Gå til innhold

Sover du naken?

Anbefalte innlegg

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det gjør ikke jeg. Men husker ei venninne skulle sove hos tanten sin da hun var liten, de skulle sove i samme seng. Hun oppdaget at tanten ikke hadde truse på og lurte på hvorfor, "Jeg må jo lufte pompen" sa hun. Det var nå litt drøyt å sove naken med et barn i sengen, men det var vel naturlig for henne sikkert. 

Jeg sover naken fordi jeg synes det er mest behagelig. Jeg dusjer minst en gang pr. dag, så er sjelden særlig skitten.

Laken byttes ca. ukentlig og dynetrekk og putevar ca. annenhver uke. Undertøy (i hvertfall buksedelen) byttes daglig.

Og nei, Madelenemie, jeg er ikke veldig urenslig ;).

Fortsetter under...

26 minutter siden, Madelenemie skrev:

Man skal bytte undertøy hver dag, og man skal bruke pysj, hvis ikke man bytter sengetøy hver dag, evt er i krig.

Det trenger ikke være mer urenslig å sove i en trøye man har brukt én dag (til vanlige aktiviteter som ikke medfører svette), enn å sove i en pysj som har vært brukt i flere netter.  Dere bytter vel ikke pysj alle sammen hver dag?

Å sove uten pysjbukse (men med underbukse) trenger heller ikke være urenslig når det handler om voksne mennesker som har hatt på seg bukser hele dagen, ikke svettet uten å dusje etterpå, og ikke vært med på noen aktiviteter som gjør at man blir skitten på beina eller føttene. 

påskelilje
31 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok,

uvesentlig hva du syns, du er urenslig,

Man skal bytte undertøy hver dag, og man skal bruke pysj, hvis ikke man bytter sengetøy hver dag, evt er i krig.

Er man i krig, gjelder andre prinsipper, dette pga av at omstendighetene umuliggjør normal hygiene, da er man unnskyldt, og det skyldes ikke sløvhet, latskap og unnasluntring.

Nå er du veldig firkantet ;-)

Jeg er enig i at underbukse skal byttes hver dag, etter at en har dusjet/badet eller vasket seg. BH-en bruker jeg som regel mange dager i strekk (har ikke så mange, og det er alltid et par på vask). Om vinteren ligger jeg i t-skjorte og pyamasbukse, men nå har jeg akkurat droppet pyamasbuksa, og ligger da i t-skjorte og truse. Om sommeren når det er enda varmere, ligger jeg ofte i bare truse, og det kan hende at jeg ligger helt naken også, men det er ikke så ofte.

Jeg slenger opp dynene, slik at laken og dyne blir luftet, og som regel ligger de slik til kvelden. I går hang jeg dem ut på verandaen i mange timer, og da var det deilig vårluft i senga da jeg la meg :-)

Alle tre ungene mine sover som regel bare i trusa, av og til med en t-skjorte. Jeg synes ikke de er urenslige.

Jeg bytter sengetøy annenhver uke.

Madelenemie
5 minutter siden, laban skrev:

Det trenger ikke være mer urenslig å sove i en trøye man har brukt én dag (til vanlige aktiviteter som ikke medfører svette), enn å sove i en pysj som har vært brukt i flere netter.  Dere bytter vel ikke pysj alle sammen hver dag?

Å sove uten pysjbukse (men med underbukse) trenger heller ikke være urenslig når det handler om voksne mennesker som har hatt på seg bukser hele dagen, ikke svettet uten å dusje etterpå, og ikke vært med på noen aktiviteter som gjør at man blir skitten på beina eller føttene. 

ok og nei vel,

saken er at det fins regler, og at jeg følger de jeg kjenner til og forstår.

i vertfall følger jeg reglene helt til jeg glemmer meg.

Jeg er avstandsforelsket i en  mann, det er det jeg tenker på nå,

Han har asperger syndrom og liker ikke meg, men jeg liker han:-(

Jeg tror ikke han liker damer egentlig:-( vet ikke sikkert, men jeg tror ikke han liker meg.

påskelilje
1 minutt siden, Madelenemie skrev:

ok og nei vel,

saken er at det fins regler, og at jeg følger de jeg kjenner til og forstår.

i vertfall følger jeg reglene helt til jeg glemmer meg.

