Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den 21. mars 2016 at 17.52, Nicklusheletida skrev:

Kjenner igjen dette med at det er litt stressende å ha to hjem. Det er som regel jeg som pakker ned og pakker ut hver uke, da han har større plass enn meg, men fordelen er at jeg få komme til ferdig middag på fredager :-)

Vi har ingen fast ordning mht hvor vi er hen - avtales ad hoc, og er mest hos meg pga at jeg har min sønn der nesten hele tiden. Men innimellom har han ferie-hjemvendende barn og også litt deilig å være alene også. Det funker jo greit, men er klart at det går med mye tid til forflytning og at en av oss ikke er der man har tingene sine :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689454
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
6 timer siden, morsan skrev:

Vi har ingen fast ordning mht hvor vi er hen - avtales ad hoc, og er mest hos meg pga at jeg har min sønn der nesten hele tiden. Men innimellom har han ferie-hjemvendende barn og også litt deilig å være alene også. Det funker jo greit, men er klart at det går med mye tid til forflytning og at en av oss ikke er der man har tingene sine :-)

Vi er sammen hver helg, men jeg bor hos han annen hver helg. Noen ganger oftere. Hvis sønnen hans skal bort, er det plass til yngstejenta mi hos han og dermed blir det litt oftere. Jeg reiser også rett til han etter jobben på tirsdager og blir der til onsdag, hvis ikke det foregår noe med yngstejenta jeg må bli med på. Det hender han bor hos meg i helgene også, men vi foretrekker begge å bo hos han. Han har bredere og bedre seng :-)

Men jeg må ordne meg en løsning nå, så jeg slipper å pakke så mye. Jeg har tenkt at han skal få lov til å kjøpe en kommode til meg som skal stå på soverommet. Litt mettet på koffertlivet nå :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689517
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Dorthe skrev:

Nå husket jeg plutselig hvorfor samboer flyttet inn til meg etter et år ;)
Men da visste jeg helt klart at minstemann likte ham og trivdes med ham.

Vi har vært sammen i 2,5 år nå og vi blir nok særboere i et par år til fortsatt, men det føles mer og mer merkelig å gå hvert til vårt, spesielt etter ferier. Jeg liker ikke å være alene etter feriene.Da har jeg blitt så vant til å ha han der og avskjeden blir trist. Mange trives godt alene. Det gjør ikke jeg, men jeg venner meg til det igjen når det han gått noen dager. Vi bor ikke lenger unna hverandre enn at jeg kan ta en kveldstur opp til han, men det blir det ikke til at jeg gjør. Kveldene går veldig fort. Etter middgaslaging, litt husarbeid og trening er det plutselig leggetid.

Ungdommene mine liker han godt, men jeg tror likevel det er riktig å bruke lang tid for oss. Når man har vært gift så lenge som meg er det ikke bare å ta inn en ny samboer sånn uten videre. Vi skal alle kjenne hverandre svært godt før jeg gjør det :) Jeg tror yngstejenta hadde vært klar for det nå, men jeg ønsker at de voksne barna mine også skal kjenne han godt først, slik at de føler at de kommer hjem når de kommer hjem på besøk om du skjønner :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689520
Del på andre sider

7 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Vi har vært sammen i 2,5 år nå og vi blir nok særboere i et par år til fortsatt, men det føles mer og mer merkelig å gå hvert til vårt, spesielt etter ferier. Jeg liker ikke å være alene etter feriene.Da har jeg blitt så vant til å ha han der og avskjeden blir trist. Mange trives godt alene. Det gjør ikke jeg, men jeg venner meg til det igjen når det han gått noen dager. Vi bor ikke lenger unna hverandre enn at jeg kan ta en kveldstur opp til han, men det blir det ikke til at jeg gjør. Kveldene går veldig fort. Etter middgaslaging, litt husarbeid og trening er det plutselig leggetid.

Ungdommene mine liker han godt, men jeg tror likevel det er riktig å bruke lang tid for oss. Når man har vært gift så lenge som meg er det ikke bare å ta inn en ny samboer sånn uten videre. Vi skal alle kjenne hverandre svært godt før jeg gjør det :) Jeg tror yngstejenta hadde vært klar for det nå, men jeg ønsker at de voksne barna mine også skal kjenne han godt først, slik at de føler at de kommer hjem når de kommer hjem på besøk om du skjønner :-)

