Gå til innhold

Sambo og TV-titting turn off

Anbefalte innlegg

Min samboer sitter stort sett i sofaen fra 17 til sengetid 23 og ser på alt på TV. Dette innebærer Hotel Cæsar, 4 stjernes middag, alle sports-serier som Aamodt og Kjus, Best av de beste, Mesternes mester, Greys anatomy osv. (Cæsar er definitivt det verste) Jeg blir passiv sammen med han og sitter stort sett i min egen verden uten å gidde å følge med på alt som går kveldstid. Jeg ønsker heller å hå tur, spille spill, høre  musikk, lese osv. Hvordan få han til å skjønne at dette ikke er ok? 

Anonymkode: 3e227...3ab

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409770-sambo-og-tv-titting-turn-off/
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer sitter stort sett i sofaen fra 17 til sengetid 23 og ser på alt på TV. Dette innebærer Hotel Cæsar, 4 stjernes middag, alle sports-serier som Aamodt og Kjus, Best av de beste, Mesternes mester, Greys anatomy osv. (Cæsar er definitivt det verste) Jeg blir passiv sammen med han og sitter stort sett i min egen verden uten å gidde å følge med på alt som går kveldstid. Jeg ønsker heller å hå tur, spille spill, høre  musikk, lese osv. Hvordan få han til å skjønne at dette ikke er ok? 

Lev ditt eget liv du også. :) Gå tur, om du ikke vil gå alene som gå med en venninne eller en nabo. Ta på deg øretelefoner og hør på musikk. Stikk på kino. Les en bok. Begynn å tren på kveldstid, enten ute eller hjemme.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp ham.

Anonymkode: d5b59...57d

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette noe han har begynt med eller var han passiv allerede da dere ble sammen? Er han spesielt sliten eller kanskje deprimert? Om han har forandret seg bør det jo være mulighet for endring; har du forsøkt å få ham med deg på tur eller annet? 

Støtter ellers de andres forslag om at du må leve som du ønsker selv om han er passiv. Men det høres jo unektelig trist ut om dere ikke skal gjøer noe annet sammen enn å se på TV.

Jeg ville nok også blitt ganske lei om min samboer levde slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...