Gå til innhold

Sover du naken?

Anbefalte innlegg

påskelilje
16 timer siden, påskelilje skrev:

Heter det ikke pyamas?

Jeg sier det, eller nærmere pjamas :-)

Måtte slå opp i ordlista:

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+pysjamas&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

Det heter pyjamas eller pysjamas!!!

Her har jeg gått rundt et helt liv og trodd at det staves PYAMAS!

Hm! Likte det ikke..... men jeg må vel godta det da :-P

Fortsetter under...

Nicklusheletida
13 timer siden, Lillemus skrev:

Både sønnen min (som snart er voksen) og kjæresten min sover i boxeren. Om det er iskaldt kan de ha på seg et ull-sett, men det går som regel av etter en stund. Jeg er veldig glad for at kjæresten sover med så lite klær som mulig for jeg elsker å ligge tett inntil ham en stund før vi tuller oss inn i hver vår dyne og sovner. :) Hadde han hatt pysj på så hadde det jo ikke vært noe godt, hud mot hud er deilig. :)

Jeg tenker som deg. Både jeg og kjæresten sover nakne og da er man jo lettere tilgjengelig for hverandre til impulsiv morgensex f.eks. Litt mer lettvint . Sover man med klær signaliserer man på en måte at man ikke er åpen for noe kos . Det hadde vært kjedelig å ha en mann med pysjamas ved siden av seg.

Nicklusheletida
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tenker som deg. Både jeg og kjæresten sover nakne og da er man jo lettere tilgjengelig for hverandre til impulsiv morgensex f.eks. Litt mer lettvint . Sover man med klær signaliserer man på en måte at man ikke er åpen for noe kos . Det hadde vært kjedelig å ha en mann med pysjamas ved siden av seg.

Og truse også hadde vært kjedelig.

16 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvordan klarer du å holde deg så ren da ? Driter du ikke hver dag ? Måtte bare spørre :)

Har ikke hun mer eller mindre forstoppelse. Er nok en lykkedag for Stjernestøv om hun driter ;) Stakkars.

Men altså, tørker du deg ikke etter at du har vært på do? Nå ser jeg liksom for meg at du har dritt rundt over det hele. Man har jo ikke trusa langt oppe i ræva. Eller, om om bruker string så har man jo forsåvidt det. Ser ikke for meg at Stjernestøv bruker stringtruse.

15 timer siden, Madelenemie skrev:

1.  Jeg aner ikke, selv hadde jeg vet knapt skiftet om det ikke var for at det fins regler for sånt.

16 timer siden, Madelenemie skrev:

2.  Det er sønnen som er uten diagnose, han kommer mot meg i bare bokseshorts, klemmer meg, som om det er helt normalt....Han er spesiell for meg, men jeg skjønner ikke at han bare går sånn...i bare boksershorts...åpner kjøleskapet, slenger seg ned, som om det er vanlig å være klesløs.

1.  Nettopp.  Du og mange av barna dine har behov for klare regler for slike ting, derfor er det fint at dere har fått råd om det.  Disse reglene er likevel ikke så strenge eller allmenngyldige at man ikke kan gjøre en vri iblant, f.eks. sove i bare underbukse når det er  sommer og varmt, hvis det er mer behagelig. 

2.  Han er akkurat som min sønn, bortsett fra at jeg dessverre sjelden får noen klem lenger :(  Han vandrer ofte rundt i bare boxer (med eller uten T-trøye) innendørs, både på kveldstid etter trening og dusj, og om morgenen.  Så lenge sønnen din holder seg ren og ofte skifter tøyet som er nærmest kroppen, er det helt normalt og greit.  Det kan godt hende at han vil opponere mer mot reglene enn søsknene med diagnoser.  Hvis det blir konflikter av det, bør du diskutere saken med mannen din - kanskje trenger denne sønnen mer fleksibilitet.

19 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva er impulsiv morgensex igjen? Har noen vage minner om det ;)

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, Trine skrev:

Har ikke hun mer eller mindre forstoppelse. Er nok en lykkedag for Stjernestøv om hun driter ;) Stakkars.

