pelsdott Skrevet 4. mars 2016 Skrevet 4. mars 2016 Hei! Jeg vurderer å bli psykolog. Men lurer litt på hvordan det er å være psykolog! Og ønsker å høre hva pasienter forventer av en psykolog.. Vet ikke om dette er riktig forum, men jeg prøver likevel. Er det lange dager? Er det lett å bli veldig påvirka av å høre på mange vonde historier? Hvor mange pasienter har en psykolog? Er det lett å få jobb? Hva om en pasient forventer fysisk kontakt, i form av klem osv? Er det lov? Og hva definerer en god psykolog? Tenker på pasientene sine forventninger og hva de mener. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 Skrevet 4. mars 2016 7 timer siden, pelsdott skrev: Hei! Jeg vurderer å bli psykolog. Men lurer litt på hvordan det er å være psykolog! Og ønsker å høre hva pasienter forventer av en psykolog.. Vet ikke om dette er riktig forum, men jeg prøver likevel. Er det lange dager? Er det lett å bli veldig påvirka av å høre på mange vonde historier? Hvor mange pasienter har en psykolog? Er det lett å få jobb? Hva om en pasient forventer fysisk kontakt, i form av klem osv? Er det lov? Og hva definerer en god psykolog? Tenker på pasientene sine forventninger og hva de mener. Jeg er ikke psykolog, men har gått til flere i mange år. Det jeg forventer av en psykolog er at h*n skal være profesjonell, men likevel klare å skape en god relasjon til meg. Være empatisk og lett å åpne seg for. En må kjenne at h*n bryr seg. Deretter ønsker jeg meg en person som er faglig dyktig og ikke låst i én spesiell retning/metode, men ser an hver pasient og tilpasser seg etter det. Jeg forventer også at psykologen har en plan med det h*n gjør og formidler denne til meg. Psykologen må også være forberedt til timene vi har og virke engasjert. Jeg synes også det er viktig å av og til ha noen metadiskusjoner, og psykologen bør være åpen for kritikk. Evaluering av behandlingen bør være en selvfølge, gjerne skriftlig, slik f.eks lærere vurderes i mange fylker. Anonymkode: 02524...e75 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.