Gå til innhold

Oppgaverelatert spørsmål - student

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt i vater for tiden, men prøver å få unna de tingene jeg skal. Jeg er innmeldt som student på Høyskolen i et fag nå i vår, for å få noen nye input utenom jobb. Faget innebærer at det må leveres inn noen arbeidskrav man må få godkjent for å kunne ta eksamen. Jeg har ikke klart å få gjort dette skikkelig denne uken jeg har hatt på det, og har egentlig et veldig dårlig produkt. Jeg er redd jeg ikke får det så mye bedre på den korte tiden jeg har igjen, og lurer på hva det riktigste er å gjøre. Jeg vil ikke utsette de som må rette oppgavene for en elendig og dårlig oppgave, men er det bedre å trekke seg fra hele faget? Jeg skal klare å bli bedre forberedt til eksamen, men akkurat nå er ikke hjernen min slik den skal hele tiden :(

Anonymkode: 6a4da...7b1

Fortsetter under...

Hva hvis den ikke en gang er middelmådig da? Er det rettferdig overfor de som må rette oppgaven å skulle levere inn når jeg ikke har hodet helt på plass akkurat nå?

Jeg taper ikke noe på det å levere, men jeg synes kanskje det er litt frekt overfor den som må bruke tid på å lese mine oppgaver?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis den ikke en gang er middelmådig da? Er det rettferdig overfor de som må rette oppgaven å skulle levere inn når jeg ikke har hodet helt på plass akkurat nå?

Jeg taper ikke noe på det å levere, men jeg synes kanskje det er litt frekt overfor den som må bruke tid på å lese mine oppgaver?

Du studerer vel ikke for å underholde (eller imponere) sensorer? ;) I såfall må du snarest endre fokus. Du studerer selvfølgelig for å tilegne deg faglige ferdigheter som du trenger i en fremtidig jobb, og det å studere innebærer blant annet å levere oppgaver etter en tidsplan, uansett om de er gjennomarbeidet eller ei. :)

Annonse

Nei, jeg studerer ikke for å underholde sensor. Jeg er allerede i full jobb, så jeg tar vel fag for å tilegne meg mer kunnskap, som jeg kan bruke i arbeidet mitt (selv om det ikke er direkte relevant). Jeg kunne slik sett trukket meg fra faget uten at det ville få noen betydning for meg knyttet til hva jeg skal gjøre resten av året. Likevel har jeg lyst til å kunne jobbe med dette faget når jeg får hodet litt mer på plass, men jeg er redd det er dårlig gjort overfor de som retter oppgaver...? 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg studerer ikke for å underholde sensor. Jeg er allerede i full jobb, så jeg tar vel fag for å tilegne meg mer kunnskap, som jeg kan bruke i arbeidet mitt (selv om det ikke er direkte relevant). Jeg kunne slik sett trukket meg fra faget uten at det ville få noen betydning for meg knyttet til hva jeg skal gjøre resten av året. Likevel har jeg lyst til å kunne jobbe med dette faget når jeg får hodet litt mer på plass, men jeg er redd det er dårlig gjort overfor de som retter oppgaver...? 

Jeg har jobbet på universitetet selv, og vi tenker ikke som du frykter. Vi forsøker så langt vi kan å vurdere leveransen, uavhengig av årsakene til at besvarelsen er sånn eller sånn. Vi syns det er dummere når noen lar være å fullføre eller dropper å følge opplegget etter oppstart, fordi det ikke er mulig å erstatte avhoppere midt i semestret. For studiestedet er det viktig å få flest mulig gjennom på normert tid.

Endret av Kayia
8 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg har jobbet på universitetet selv, og vi tenker ikke som du frykter. Vi forsøker så langt vi kan å vurdere leveransen, uavhengig av årsakene til at besvarelsen er sånn eller sånn. Vi syns det er dummere når noen lar være å fullføre eller dropper å følge opplegget etter oppstart, fordi det ikke er mulig å erstatte avhoppere midt i semestret. For studiestedet er det viktig å få flest mulig gjennom på normert tid.

Det var litt beroligende, takk :) Jeg mener på ingen måte at årsakene til at besvarelsen er dårlig skal ha noen ting å si. Jeg har full forståelse for det dersom oppgavene ikke er gode nok faglig og at de dermed ikke godkjennes. 

Jeg har valgt å binde meg til dette, og ønsker å lære. Jeg får vel bare fortsette å jobbe i kveld og så levere det jeg har fått ned på papiret. Jeg liker ikke gi fra meg arbeid som jeg vet at er dårlig.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt beroligende, takk :) Jeg mener på ingen måte at årsakene til at besvarelsen er dårlig skal ha noen ting å si. Jeg har full forståelse for det dersom oppgavene ikke er gode nok faglig og at de dermed ikke godkjennes. 

Jeg har valgt å binde meg til dette, og ønsker å lære. Jeg får vel bare fortsette å jobbe i kveld og så levere det jeg har fått ned på papiret. Jeg liker ikke gi fra meg arbeid som jeg vet at er dårlig.

Ta til deg rådene fra Laban og Kayia. Du gjør ingenting ikke flerfoldige andre studenter har gjort før deg. I blant kommer livet i veien for å legge ned det arbeidet oppgaven krever, gjør så godt du kan og lever. Jeg tror nok også den opplevelsen du har av dette "dårlige" arbeidet kan ha noe med din nåværende tilstand å gjøre, du fremstår deprimert. Husk å trekke pusten, - og ta godt vare på deg selv.

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker

Tusen takk til alle som hjalp meg med å bestemme meg for å levere, selv om jeg ikke hadde jobbet godt nok. Det gikk bra, selv om jeg ikke forstår hvordan. Det virker ikke som de syntes jeg gjorde meg til latter....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...