. Det er ikke sånn at man må forbli "trygda" resten av livet. 0 Siter
Bokormen123 Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Jeg trodde endel la seg opp i det. Og hvis noen hadde kallt meg pensjonist på en "hånlig" måte, så ville det gått inn på meg.Hvis jeg blir kalt prinsesse på _en hånlig måte_ ville jeg ha tatt det innover meg. Stikkordet her er hånlig, ikke pensjonist... 0 Siter
Annkarin Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Foretrekker pensjonist ! Det er ikke like sykelig 0 Siter
PNG Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Hvis jeg blir kalt prinsesse på _en hånlig måte_ ville jeg ha tatt det innover meg. Stikkordet her er hånlig, ikke pensjonist...Ja, men hvor stor er graden av hånlighet ved bruken av begrepet pensjonist i forhold til graden av hånlighet ved bruken av ordet trygdet, for å bli såret i samme grad? Jeg mener pensjonist er mye mer belastende. Det skal ikke mye hånlighet til for at det er sårende. Bare rent faktabasert at jeg er pensjonist juridisk i forhold til det offentlige oppleves som sårende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.