Men altså, tørker du deg ikke etter at du har vært på do? Nå ser jeg liksom for meg at du har dritt rundt over det hele. Man har jo ikke trusa langt oppe i ræva. Eller, om om bruker string så har man jo forsåvidt det. Ser ikke for meg at Stjernestøv bruker stringtruse.

Å, det visste jeg ikke. Uff, beklager den flåsete kommentaren Stjernestøv.

Trine : Ha ha, jo selvfølgelig tørker jeg meg og gjør det skikkelig, men man blir jo likevel ikke helt ren før man dusjer og såper seg godt inn. I hvert fall føler jeg det slik. Jeg driter gjerne flere ganger om dagen, men det er ikke så ille lenger. Etter at jeg sluttet å røyke fikk jeg orden på magen. He he, nå ble det mye dritprat og jeg la opp til det selv :-)

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Å, det visste jeg ikke. Uff, beklager den flåsete kommentaren Stjernestøv.

Trine : Ha ha, jo selvfølgelig tørker jeg meg og gjør det skikkelig, men man blir jo likevel ikke helt ren før man dusjer og såper seg godt inn. I hvert fall føler jeg det slik. Jeg driter gjerne flere ganger om dagen, men det er ikke så ille lenger. Etter at jeg sluttet å røyke fikk jeg orden på magen. He he, nå ble det mye dritprat og jeg la opp til det selv :-)

Jeg tror hun tåler det og det er lenge siden hun har skrevet noe om det så det kan jo hende magen er normal igjen nå ;)

Holder meg til morgendritten jeg. Spesielt nå som jeg går på medisiner så må det et par kopper kaffe til først. Det hjalp å slutte med gjær og melk :)

Jeg er miljøskadet når det gjelder drittsnakk, vant med at hundenes avføring ble diskutert mens vi spiste middag så jeg bryr meg absolutt ikke om sånt. Snakker om dritt som om det skulle være det mest naturlige i verden og det er det jo egentlig også.

Nicklusheletida
4 minutter siden, Xtra skrev:

Hva er impulsiv morgensex igjen? Har noen vage minner om det ;)

Jeg trodde det var opplagt hva det var ?:D

Det har vel vært en diskusjon om dette temaet her på dol før. Noen liker å bli spurt på forhånd. Jeg er ikke der. Jeg elsker å bli vekket av en som smyger seg innpå og tar seg til rette.

Vage minner ? Hva mener du?

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg trodde det var opplagt hva det var ?:D

Det har vel vært en diskusjon om dette temaet her på dol før. Noen liker å bli spurt på forhånd. Jeg er ikke der. Jeg elsker å bli vekket av en som smyger seg innpå og tar seg til rette.

Vage minner ? Hva mener du?

Hehe, trodde det var innlysende at jeg fleipet :P. Ble nok mer sånt før barna, ja!

Nicklusheletida
20 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Man skal skifte undertøy HVER dag, hvis ikke er man urenslig!

Man skal sove i pysjamas, hvorfor tror du ellers butikkene selger pysjamaser?

Det er slurv og sløvhet og sove uten pysjamas.

Når barnas venner vil sove i T skjorte, vil jeg låne dem underdelen, men jeg får ikke det, fordi av og til er de vant til å sove i truse bare, men nettopp som noen skrev, de får ta ansvar for sin egen uhygiene.

Sover man uten klær må jo sengetøy skiftes nærmest daglig, i vertfall annenhver dag, derfor syns jeg pysjamas er en fordel.

Min eldre sønn, insisterer på å sove i underbukse, jeg sier til han at da får han skifte på sengen selv, han skifter ca en gang i uken, og jeg lar han leve i sin egen urenslighet. Det er både rotete skittent og slurvete på hans rom. Han mener jeg har et problem, jeg mener han er sløv, men konklusjonsmessig, ser jeg på dette som mer uenighet, enn sykelighet, noen liker være mer urenslig enn andre.

http://www.tv2.no/nyheter/8134989/

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Overskriften burde vært "Du sover vel ikke i trangt undertøy?"

