Gå til innhold

nupp


Gjest mozo

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer ganske enkelt på om jeg er allergisk mot noe. Har alltid hatt nuppete hud. Tror ikke det er cellulitter, men heller en form for konstant allergi. Det klør sjelden, men det ser veldig rødt ut og klumpete.

Dette har jeg på legger og lår samt armene. Magen og ryggen er de eneste områdene som ikke blir angrepet.

Har testet meg for diverse, og har funnet ut småting som feks. sitrusfrukter og støv.

Kan det være noe annet? Hudsykdom? I og med at det ikke klør?

Et annet problem jeg har, er at jeg får skjolder på ryggen når jeg soler med. Det virker som om noen områder ganske enkelt er hvite. De blir gradvis brune de og, men mye senere. Vet noen hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Doktor Online, Redaksjonen

Kjære mozo

Det du beskriver høres mer ut som en overømfindtlighetsreaksjon i huden og ikke egentlig en allergi. Men det er vanskelig å si uten å ha sett nærmere på huden din. Det beste ville være om du kunne få en henviusning til en hudlege som kunne foreta en vurdering. Sitrusfrukter virker ofte direkte irriterende på huden uten at det egentlig er en sitrusallergi. Problemene dine med skjolder i huden når du soler deg er ikke uvanlig og har mer med huden å gjøre enn med allergi. Det ser ikke ut til at soling gjør dette verre, snarere tvert i mot. Snakk med en lege om det - det er ikke farlig, men selvfølgelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...