Gå til innhold

Bipolar med rusproblemer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Vært innlagt på avrusning siden lørdag nå.. Og søvn blir bare mindre og mindre. Jeg vet ingen tror meg når jeg sier jeg bruker cannabis som medisin. Og at det fortsatt bare har status som et rusmiddel...

Men jeg savner det, og jeg blir dårligere. Og jeg slutter sove. Jeg har bipolar 1 og ADD. Bivirkning av og slutte og røyke? Ja, absolutt! det vet jeg kan skje. Men jeg vet også jeg har søvnproblemer selv om jeg ikke røyker! Til tider store søvnproblemer! Og var 5 år rusfri, og det hjalp ingen verdens ting..

Jeg har tilgang på vallergan og stilnoct her. Vallargan gir en kunstig søvn med intense mareritt hele natta. Og blir like sliten av å ikke sove egentlig. Stilnoct gir meg bare noen få timer søvn. Resten av tiden ligger jeg bare vrir meg i en slags halv våken tilstand. Og jeg våkner opp hele tida. Seroquel tør jeg aldri bruke igjen! Jeg lå på kjøkkengulvet i evigheter og klarte ikke reise meg opp, for jeg besvimte hele tiden. Mens hjerte dundra, jeg frykta for livet mitt da. Mobilen lå på soverommet og jeg måtte krabbe tilbake, så nei ellers takk! Jeg veit den kan slå ut en elefant. Men den er farlig, samme som zyprexa. Og syns reseptblokka sitter for løst hos leger til tider.

Eli Lilly ble jo saksøkt for 1,42 millioner dollar pga. zyprexa er farlig! Men den gis ut som ingen ting har skjedd. Jeg vil rett og slett ikke ha mer medisiner. For jeg har så dårlig erfaring. Og jeg har prøvd masse.. Alt står på bloggen min egentlig.

Ingen leger krangler på jeg må sove, hvorfor ikke bruke det som virker for meg? Og mange andre? Som gir meg gode drømmer og 7-10 timer søvn om jeg vil, og våkner med et smil?? Men vi skal prøve Phenergan i kveld. Så får vi se om det funker bedre uten mareritt...

Jeg veit det er kontroversielt det jeg skriver! Men sånn jeg ser det har jeg ingen ting og tape, men alt og vinne! Jeg har prøvd legenes virkemiddel og behandling har vært i psykiatrien siden jeg var 18 år, er nå 31..

Og jeg har prøvd min egen vei. Og jeg kan sitte resten av kvelden å fortelle om hvor mye bedre livet mitt blir, da jeg bytta over til en naturlig medisin. Jeg har også vært hos en Nederlansk psykiater, han kan hjelpe med Bedrocan. Men det koster minst 10 000 i mnd. og tar 3-4 dager i Amsterdam hver eneste måned.. Akkurat det siste høres ikke ille ut!

Men hvordan skal jeg klare skaffe 10 000 i mnd? Det er ikke gjennomførbart! Ikke så lenge jeg går på NAV hvertfall... Og så lenge jeg ikke fungerer så kommer jeg heller ikke ut av NAV.. Et catch 22...

Saken er at jeg kan gå i månedsvis og aldri bli uthvilt. Eller jeg kan røyke. Være kriminell eller søvnløs er spørsmålet.. Og for meg er ikke det et vanskelig spørsmål. For ingen ting har fått meg til og sove bedre på mange år! Ingen ting har løfta meg opp bedre, og ingen ting har virket bedre. Eneste bivirkning som er plagsom er politiet. Og bøter og fengsel.

Psykose fare med cannabis? Prøv søvnløshet..! Prøv være så sliten at verden forandres, alt føles som det går fort, men i slowmotion. Lyder blir hul ekko. Skarpe lyder skjærer gjennom hue på deg... Er ikke der ennå. Har bare vært to dager nå med elendig søvn her på sykehuset.. Men jeg blir her ut tida mi. Jeg må bare holde meg på rommet. For støyet ute i avdelinga skjærer i hodet på meg. Men jeg slapper fint av her på rommet.

Hva skal til for og få medisinsk marijuana i Norge i dag? Jeg er faktisk desperat, for jeg har prøvd alt som er nesten. Og ingen ting målte seg med den effekten cannabis ga meg, med kombinasjon av masse trening også såklart! Men hadde ikke klart trent uten den andre.

jeg er redd for legemidler nå, har fått stygge bivirkninger. Fikk leversvikt av lamicthal. Og ble utredet for MS, men de symptomene ble borte da jeg endelig fikk rista av meg venlafaxin for noen år siden. 

Når cannabis har så mange gode virkeområder, og det begynner komme forskning selv om den henger etter. Det har jo mikroskopiske bivirkninger. Hvorfor har ikke det kommet mer til Norge? For jeg syns det er tull og snakke om farene med cannabis, når reseptblokka sitter så løst hos leger. Og vanskelig og ta det seriøst. Men det er nå min mening! 

Men alle som vil lese om hverdagen til en psykiatrisk pasient finner bloggen min på Google. Samme nick som jeg har her :)

ha en fin dag, og håper på svar.. For jeg virkelig lurer!

hilsen bpb84

Skrevet

Cannabis kan nok brukes som medisin ved mange sykdommer, men det vil alltid være kjent som stoffer med stort misbrukspotensiale. Det er ingen grunn til at man skal bruke cannabis med mindre man trenger det f.eks. i forbindelse med å lindre MS eller dempe kvalme ved cellegiftsbehandling. Et helt annet spørsmål er hva som er god narkotikapolitikk; "war on drugs" eller legalisering. Jeg mener det bør være helse (og samfunnsinnvirkninger) relatert til det enkelte rusmiddel som avgjør dette, ikke moralske prinsipper. Se litt praktisk på situasjonen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jobbe og bo i Amsterdam?

Anonymkode: 09dd6...16c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...