Det framgår av artikkelen at det er tettsittende og særlig syntetisk undertøy som bør unngås.  Hvis man leser originalartikkelen, viser det seg at det anbefales å droppe underbuksa hvis man plages av kløe og irritasjon nedentil.  Så det er litt drøyt å presentere det som en generell advarsel mot alle typer undertøy i senga.  (Ikke at jeg bryr meg om slike oppslag ;))

Annonse

Gjest Gargamel

Det er jo ikke noe galt i vanene MM har. Hun har jo rett i at det er logisk å bytte sengetøy ofte når man har dem rett på kroppen på samme måte som klær. Allikevel er det vanlig å sove uten klær, og bytte sengetøy kanskje hver 14. dag. At noe er vanlig betyr ikke at det er logisk. Man blir ikke syk av å gå med samme T-skjorte i 14 dager, men de færreste gjør det. For min del er jeg nok mest aktiv utenfor senga, og svetter ut en skjorte fortere enn et laken. Nick og Lillemus er kanskje mer fysisk aktive i senga enn de er om dagen, så sånt er individuelt

Mulig hennes vaner er hentet fra selve pysjamasens hjemland, og at det er en liten kulturforskjell ute og går.

Endret av Gargamel
Nicklusheletida
25 minutter siden, laban skrev:

Overskriften burde vært "Du sover vel ikke i trangt undertøy?"

Det framgår av artikkelen at det er tettsittende og særlig syntetisk undertøy som bør unngås.  Hvis man leser originalartikkelen, viser det seg at det anbefales å droppe underbuksa hvis man plages av kløe og irritasjon nedentil.  Så det er litt drøyt å presentere det som en generell advarsel mot alle typer undertøy i senga.  (Ikke at jeg bryr meg om slike oppslag ;))

Ja ok, men den var litt fristende å komme med etter at hun påsto at det var urenslig å sove naken. :-)

Nicklusheletida
5 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er jo ikke noe galt i vanene MM har. Hun har jo rett i at det er logisk å bytte sengetøy ofte når man har dem rett på kroppen på samme måte som klær. Allikevel er det vanlig å sove uten klær, og bytte sengetøy kanskje hver 14. dag. At noe er vanlig betyr ikke at det er logisk. Man blir ikke syk av å gå med samme T-skjorte i 14 dager, men de færreste gjør det. For min del er jeg nok mest aktiv utenfor senga, og svetter ut en skjorte fortere enn et laken. Nick og Lillemus er kanskje mer fysisk aktive i senga enn de er om dagen, så sånt er individuelt

Mulig hennes vaner er hentet fra selve pysjamasens hjemland, og at det er en liten kulturforskjell ute og går.

Ha ha, hvem finner du på treningsforumet ? Jo nettopp meg og Lillemus :-) Lillemus og meg bor ikke sammen med kjæresten og da må vi benytte den lille tiden vi har godt, vet du :-)

Gjest Gargamel
5 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ha ha, hvem finner du på treningsforumet ? Jo nettopp meg og Lillemus :-) Lillemus og meg bor ikke sammen med kjæresten og da må vi benytte den lille tiden vi har godt, vet du :-)

Jeg sa ikke at dere trente lite. Det var bare et mislykket kompliment for at dere tar godt vare på typene deres.

Nicklusheletida
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Jeg sa ikke at dere trente lite. Det var bare et mislykket kompliment for at dere tar godt vare på typene deres.

Åja, jeg trodde du mente at vi også var mindre aktive på dagtid. Jeg må slutte å svare mens jeg sitter på jobb. Tar meg jo ikke tid til å lese skikkelig, misoppfatter og blir bare rot med svarene jeg kommer med :)

AnonymBruker

Her i huset sover de voksne nakne, tenåringen i string og minstemann i bokser.

Må en på toalettet på natten, går man dit som man er, uten at noen hever øyenbrynene. Har vi besøk derimot, slenger i på ei badekåpe.

Tenker barnehabiliteringen til M. kanskje har ment å forklare forskjellene på dagklær og nattklær og sånt? Om natten sover man i pyjamas, man legger seg ikke i klærne man har brukt på dagen, eller noe sånt. 

Kunne ikke falt meg inn å bry meg med hva våre små eller store gjester sover i.

Anonymkode: c11af...627

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...