Gå til innhold

Sover du naken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, Trine skrev:

Det er på en måte din rigiditet. Du har blitt fortalt noen leveregler for å gjøre hverdagen din lettere og du bryter ikke regler. Trolig har barnehabiliteringen tenkt at det ville bli vanskelig for deg å forstå dersom de ikke hadde satt veldig klare regler. Men for andre, som klarer å vurdere selv, er det ingen regler for hva man skal ha på når man sover, hvor ofte man skal skifte på senga, hvor ofte man skal dusje eller hvor ofte man skal skifte klær. Tror du virkelig alle som jobber på barnehabiliteringen sover i pysjamas? De har gitt deg regler som skal passe for deg, som skal være enkle for deg å forholde deg til. Det er ikke regler som er laget for alle.

Men er det ikke egentlig bare barn og noen ungdommer som sover i pysjamaser, de aller fleste voksne folk sover vel i truse + t-shorte, eventuelt "pysjkjole" + truse ??

se for deg en mann som sover sånn:

140109083234275052-cellbes-product-main.

Men uansett jeg har aldri vært fan av å sove i så lite, jeg liker pysjamas jeg.

Anonymkode: 9f7c3...c7e

Fortsetter under...

Madelenemie
7 minutter siden, Trine skrev:

Det er på en måte din rigiditet. Du har blitt fortalt noen leveregler for å gjøre hverdagen din lettere og du bryter ikke regler. Trolig har barnehabiliteringen tenkt at det ville bli vanskelig for deg å forstå dersom de ikke hadde satt veldig klare regler. Men for andre, som klarer å vurdere selv, er det ingen regler for hva man skal ha på når man sover, hvor ofte man skal skifte på senga, hvor ofte man skal dusje eller hvor ofte man skal skifte klær. Tror du virkelig alle som jobber på barnehabiliteringen sover i pysjamas? De har gitt deg regler som skal passe for deg, som skal være enkle for deg å forholde deg til. Det er ikke regler som er laget for alle.

Hei!

Ja jeg tror alle på barneabiliteringen sover i pysjamas.

Jeg tror det fordi jeg har spurt flere der direkte, "sover du med pysjamas?", og, " hvor ofte bytter du bukser?", osv

De har også sagt eksakt hvor ote man skal dusje pr uke, at man skal bytte T-skjorte hver dag, bukser to ganger i uken, vaske håret minst to dager i uken, skifte undertøy hver dag, dusje hver dag, alt dette med mye mer.

Ja jeg har et rigiditetsproblem, det kjenner jeg til, (jeg skal ikke motsi deg på det)

men dette er ofisielle regler, fra en ofisiell statlig institusjon.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke egentlig bare barn og noen ungdommer som sover i pysjamaser, de aller fleste voksne folk sover vel i truse + t-shorte, eventuelt "pysjkjole" + truse ??

Jeg er voksen, men har pysjamasbukse og ulltrøye når jeg sover om vinteren. Men det er fordi jeg liker å ha det iskaldt på soverommet. Blir så deilig og frisk luft da.

Gjest lurtepå
2 minutter siden, Trine skrev:

Jeg er voksen, men har pysjamasbukse og ulltrøye når jeg sover om vinteren. Men det er fordi jeg liker å ha det iskaldt på soverommet. Blir så deilig og frisk luft da.

Men det blir litt annerledes med kvinner enn med menn.. jeg er vant til at gutter (over ca 12  år) / menn sover i boxer/psyjbukse + ingenting annet. men kvinner er det ikke rart syns jeg :)

1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Ja jeg tror alle på barneabiliteringen sover i pysjamas.

Jeg tror det fordi jeg har spurt flere der direkte, "sover du med pysjamas?", og, " hvor ofte bytter du bukser?", osv

De har også sagt eksakt hvor ote man skal dusje pr uke, at man skal bytte T-skjorte hver dag, bukser to ganger i uken, vaske håret minst to dager i uken, skifte undertøy hver dag, dusje hver dag, alt dette med mye mer.

Ja jeg har et rigiditetsproblem, det kjenner jeg til, (jeg skal ikke motsi deg på det)

men dette er ofisielle regler, fra en ofisiell statlig institusjon.

Nei, det er ikke offisielle regler. Hva om du søler på buksa og du allerede har byttet bukse to ganger, skal man da gå med møkkete bukse? Og om regelen sier at man skal dusje en gang daglig, kan man alikevel dusje mer enn en gang daglig? Om man kan det så kan man også dusje mindre enn en gang daglig.

Annonse

Gjest lurtepå
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Det gjør ikke jeg. Men husker ei venninne skulle sove hos tanten sin da hun var liten, de skulle sove i samme seng. Hun oppdaget at tanten ikke hadde truse på og lurte på hvorfor, "Jeg må jo lufte pompen" sa hun. Det var nå litt drøyt å sove naken med et barn i sengen, men det var vel naturlig for henne sikkert. 

Jeg hadde ikke likt om noen bortsett fra en eventuell kjæreste hadde sovet naken ved siden av meg. Enda rarere med et barn i senga da, men dette var vel i gamledager regner jeg med, ellers hadde det vel vært pedofilistiskt, vel

men men

stjernestøv
Et øyeblikk siden, lurtepå skrev:

Jeg hadde ikke likt om noen bortsett fra en eventuell kjæreste hadde sovet naken ved siden av meg. Enda rarere med et barn i senga da, men dette var vel i gamledager regner jeg med, ellers hadde det vel vært pedofilistiskt, vel

men men

Ja det hadde jo aldri gått i dag, men hun som fortalte det til oss reagerte på det. Og det gjorde vi også. 