Jeg hadde vært alene mange flere år enn deg.  Og før han flyttet inn så skjønte jeg at dattera mi også trivdes veldig godt med ham, hun var jo så voksen at hun hadde sin egen samboer som hun hadde flyttet sammen med rett før vi traff hverandre.  Alt lå liksom bare klart.  Og nå skal jeg bli mormor også og han blir helt klart bestefar siden hun ikke har noen kontakt med sin egen far og ikke engang husker ham.
Jeg er sikker på at jeg har funnet verdens beste mann som er snill med både ungene og meg.  Og jeg hadde virkelig ingen planer om å treffe en ny mann da jeg traff ham og skulle jeg treffe noen så skulle vi i hvert fall ikke bo sammen ;). Sånn kan det gå, trodde ikke jeg skulle skifte mening så fort.  Nå har han jo sluttet å jobbe også og du vet jo hvor vi er halve året.  Og det er fantastisk deilig.  AFP er en fin ting når man har jobbet i alle år :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689636
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
6 timer siden, Dorthe skrev:

Jeg hadde vært alene mange flere år enn deg.  Og før han flyttet inn så skjønte jeg at dattera mi også trivdes veldig godt med ham, hun var jo så voksen at hun hadde sin egen samboer som hun hadde flyttet sammen med rett før vi traff hverandre.  Alt lå liksom bare klart.  Og nå skal jeg bli mormor også og han blir helt klart bestefar siden hun ikke har noen kontakt med sin egen far og ikke engang husker ham.
Jeg er sikker på at jeg har funnet verdens beste mann som er snill med både ungene og meg.  Og jeg hadde virkelig ingen planer om å treffe en ny mann da jeg traff ham og skulle jeg treffe noen så skulle vi i hvert fall ikke bo sammen ;). Sånn kan det gå, trodde ikke jeg skulle skifte mening så fort.  Nå har han jo sluttet å jobbe også og du vet jo hvor vi er halve året.  Og det er fantastisk deilig.  AFP er en fin ting når man har jobbet i alle år :D

Så herlig å høre at du har det så fint, Dorthe!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689658
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, Dorthe skrev:

Oj, gratulerer så mye Dorthe og det er ikke vanskelig å se at du har det bra :-) Jeg er også 100% sikker på at jeg har funnet han jeg har lyst til å dele resten av livet med og det er en deilig følelse å være helt uten tvil :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689660
Del på andre sider

16 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, når jeg skrev 'godt å være alene' over så mente jeg alene oss to, uten tenåringer i huset ;-) Det går jo helt fint det også selvsagt, men man blir jo litt friere uten. Vi bor på hver vår side av byen, så ikke så aktuelt med kveldsturer, men jeg kjenner også på det du skriver om at det er kjipt å være alene etter lang tid sammen. Nettopp pga avstanden osv blir det ikke til at vi treffes en kveld dersom en av oss har en annen avtale etter jobb, jobber sent el lign, mens dersom vi hadde bodd sammen hadde man jo likevel sett hverandre ved sengetid og neste morgen.

Og dette med de store, utflyttede barna: Jeg er jo ikke der ennå, men jeg kjenner litt på dette hvordan det vil være å flytte til en annen bolig som min sønn ikke har bodd i - vil han føle seg hjemme når han kommer på besøk? Jeg er nok preget av at mitt barndomshjem fortsatt er i behold og at jeg alltid har kunnet dra "hjem til mor" der, selv om hun forlengst har ny partner etter at faren min døde. Men jeg kjenner mange, både med og uten skilte foreldre, hvor barndsomhjemmene for lengst er saga blott og som ikke har problemer med å føle seg hjemme dit de kommer...

Endret av morsan
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689669
Del på andre sider

8 timer siden, Dorthe skrev:

Så deilig å høre at du har det så bra! :) Og gratulerer som kommende mormor! det blir stas!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689671
Del på andre sider

53 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Tusen takk til dere.  Dette er kjempestas, jeg gleder meg masse, men det er mange mnd til.  Jeg er sånn dum mormor med både melkespreng og vondt i hodet :wub:. Hvorfor har ingen fortalt meg det?  Men har snakket med andre som sier at det er ikke uvanlig og jeg husker faren til minstemann både var kvalm og la på seg B)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689812
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Dorthe skrev:

Tusen takk til dere.  Dette er kjempestas, jeg gleder meg masse, men det er mange mnd til.  Jeg er sånn dum mormor med både melkespreng og vondt i hodet :wub:. Hvorfor har ingen fortalt meg det?  Men har snakket med andre som sier at det er ikke uvanlig og jeg husker faren til minstemann både var kvalm og la på seg B)

Mannfolk asså ! :huh:

Jeg kunne aldri ha noenting jeg uten at min x også hadde det. Hadde jeg vondt i hodet, svarte han : - Har du også det ? Eller vondt i magen.- Har du også det ?

Men han tok kaka den gangen jeg mente jeg hadde fått bekkenløsning som høygravid.  Jeg:- Tror jeg har fått bekkenløsning jeg.  Han: - Har du også det ? Glemmer det aldri. Han var dønn alvorlig :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410516-p%C3%A5sken/page/6/#findComment-3689820
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...