Jeg er avstandsforelsket i en  mann, det er det jeg tenker på nå,

Han har asperger syndrom og liker ikke meg, men jeg liker han:-(

Jeg tror ikke han liker damer egentlig:-( vet ikke sikkert, men jeg tror ikke han liker meg.

Kjære deg, ikke begynn å tenk på en annen mann nå.... Nå må du lande etter alt du har vært med på de siste ukene - ikke kompliser livet ditt ytterligere med å blande inn en avstandsforelskelse! Nå ble jeg litt oppgitt, kjenner jeg...!

Madelenemie
13 minutter siden, laban skrev:

ok!!

Men da vet ikke du om reglene!

Jeg har fått reglene, og jeg følger dem!

Unntatt det med å bytte bukser og skjorter men de følge jeg også nå pga av Lillemus!!

Jeg bruker krøllete bluser:-( fordi jeg bytter dem akkurat som Lillemus skrev og jeg bytter bukser  to ganger i uken, og bruker truseinnlegg!

Annonse

ok!!

Unntatt det med å bytte bukser og skjorter men de følge jeg også nå pga av Lillemus!!

Jeg bruker krøllete bluser:-( fordi jeg bytter dem akkurat som Lillemus skrev og jeg bytter bukser  to ganger i uken, og bruker truseinnlegg!

Det er fint at du har regler som gjør det enklere for deg, men det betyr ikke at reglene er allmengyldige,

AnonymBruker

ok!!

Så firkanta du er.. :rolleyes:

Selv om det i ditt hode er vanlig å sove med pysj, og at alle de som ikke gjør det er urenslige så betyr ikke det at at andre mener det samme som deg.

For det andre så er det faktisk vanlig for tenåringsgutter å sove med bare underdel..

Anonymkode: 9f7c3...c7e

Madelenemie
3 minutter siden, påskelilje skrev:

Kjære deg, ikke begynn å tenk på en annen mann nå.... Nå må du lande etter alt du har vært med på de siste ukene - ikke kompliser livet ditt ytterligere med å blande inn en avstandsforelskelse! Nå ble jeg litt oppgitt, kjenner jeg...!

ok,

men det er en mann på dol,

Jeg har likt han lenge:-(

Men siden han ikke liker meg så går det bra, ikke bli oppgitt:)

3 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok!!

Det finnes ingen regler for hvor ofte man skal bytte klær. I følge deg er jeg skikkelig urenslig, men nå er jo jeg i evig krig også da (i krig mot meg selv) så da er det vel greit å være "urenslig".

Om vinteren sover jeg i pysjbukse og ulltrøye. På varme sommerdager har jeg bare truse. Dusjer og skifter undertøy ca annen hver dag. 

påskelilje
3 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok,

men det er en mann på dol,

Jeg har likt han lenge:-(

Men siden han ikke liker meg så går det bra, ikke bli oppgitt:)

OK.

Tilbake til det tråden handler om: Jeg synes ikke du skal mase/stresse/si til de av barna dine som ønsker å sove i bare trusa, at det er urenslig. Det er veldig bra at du har gitt dem gode rutiner med dusjing/vask og rene klær - men det er veldig vanlig å sove kun i trusa, evt i truse+t-skjorte, uten å være urenslig.

Sove naken det gjør jeg bare ikke. Det er ekkelt. Jeg har kankje gjort det 2 ganger i hele mitt liv. Selv når jeg har vært i forhold, så har jeg etter sex, kledd på meg før jeg sovner. Jeg er i det hele tatt svært lite glad i å være naken. På vinteren sover jeg med sokker, joggebukse og t-skjorte. På varme sommerdager kun med boxer. Med slik være som det er nå,så blir det boxer,sokker og t-skjorte.

Annonse

Madelenemie
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så firkanta du er.. :rolleyes:

Selv om det i ditt hode er vanlig å sove med pysj, og at alle de som ikke gjør det er urenslige så betyr ikke det at at andre mener det samme som deg.

For det andre så er det faktisk vanlig for tenåringsgutter å sove med bare underdel..