3 minutter siden, lurtepå skrev:

Men det blir litt annerledes med kvinner enn med menn.. jeg er vant til at gutter (over ca 12  år) / menn sover i boxer/psyjbukse + ingenting annet. men kvinner er det ikke rart syns jeg :)

På sommeren sover jeg i bare truse. Men jeg bor jo helt alene. Ingen barn og hunden tror jeg ikke bryr seg ;)

Madelenemie
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg sover sånn,

Siden jeg ikke bor alene, kan jo noen komme inn på rommet og jeg liker ikke blotte meg.

Barna liker heller ikke å blotte seg, unntatt en sønn, som kan komme "naken" på kjøkkenet, jeg syns det er merkelig, men jeg sier ingenting, men jeg tenker vel at han ikke er helt vel bevart. Det er sønnen som er uten diagnose, han kommer mot meg i bare bokseshorts, klemmer meg, som om det er helt normalt....Han er spesiell for meg, men jeg skjønner ikke at han bare går sånn...i bare boksershorts...åpner kjøleskapet, slenger seg ned, som om det er vanlig å være klesløs.

AnonymBruker
3 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg sover sånn,

Siden jeg ikke bor alene, kan jo noen komme inn på rommet og jeg liker ikke blotte meg.

Barna liker heller ikke å blotte seg, unntatt en sønn, som kan komme "naken" på kjøkkenet, jeg syns det er merkelig, men jeg sier ingenting, men jeg tenker vel at han ikke er helt vel bevart. Det er sønnen som er uten diagnose, han kommer mot meg i bare bokseshorts, klemmer meg, som om det er helt normalt....Han er spesiell for meg, men jeg skjønner ikke at han bare går sånn...i bare boksershorts...åpner kjøleskapet, slenger seg ned, som om det er vanlig å være klesløs.

Hvordan går mannen din kledd når han sover da?

Madelenemie
11 minutter siden, Trine skrev:

Nei, det er ikke offisielle regler. Hva om du søler på buksa og du allerede har byttet bukse to ganger, skal man da gå med møkkete bukse? Og om regelen sier at man skal dusje en gang daglig, kan man alikevel dusje mer enn en gang daglig? Om man kan det så kan man også dusje mindre enn en gang daglig.

Ok,

det er ikke offisielle regler, men det er uskrevne regler som barnehabiliteringen gir til sine pasienter,

Og som de annsatte selv følger, rent undertøy hver dag, bytting av klær flere ganger hver uke. dette med mer.

Jeg kan dusje flere ganger pr dag, selv om ikke barnehabiliteringen har sagt det, reglene er forståelige og vel begrunnet,

en evt egen dusjing ville ikke være av renslighet, men at jeg har frost i meg!

Annonse

Madelenemie
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg sover sånn,

Madelenemie
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går mannen din kledd når han sover da?

sånn som på bildet noen la inn.

Da kan man føle seg fri, gå på toalettet, drikke vann og kaste dynen på gulvet m.m. (om natten er man som regel i dyp søvn og man er ikke bevisst ofte hva man gjør)

Jeg lager en knøvel, av dynen, så uten pysjamas ville alle sett meg naken, dvs de som kommer inn i rommet , og det er jeg ikke komfortabel med.

AnonymBruker
12 minutter siden, Madelenemie skrev:

sånn som på bildet noen la inn.

Da kan man føle seg fri, gå på toalettet, drikke vann og kaste dynen på gulvet m.m. (om natten er man som regel i dyp søvn og man er ikke bevisst ofte hva man gjør)

Jeg lager en knøvel, av dynen, så uten pysjamas ville alle sett meg naken, dvs de som kommer inn i rommet , og det er jeg ikke komfortabel med.

Ok, men jeg tror ikke det er normalt for menn å sove med pysj. Det tror jeg er "jentete", en jenteting. Men hva vet jeg, jeg kjenner bare to menn i min familie og begge de sover med boxer/pysjbukse og bar overkropp.

Madelenemie
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men jeg tror ikke det er normalt for menn å sove med pysj. Det tror jeg er "jentete", en jenteting. Men hva vet jeg, jeg kjenner bare to menn i min familie og begge de sover med boxer/pysjbukse og bar overkropp.

ok,

dette vet ikke jeg,

jeg tenker mer hygiene, og logikk,

det trodde jeg var gyldig på tvers av kjønn.,

Vikingmenn var kjent for sin renslighet og forfengelighet, mulig menn skifter svært ofte sengetøy.

Jeg aner ikke, selv hadde jeg vet knapt skiftet om det ikke var for at det fins regler for sånt.

AnonymBruker
2 timer siden, Madelenemie skrev:

:lol:

Jeg hater også ull, men bomull bambus og silke det går bra:-)

all ull stikker for meg, og vet du hva, min mann kjøpte en hel seng av ull:(

da flyttet jeg ut, til et rom med normal seng og syntetisk dyne som ikke stikker.

Ja, noen er allergisk mot ull, bomull, silke, akryl og nylon! :D

Anonymkode: ee8ee...28a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...