Gå til innhold

Modic 2 forandringer og behandling!


Mecka

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bare lurer på om det er andre som er eller har vært i min situasjon. Jeg har fått påvist prolapser og Modic 2 forandringer i ryggen på MR. Smertene er uutholdelige og jeg er avhengig av krykker for å komme meg utendørs. Smertene og verkingen sitter i venstre lyske og rompe,ellers i hele korsrygg. Stikker og verker noe enormt og kan innimellom minne om bekkenløsning og rier.

Legen har satt meg på en kur med antibiotika Amoxicillin Mylan 2250 gr i 100 dager for å se om det hjelper. I tillegg til dette er jeg helt avhengig av Paralgin forte og ro.....

Legger bare til at jeg er 36 år og ellers i god form;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Mecka skrev:

Hei. Jeg bare lurer på om det er andre som er eller har vært i min situasjon. Jeg har fått påvist prolapser og Modic 2 forandringer i ryggen på MR. Smertene er uutholdelige og jeg er avhengig av krykker for å komme meg utendørs. Smertene og verkingen sitter i venstre lyske og rompe,ellers i hele korsrygg. Stikker og verker noe enormt og kan innimellom minne om bekkenløsning og rier.

Legen har satt meg på en kur med antibiotika Amoxicillin Mylan 2250 gr i 100 dager for å se om det hjelper. I tillegg til dette er jeg helt avhengig av Paralgin forte og ro.....

Legger bare til at jeg er 36 år og ellers i god form;-) 

Hvor lenge har du vært dårlig? Den gangen min rygg var på sitt verste, så snakket man ikke om Modic2. Men jeg har mye erfaring med prolapser og nevrogene smerter i bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette startet før jul og ble bare værre og værre.  Før har nervesmertene og verkingen nedover i bena gått over,men ikke denne gangen. Fikk haste MR og da fant de dette. Prolapsene jeg har hatt før hadde også vokst siden sist jeg tok MR for to år siden.  Da også var det Modic 2 forandringer men uten symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei startet opp med antibiotika om fredagen og med de smertene jeg har nå kan jeg ikke bedrive noen form for aktivitet for klarer såvidt å gå en runde på butikken og det med krykker 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mecka skrev:

Nei startet opp med antibiotika om fredagen og med de smertene jeg har nå kan jeg ikke bedrive noen form for aktivitet for klarer såvidt å gå en runde på butikken og det med krykker 😔

Det jeg lærte, var at man uansett måtte i gang med noe tilpasset aktivitet. Jeg gikk også på krykker (gjorde faktisk det i flere år), men startet med forsiktige bevegelser i varmtvannsbassseng samt noen miniøvelser hos fysio. Også måtte jeg gå tur sammen med krykkene mine hver dag - fikk beskjed om å øke turene med et par minutter i uka i begynnelsen. Nevrologen sa til meg at det for meg var "farlig godt å ligge" - siden jeg kunne bli relativt smertefri i noen få posisjoner liggende, mens alt annet gjorde vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Prolapser har mekanisk opphav. Jeg finner vanligvis at mine klienter med korsryggproblemer og prolapser har en endret bekkenstilling, i posterior rotasjon. Hvorvidt dette vil løse modicsmertene (om smertene i det heletatt stammer fra modic-forandringene) kan jeg ikke svare på, men korreksjon av bekkenstilling vil i min erfaring nesten alltid løse prolapssmertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...