Gå til innhold

noe vokser ut bakerst i tannrekka!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg tenkte også på det. Tror du at den må oppereres bort fordi den ikke kommer frem? Jeg har tannlegeskrekk.

Har du hatt disse smertene lenge da? Kan jo hende den har begynt å røre på seg først nå og kommer greit frem. Jeksler kan være vonde å få frem fordi de har så bred og butt overflate og ikke bryter tannkjøttet så lett som små, spisse tenner, dessuten er voksent tannkjøtt hardere å trenge gjennom enn hos barn.

Blomsterfluen

Har du hatt disse smertene lenge da? Kan jo hende den har begynt å røre på seg først nå og kommer greit frem. Jeksler kan være vonde å få frem fordi de har så bred og butt overflate og ikke bryter tannkjøttet så lett som små, spisse tenner, dessuten er voksent tannkjøtt hardere å trenge gjennom enn hos barn.

jeg fikk ømheten i dag morges.

Frambrudd av visdomstenner kan ta lang tid.  Det kan være "aktivt" slik at man kjenner det en stund, og så gir det seg - og kanskje kjenner man det igjen flere måneder etter.

Om det må gjøres noe og eventuelt hva, kan bare en tannlege som ser på akkurat din munn svare på.  Noen har jo plass til visdomstennene og da kan det gå helt greit.  For andre er det ingen annen utvei enn å fjerne dem.  I sistnevnte tilfelle er det enklest hvis de er i overkjeven.

Annonse

jeg fikk ømheten i dag morges.

Litt ømhet i tannkjøttet i mellom er helt vanlig og ingen ting å bekymre seg for.

Jeg ville ikke begynt å tenke på visdomstenner og eventuelt tannlegebesøk før du har kjent dette over noe tid, f.eks. et par uker.

Blomsterfluen

Litt ømhet i tannkjøttet i mellom er helt vanlig og ingen ting å bekymre seg for.

Jeg ville ikke begynt å tenke på visdomstenner og eventuelt tannlegebesøk før du har kjent dette over noe tid, f.eks. et par uker.

ok. Men når jeb kjenner med fingen der så kjenner jeg at en tann er på vei ut.

ok. Men når jeb kjenner med fingen der så kjenner jeg at en tann er på vei ut.

Ja, da er det vel visdomstann da (om du ikke ha fått disse før ;) ), men det er jo ikke farlig. Får håpe den kommer rett og fint. Husk å pusse ekstra godt når tannen er på vei ut.

Det er veldig fort å få betennelse dersom det er en visdomstann på vei ut. Om det begynner å gjøre litt vondt så kan du skylle med Corsodyl en periode, til det går over. Enn så lenge er det ikke noe å dra til tannlegen for. Men om de andre tennene begynner å flytte på seg, eller det blir skikkelig betent der så bør tanna tas ut. Jeg gruet meg skikkelig da jeg måtte ta to visdomstenner, men det gikk helt greit. Og når man er kvitt dem så er man kvitt dem. Det tok mange år fra jeg begynte å kjenne den ene tanna og til jeg måtte ta den ut og det var fordi det ble skikkelig betennelse. Den tanna lå rart og hadde aldri kommet ordentlig ut på eget initiativ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...