Gå til innhold

Hvilken storby skal jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjæresten vil spandere en storbyferie i 50-års gave til meg til sommeren :wub::) En tur på 4-5 dager.

Han ber meg velge. Hva ville dere ha valgt og hvorfor ?

Anonymkode: 336b8...fd8

Roma. Spennende og rik historie.

Anonymkode: e4a10...31f

Antar vi snakker Europa? I så fall ville jeg valgt Roma, Firenze, Barcelona eller Paris, tror jeg.

Roma fordi hele byen oser av historie og er vår sivilasjons vugge, på mange måter. Veldig mye spennende historiske monumenter og kunst, det er vakkert over alt, gangavstand til det meste og dessuten nydelig mat. Få med deg en guidet tur i Peterkirken/Vatikanet og i Forum Romanum.

Firenze på grunn av kunst og arkitektur, hele byen er som et vakkert museum, men samtidig er det mye liv og røre og veldig bra shopping, særlig kunsthåndverk, skinnvarer og mote.

Barcelona fordi den ha mye kunst og kultur og i motsetning til de to foregående også er en moderne by - moderne og gammelt er side om side. En herlig blanding. God mat, livlig uteliv og en strand midt i byen er heller ikke minus.

Paris fordi den er... Paris 😊. Kjærlighetens hovedstad, dessuten fantastiske avenyer, monumenter, broer og museer. Og mye mote, selvfølgelig, og nydelig mat fra hele Frankrike og alle verdenshjørner.

Nicklusheletida

Antar vi snakker Europa? I så fall ville jeg valgt Roma, Firenze, Barcelona eller Paris, tror jeg.

Roma fordi hele byen oser av historie og er vår sivilasjons vugge, på mange måter. Veldig mye spennende historiske monumenter og kunst, det er vakkert over alt, gangavstand til det meste og dessuten nydelig mat. Få med deg en guidet tur i Peterkirken/Vatikanet og i Forum Romanum.

Firenze på grunn av kunst og arkitektur, hele byen er som et vakkert museum, men samtidig er det mye liv og røre og veldig bra shopping, særlig kunsthåndverk, skinnvarer og mote.

Barcelona fordi den ha mye kunst og kultur og i motsetning til de to foregående også er en moderne by - moderne og gammelt er side om side. En herlig blanding. God mat, livlig uteliv og en strand midt i byen er heller ikke minus.

Paris fordi den er... Paris 😊. Kjærlighetens hovedstad, dessuten fantastiske avenyer, monumenter, broer og museer. Og mye mote, selvfølgelig, og nydelig mat fra hele Frankrike og alle verdenshjørner.

Av de byene du nevner er det kun Paris jeg ikke har vært i :) Skal sjekke det ut :-)

Annonse

Nicklusheletida

Fint å få bereftet at det var deg, noe jeg var temmelig sikker på ;)

Hvis du ikke har vært i Paris, er det et veldig godt tips. 

Joda, så mange 50-åringer er det vel ikke her inne. Dette er jo et ufarlig innlegg og ingen krise, men nicket behøver ikke å stå under alt jeg skriver heller, selv om jeg forstår at dere faste kjenner meg igjen. Jeg kjenner igjen de faste anonyme jeg også :-)

Joda, så mange 50-åringer er det vel ikke her inne. Dette er jo et ufarlig innlegg og ingen krise, men nicket behøver ikke å stå under alt jeg skriver heller, selv om jeg forstår at dere faste kjenner meg igjen. Jeg kjenner igjen de faste anonyme jeg også :-)

Det tviler jeg på, vel.

Anonymkode: e4a10...31f

Nå skjønner jeg lite. Jeg krysset av for "skriv som anonym" Det funket ikke tydeligvis.

Hehe, jeg tenkte ikke at du var trådstarter da jeg så du kommenterte Paris. Ikke alltid nødvendig å oppklare ;)

Men om du ikke har vært i Paris er det absolutt et godt valg, ja nesten et must! :)

Endret av Xtra

Jeg er også glad i Paris!  Liker også Barcelona, Berlin og London. Ikke vært i Roma dessv.

Siden dette er om sommeren, så hadde jeg nok gått for ikke helt storby da - for eksempel Nice, Marbella, Palma, et sted i Kroatia -  altså et sted hvor strand og "det gode liv" kan kombineres uten for lang reisevei.

Kjæresten vil spandere en storbyferie i 50-års gave til meg til sommeren :wub::) En tur på 4-5 dager.

Han ber meg velge. Hva ville dere ha valgt og hvorfor ?

Anonymkode: 336b8...fd8

Hei!

Jeg ville valgt Yerevan i Armenia.

Fordi kristent vennligsinnet land, annerledes, gammel kultur, spennende plassering geografisk:-) m.m.

og utrolig billig også da:-)

Hei!

Jeg ville valgt Yerevan i Armenia.

Fordi kristent vennligsinnet land, annerledes, gammel kultur, spennende plassering geografisk:-) m.m.

og utrolig billig også da:-)

Yerevan høres spennende ut :)

Men for en langhelg er det veldig kjekt med direktefly, ellers går jo halve helgen med til reising. Antar det ikke går direkte fly dit?

Annonse

Yerevan høres spennende ut :)

Men for en langhelg er det veldig kjekt med direktefly, ellers går jo halve helgen med til reising. Antar det ikke går direkte fly dit?

Hei!

Nei gjør ikke det dessverre, men et så fantastisk land, så vakker natur, at har man 4-5 dager ville jeg valgt det:-)

Vennlige mennesker, Armenia ligger jo i Asia, men mennskene er som europeere, man merker at man har mye felles kultur.

Hei!

Nei gjør ikke det dessverre, men et så fantastisk land, så vakker natur, at har man 4-5 dager ville jeg valgt det:-)

Vennlige mennesker, Armenia ligger jo i Asia, men mennskene er som europeere, man merker at man har mye felles kultur.

Jeg gjorde et kjapt søk, og fant ut at det tar 10-13 timer flytid med stopp å komme seg dit. Ikke hva jeg ville valgt for en langhelg, selv om jeg veldig gjerne vil dra dit om jeg har litt mer tid.

Hehe.. jeg rakk også å tenke at det var deg, men så visste jeg jo at du "slår" meg med noen få måneder mht alder ;-)

Personlig ville jeg om sommeren unngått en storby der det kan bli veldig varmt, så Roma hadde vært utelukket for meg da. Paris er en herlig by :-) Fikk det i 49-årsgave faktisk, så jeg tør nesten ikke tenke på hva 50-årsgaven skal bli! Haha! (En pakke post-it-lapper kanskje? Hvem vet!) Gaven har dog ikke blitt iverksatt ennå, men jeg har vært i byen mange ganger før.

Nicklusheletida

Jeg er også glad i Paris!  Liker også Barcelona, Berlin og London. Ikke vært i Roma dessv.

Siden dette er om sommeren, så hadde jeg nok gått for ikke helt storby da - for eksempel Nice, Marbella, Palma, et sted i Kroatia -  altså et sted hvor strand og "det gode liv" kan kombineres uten for lang reisevei.

I Kroatia har jeg vært flere ganger. Eide leilighet der i mitt gamle ekteskap. Berlin og London og Nice har jeg også vært flere ganger :-) Føler meg nesten litt bereist nå :rolleyes:

Jeg tror kanskje at selv om jeg har vært i Barcelona, så lander jeg på det likevel. Det er fordi det var en jentetur og de jentene var jo så shoppinggale at jeg fikk sett for lite av byen :-) Tror det blir til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...