Anonymkode: 9f7c3...c7e

Ok,

men jeg har kommet med rene pysjer inn til barnas overnattingsvenner, da det faktisk er viktig for meg at reglene følges.

Jeg vet de liker sove i undertøy, men jeg syns det går an å sove mer i følge reglene.

Når min datter bad meg gå, da gikk jeg, fordi hun er veldig bestemt, hun sier det på en måte som ikke levner tvil jeg føler det som om jeg skal gå, eller bli skutt. (dette er ikke snakk om at jeg blir skutt/drept, men at jeg i følge min datter ikke forstår sosiale regler. (faktisk forstår jeg snart reglene bedre enn henne, jeg har informasjonen fra flere sider, hun har den fra sitt eget ståsted) 

Men pga av ord og formidlingsevne/styrke, viker jeg unna, jeg ønsker ikke ufred men fred.

påskelilje
5 minutter siden, Trine skrev:

Det finnes ingen regler for hvor ofte man skal bytte klær. I følge deg er jeg skikkelig urenslig, men nå er jo jeg i evig krig også da (i krig mot meg selv) så da er det vel greit å være "urenslig".

Om vinteren sover jeg i pysjbukse og ulltrøye. På varme sommerdager har jeg bare truse. Dusjer og skifter undertøy ca annen hver dag. 

Jeg sover også i ulltrøye når det er på det kaldeste. Mannen min sover i ull i mange måneder, sønnen min også forresten.

påskelilje

Ok,

men jeg har kommet med rene pysjer inn til barnas overnattingsvenner, da det faktisk er viktig for meg at reglene følges.

Jeg vet de liker sove i undertøy, men jeg syns det går an å sove mer i følge reglene.

Når min datter bad meg gå, da gikk jeg, fordi hun er veldig bestemt, hun sier det på en måte som ikke levner tvil jeg føler det som om jeg skal gå, eller bli skutt. (dette er ikke snakk om at jeg blir skutt/drept, men at jeg i følge min datter ikke forstår sosiale regler. (faktisk forstår jeg snart reglene bedre enn henne, jeg har informasjonen fra flere sider, hun har den fra sitt eget ståsted) 

Men pga av ord og formidlingsevne/styrke, viker jeg unna, jeg ønsker ikke ufred men fred.

Jeg synes ikke du skal blande deg inn i hva hennes venner har på seg når de overnatter hos dere. Du kan vel bare vaske sengetøyet etterpå/evt at de har med eget sengetøy?

15 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok!!

Det er nok enklere for meg å bruke litt skjønn på slike ting, enn det er for deg.

Jeg sov i pysjamas så lenge jeg bodde hos foreldrene mine (og en god stund mens jeg bodde alene også).  Men etter hvert lagde jeg mine egne regler, både for nattøy og dusjing.  Mannen min fleiper med at vi begge lever etter prinsippet "ikke pen, men ren" ;)

Madelenemie
6 minutter siden, påskelilje skrev:

OK.

Tilbake til det tråden handler om: Jeg synes ikke du skal mase/stresse/si til de av barna dine som ønsker å sove i bare trusa, at det er urenslig. Det er veldig bra at du har gitt dem gode rutiner med dusjing/vask og rene klær - men det er veldig vanlig å sove kun i trusa, evt i truse+t-skjorte, uten å være urenslig.

Hei!

Jeg maser mest på barnas venner, da det er de som ikke har med seg regler og rutiner hjemmefra,

jeg har sagt til dem, at i dette huset sover man i følge reglene i pysjamas. (jeg sier ikke pysj, men pysjamas. Jeg syns det er rart at man skal sove uten klær om natten, tenk om noen kommer inn på rommet?) eller hva om man må gå på toalettet om natten? skal man da stå opp, og kle på seg? eller skal man gå i truse til toalettet?

Vi har det slik at barnas venner sover på barnas egne rom. Det betyr at det ikke er absolutt privatliv, kanskje ville det vært annerledes om man hadde egne rom for de besøkende, men barn har det slik, er min erfaring, at de vil sove på samme rom, dette er et slags system.

Derfor er jeg enda mer forundret over at man ikke er kledd i full pysjamas!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...